Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Accu problemen door condensator????
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Ma 20 Dec 2010, 18:42    Onderwerp: accu problemen door condensator???? Reageer met quote

Hoi , ik zit met het volgende probleem .
Mijn oude accu heb het in dit koude weer begeven nog een keer die accu opgeladen enzo en nog even mee gereden was hij weer leeg.

Nu heb ik weer een nieuwe accu maar nog steeds ging me accu leeg , de auto stond wel 3 dagen voor de deur stil maar daar moet hij wel tegen kunnen lijkt mij .

ben al een tijdje aan het kijken waar het aan lig maar kan het niet vinden , het enigste wat ik nog aan de auto heb verandert was de radio , heb me oude 1 din radio er terug in gedaan.

ik heb al mijn kabels die achter de radio zitten vernieuwd omdat de radio die erin zat wat langer was knelde de kabels wat af en lagen er veel kabels bloot , nu alles vervangen is gaat de accu nog steeds leeg .

als ik de lek stroom op meet geeft hij 0.02 ampere aan , lijkt mij normaal want de alarm pak ook stroom , en als ik het goed heb staat het ook zo in het boekje van de alarm dat hij 0,02 ampere verbruikt .

Nu we anderen dingen aan het zoeken zijn waar het aan kan liggen zat ik te denken aan de condensator .
De accu is nu 3 keer helemaal leeg geweest en mij lijkt dat die condensater ook helemaal leeg is .
En met dit weer rij ik niet veel met de auto dus dan laad de accu ook niet helemaal bij .
En ik denk dat de condensator toch stroom blijf pakken dat hij ook ver leeg is .

Nu wil ik aan jullie vragen kan het ook aan dit liggen ???
Want heb bij die condensator ook een kaartje met paar stekkertjes erraan om hem op te laden de condensator .
ze hadden mij ooit verteld dat ik dat alleen moest doen als ik de eerste keer aansluit dat hij helemaal leeg is .

Er zitten ook 2 lampjes op dat kaartje met 4 stekkertjes , maar toen ik dat had gedaan toen ik hem gekocht heb gaf bleef hij alleen maar rood branden na een halfuur was hij nog rood mischien dat ik toch iets verkeerds doe .


Het gaat over de condensator Rockford Fosgate RFC1D.
op dat kaartje staat :
TO CHARGE :
instal chrg1 card to cap or connect the bleu wire (+) and the yellow wire (-) position of the cap .
Connect the red  wire to the (+) and the black wire to the (-) of +12V , The cap is charged when the green led goes out .

Dus heb het blauwe kabeltje op de plus gedaan en de gele op de - op de condensator en de rode draad op de 12volt kabel en de zwarte kabel op de massa kabel , en als de groene lampje uit gaat dat is hij vol als ik het goed begrijp ??

Maar het groene lampje blijf na een halfuur nog branden , en ik laat me auto gewoon lopen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Di 21 Dec 2010, 5:25    Onderwerp: Reageer met quote

ik blijf erbij dat een condensator (van een niet goed merk ( duur)) meer kwaad als goed doet
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Di 21 Dec 2010, 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

Toen ik de condensator kocht was hij 200,00 nu heb ik ze gezien van 150,00 euo .
maar heb hem al zo anderhalfjaar en het merk is rockford dus daar kan het niet aan liggen toch???

Maar verder niemand een reactie hier op??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Di 21 Dec 2010, 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

ok een echte rockfort is idd wel een goed ding
zit er geen remote op ? dat hij inschakelt wanneer je radio aangaat ?
heb je eventueel een handleiding of type nummer ???
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Di 21 Dec 2010, 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

Nee , handleiding heb ik niet meer heb hem nu anderhalfjaar , eigenlijk wel dom dat ik het weg heb gegooid .
Maar er zit geen apparte remote kabel op , hij gaat automatich uit als ik de radio uit zet denk ik , want als ik ga kijken als de radio uit staat staat hij gewoon uit .

Maar wat ik raar vind op dat kaartje met die 4 stekkertjes om de condensator op te laden staat

TO CHARGE :
instal chrg1 card to cap or connect the bleu wire (+) and the yellow wire (-) position of the cap .
Connect the red  wire to the (+) and the black wire to the (-) of +12V , The cap is charged when the green led goes out .

Mijn engels is niet helemaal perfekt maar denk wel dat ik het de eerste keer goed heb gedaan , maar er zitten 2 openingen op dat kaartje het lijkt erop dat hij ergens tussen geklemt moet worden zou niet weten waar .

Mischien dat er op het internet iets te vinden is van die condensator , ik heb nog niets kunnen vinden .

Dit heb ik wel kunnen vinden , http://images.bizrate.com/resize?sq=80&uid=1695205332 .

Dit is een foto van van de condensator en dat kaartje lig ernaast , jammer dat de foto te klein is maar je zie dat kaartje wel , en als je goed kijk zitten er 2 openingen op iemand idee waar dit voor is ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Di 21 Dec 2010, 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

het is normaal dat je de condensator via die omschrijving moet opladen.
bij dls condesnators zit een apart weerstandje bijgeleverdzoals ook bij ground zero. en dit is ook enkel voor op te laden. bij die rf zit dat ingebouwd in dat kaartje. de condensator springt op vanaf hij merkt dat er een belasting komt op de voeding (versterkers aan) heeft dus geen remote nodig.

een condensator kan er niet tegen om de eerste keer volledig op te laden. als hij helemaal leeg is. ook als hij volledig leeg getrokken is geweest moet je dit eigenlijk doen.

zelfde geld eigenlijk voor een versterker. als je hem de eerste keer aansluit zou je hem eigenlijk via een testlampje of een 10w spotje ofzo moeten aansluiten. dus net voor je de voeding eraan hangt even die er tussen zetten. dan zul je zien dat het lampje even aan gaat en dan terug uit. en dan pas aansluiten. vooral zware versterkers hebben intern grote condensators. als je deze in een keer oplaad dus aansluit kunnnen deze defect gaan. daarom niet volledig stuk maar tog beschadigd raken. veel mensen weten dit niet en de meeste doen het nooit.

of dat de fout ligt bij je condensator weet ik niet wat ik wel weet is da hij er parralel tussen staat. dus. koppel hem af en zie wat je batterij doet. gaat ze niet meer leeg weet je waar het probleem zit.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Di 21 Dec 2010, 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

ok , jaa dat wist ik niet nee .
maar vind het raar dat er zo een figuur in dat kaartje zit om hem op te laden lijk net dat ik hem ergens tussen moet klemmen staat ook een - en + op en 2 halve ijzeren ringen wat lijkt dat hij daar ook via contakt moet maken .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 21 Dec 2010, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Als je systeem stroomloos raakt loopt de cap ook leeg. 1 van de dingen die
een cap kan (dat is zijn nut juist) is het heel snel geven en NEMEN van voeding.

Als je accu losgemaakt is is ja cap hartstikke leeg. Heb je die niet losgekoppeld
VOOR je je nieuwe accu plaatste dan kan het zomaar dat door de "inrush current"
van de cap nu je nieuwe accu al stuk is, bijv. door een kortgesloten platen pakket.

Dus nu idd beginnen met je cap losgooien (kijk uit voor kortsluiting) en dan eens kijken of je accu lading wil houden. En anders (kan sowieso geen kwaad) je accu
onder belasting (met een speciale tester) door laten meten...

Als de accu goed is (of als je er weer een nieuwe in het zitten)
kun je je cap laden met het kaartje en weer aansluiten.
Omdat ze het hebben over "install card to cap" en jij het hebt
over "halve maantjes" Denk ik dat je cap schroef-terminals heeft?
Zou mij niks verbazen als je dat kaartje PRECIES onder
die schroeven kunt schuiven als je de kabels eraf haalt.

Overigens gaan die dingen meestal niet "uit", maar is het enkel de
opgebouwde spanningsmeter waar de display van uit gaat. En die
reageert dan weer op een spanningsdip die ontstaat als je je auto bijv.
van slot doet met de CV of door het openen van de deur (binnenlichtje).
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 22 Dec 2010, 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

jaa klopt, lijkt inderdaad dat ik dat kaartje er tussen moet schroeven of er tussen schuiven .
Vorige keer is het me niet gelukt maar haal hem als het goed is van het weekend toch erruit en is goed bekijken hoe het zit .

Is het *** met dit weer want die accu lader heb hem wel goed opgeladen de accu staat nu op 12,58 en blijft ook 12,58 .
Maar om hem helemaal vol te hebben moet ik eigenlijk een rondje gaan rijden zonder licht en kachel maar met dit weer gaat het niet echt .

Dus ik hoop dat ik van het weekend er mee kan beginnen want dan is het tenslotte ook nog kerst .

Maar het lijkt dat de condensator aan springt met de radio maar geloof wel dat dat goed zit , nooit last van gehad dat werkte allemaal meteen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 22 Dec 2010, 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

wat je ook eens na kan kijken is de spanning als de motor draait dit zou rond de 14,4 volt moeten zijn  Wink
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 23 Dec 2010, 10:03    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een ding.. Je hebt een nieuwe accu. Bij ons op de werkplaats hebben ze nu ook nieuwe Ca/Ca accu's.

Deze accu's hebben minimaal 14,4 Volt nodig om op te laden. Als je dynamo dit niet geeft met draaiende motor, dan zal je accu dus nooit opladen.

Kijk dit dus ook even na. Zal op de accu moeten staan.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 23 Dec 2010, 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

Minimaal 14,4V...? Is dat niet beetje vreemd, gezien de spanning in de meeste auto's begrensd is rond de 13,8V-14,4V? Zou ook wel moeten anders zou sommige 12V apparatuur te lijden krijgen onder de te hoge spanning. Denk dan voornamelijk aan gloeilampjes voor verlichting.
Wat zijn dit dan voor accu's Chaoth?

@ Mookbreda iig even doormeten, als je spanning niet verhoogt met raaiende motor is je dynamo de boosdoener, en gaan de accu's dus stuk door niet bijladen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 23 Dec 2010, 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zijn nieuwe Calcium / Calcium accu's (Van het merk Banner), welke in nieuwe auto's gebruikt worden. Mijn baas had er ook nog nooit van gehoord, maar ze hebben een hoger voltage nodig om te laden dan de 'gewone' accu's.

Heb even wat opgezocht:

Waarom calcium/calcium?

- bezit meer vermogen dan de ouderwetse lood/antimoon accu
- zijn totaal gesloten en daardoor onderhoudsvrij (sealed maintenance free)
- kunnen langer tegen stilstand en geringe ontlading in aangesloten toestand
- doordat de autofabrikanten steeds grotere en zwaardere dynamo's monteren, met hoger afgeleverde spanningen, komt een lood/antimoon accu niet meer goed uit. (watervebruik waardoor slijtage ontstaat)
- calcium/calcium accu's zijn voorzien van een magic eye, een zogenaamd oog wat de ladingstoestand van de accu weergeeft.

Het dikgedrukte stukje tekst doet dus vermoeden dat Ca/Ca accu's inderdaad een hoger voltage nodig hebben om goed op te laden.

Als je een dergelijke Ca/Ca accu in een oude(re) auto plaatst, kan het dus zijn dat de dynamo niet sterk genoeg is om de accu op te laden.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Do 23 Dec 2010, 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Uh , ok dat kan het ook zijn
Ik zal van het weekend is even de merk enzo door geven hier in dit topic .
Ik weet wel dat hij 55 ampere is , en er staat op japan qualty .

Maar de dynamo is ook doorgemeten en die werkt gewoon en het zit in een renault laguna uit 98 , een echte nieuwere auto is het niet maar er zullen toch wel accu`s voor te krijgen zijn.

Maar de zelfde accu die vorige keer kapot is gegaan die zat er bijna een jaar in , en helemaal geen problemen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 23 Dec 2010, 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

Een jaar is wel kort voor een Accu. Ik deed/doe gemiddeld 4 à 5 jaar
met een accu, zelfs in mijn DeLorean hield die het nog 5 jaar uit!

@Chaoth: ik denk dat er een foutje in die tekst staat, dat ze
geen spanning, maar stroom bedoelen. Bij grote stromen kan
een lood/zuur accu namelijk kortsluiten tussen de platen.

Voor het laden van een normale lood/zuur accu heb je zo'n 13,8V nodig,
in de praktijk zal de boordspanning van een auto met draaiende motor
zo'n 14,4V bedragen.

Een paar jaar geleden voorspelde men dat "in de nabije toekomst" auto's op
42V zouden draaien. Hogere boordspanning zou voor hetzelfde vermogen minder
stroom vragen, dus zouden dunnere draden mogelijk zijn. Handig, omdat er
steeds meer draad nodig is met alle electrische en electronische systemen...

Maar voorloig lijkt het er nog steds niet van te komen. Zelfs een Hybide als de Prius
heeft naast het HV-pakket (High Voltage van 201,6V) nog een 12V accu aan boord
voor de "gewone" verbruikers. Alleen krijgt die lading via een invertor ipv een dynamo.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB