Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Xenon en led verlichting in laten bouwen

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
janklaase
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 2 December 2010
Posts: 3
PostGeplaatst: Do 2 Dec 2010, 12:58    Onderwerp: xenon en led verlichting in laten bouwen Reageer met quote

Beste,

Ik zat te kijken voor xenon verlichting en led verlichting in te laten bouwen bij een audi a3 uit 2003. Deze gasten zijn opzich wel goedkoop met inbouwen.. www.goprolight.nl Is het misschien ook goed zelf te doen? Of kan ik voor dat geld beter in laten bouwen?

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Do 2 Dec 2010, 13:53    Onderwerp: Reageer met quote

het is wel zelf te doen hoor als je beetje handigheid hebt Smile staan ook wel duidelijke handleidingen op internet van.

vanaf 40 euro kan je het laten doen dit valt me opzich nog wel mee als het dan mooi en netjes word gedaan is het wel de moeite eigelijk. als het voor je in de buurt is tenminste anders ben je nog bak geld aan benzine kwijt.
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
janklaase
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 2 December 2010
Posts: 3
PostGeplaatst: Do 2 Dec 2010, 14:02    Onderwerp: xenon en led verlichting in laten bouwen Reageer met quote

Jah idd ik vindt het ook niet zo duur dat in laten bouwen..En allemaal van pilot dus is wel goed denk ik. Weet niet of jij ook ervaring heb met andere merken xenon of zou jij wel pilot aanbevelen? Hid is ook wel aardig toch?

gr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 2 Dec 2010, 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

Heb jaren geleden een tijdje bij een inbouwbedrijf gewerkt en ook van Pilot wel een paar zien terugkomen, maar ken ook mensen die heel goedkope sets hebben en al jaren geen problemen.

Denk dat het meest voorkomende probleem is als je een set hebt zonder aparte voedingsdraad, dat de autobekabeling de startstroom niet trekt en de lichten ofwel niet aan gaan, ofwel knipperen. En zelfs al doen ze het wel, kun je op langere termijn problemen krijgen met je originele kabelbomen die toch iedere keer nogal heet gaan worden.

Beste is gewoon ALTIJD een relais te gebruiken, dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt met de originele kabelbomen (geloof me, dat wil je écht niet) en dat het blijft werken. Jammer genoeg doen zelfs veel inbouwbedrijven dit niet.

Grootste verschil tussen goedkope en dure sets is vaak enkel de garantie. Sets van 50 Eur hebben vaak geen garantie of 3 maanden, sets van 100 Eur hebben 1 jaar garantie, en sets van 200 Eur hebben 2 jaar garantie. Maar krijg steeds meer het idee dat 't allemaal praktisch hetzelfde materiaal is...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Louwie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 September 2010
Posts: 775
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Do 2 Dec 2010, 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb het hele verhaal van de week ookal gehoord bij me lokale tuningboer Laughing
voor 90euries heb ik High/Low Xenon 6000K of 8000K daar zit ook een jaar garantie op.

je kan ze wel van pilot nemen maar vergis je niet dat je daar ook voor het MERK betaald Wink  Pilot heeft de PRO-line en de Classic-line verscheel tussen de 2 is hoeveel geld er in je zak zit Surprised
_________________
member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.

                 Proud To Be Different
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 2 Dec 2010, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Heb jaren geleden een tijdje bij een inbouwbedrijf gewerkt en ook van Pilot wel een paar zien terugkomen, maar ken ook mensen die heel goedkope sets hebben en al jaren geen problemen.

Denk dat het meest voorkomende probleem is als je een set hebt zonder aparte voedingsdraad, dat de autobekabeling de startstroom niet trekt en de lichten ofwel niet aan gaan, ofwel knipperen. En zelfs al doen ze het wel, kun je op langere termijn problemen krijgen met je originele kabelbomen die toch iedere keer nogal heet gaan worden.

Beste is gewoon ALTIJD een relais te gebruiken, dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt met de originele kabelbomen (geloof me, dat wil je écht niet) en dat het blijft werken. Jammer genoeg doen zelfs veel inbouwbedrijven dit niet.

Grootste verschil tussen goedkope en dure sets is vaak enkel de garantie. Sets van 50 Eur hebben vaak geen garantie of 3 maanden, sets van 100 Eur hebben 1 jaar garantie, en sets van 200 Eur hebben 2 jaar garantie. Maar krijg steeds meer het idee dat 't allemaal praktisch hetzelfde materiaal is...


met andere woorden je moet bij jesse gaan voor de inbouw hij doet het voor een big box marlboro! en het liefst met gevoels temp van min 15 graden ik haal de benodigde onderdelen dan!  Laughing
geintje tussen mij en jesse ps. jesse "blauwe lampkes" gaan dit of volgend weekend in je tuscani! daar zorg ik wel voor  maat 43 in je reet doet wonderen!  Bad Grin p.s blauwe lampkes is belgiesch voor xenonverlichting  Laughing
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 3 Dec 2010, 0:55    Onderwerp: Reageer met quote

Louwie schreef:
je kan ze wel van pilot nemen maar vergis je niet dat je daar ook voor het MERK betaald Wink  Pilot heeft de PRO-line en de Classic-line verscheel tussen de 2 is hoeveel geld er in je zak zit Surprised

Pilot geeft ook 2 jaar garantie, daar betaal je vast voor.
De nieuwere Pilots (die hogere lijn) hebben wel een stuk kleinere ballasts, dat kan een voordeel zijn met inbouwen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Louwie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 September 2010
Posts: 775
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Vr 3 Dec 2010, 11:51    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Louwie schreef:
je kan ze wel van pilot nemen maar vergis je niet dat je daar ook voor het MERK betaald Wink  Pilot heeft de PRO-line en de Classic-line verscheel tussen de 2 is hoeveel geld er in je zak zit Surprised

Pilot geeft ook 2 jaar garantie, daar betaal je vast voor.
De nieuwere Pilots (die hogere lijn) hebben wel een stuk kleinere ballasts, dat kan een voordeel zijn met inbouwen.


Indd de balastkasjes zijn indd een heel stuk kleiner geworden vergeleken met een jaar geleden, toen leken ze wel op lunchtrommels Laughing
_________________
member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.

                 Proud To Be Different
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 3 Dec 2010, 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog lunchtrommels zelf, maar ze liggen me niet in de weg dus 't kan me niet storen Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Louwie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 September 2010
Posts: 775
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Vr 3 Dec 2010, 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Ik heb nog lunchtrommels zelf, maar ze liggen me niet in de weg dus 't kan me niet storen Wink

als ze niet in de weg zitte en zijn makkelijk weg te bouwen vind ik het ook geen probleem Very Happy  ze moeten alleen niet overdreven zichtbaar zijn Wink
_________________
member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.

                 Proud To Be Different
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 3 Dec 2010, 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

Lig ik ook niet wakker van... Motorruimte is bij mij geen showruimte, maar gewoon de werkvloer van de auto Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB