Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Pioneer radio.
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Di 23 Nov 2010, 16:00    Onderwerp: Pioneer radio. Reageer met quote

Mss een stomme vraag maar ik ben dus aan het kijken voor wat meer geluid in de wagen zonder dat de kofferruimte inbeslag wordt genomen met sub's.

Is er geen gemakkelijke optie door bv men standaard boxen in de deuren te vervangen door iets waar wat meer geluid uitkomt? En liefst zonder dat ik de bedrading moet vervangen of een nieuwe plaatsen. Voorlopig blijft de radio zitten en kan ik daar dus ook niet bij. mss dat ik eens ga kijken om een andere in te laten steken ene van pioneer met usb want ga nie blijven dutsen mee cd's Laughing
_________________


Laatst aangepast door RN_style op Wo 16 Feb 2011, 15:05, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Di 23 Nov 2010, 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

je kan kijken voor een composetje Smile maar zonder versterker zal je nooit meer als 25 watt rms door je speakers krijgen dus kan je wel leuk 200 watt speakers kopen maar die krijgt ie dan niet Smile
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Di 23 Nov 2010, 16:08    Onderwerp: Reageer met quote

ah dan beter eens kijken voor een nieuwe radio met versterker en een setje boxen, maar dan zal de sh*t zijn: hoe een waar steek je alles weg je kan wel kliene draden wegsteken maar ben niet van plan om gens men auto te demonteren bij manier van spreken om een beetje bowen te monteren Rolling Eyes

Oeps in de verkerede topic gepost. Jesse als je wil mag je het verplaatsen. Dank Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 23 Nov 2010, 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

Je zult voor een versterker toch een paar kabels moeten trekken, waaronder lijnkabel(s) van radio naar versterker, en voedingskabel van accu naar versterker. Daarvoor hoef je je hele interieur zeker niet te strippen, maar even stoelen en klokkencluster van je dashboard eruit maakt het wel een stuk gemakkelijker overal bij te komen.

Je kunt natuurlijk wel andere boxen steken zonder versterker maar verwacht er dan niet teveel van. Het zal mogelijk wel iets beter klinken. Als je geen plannen hebt voor een versterker, neem dan best boxen met een laag rms vermogen en een hoge gevoeligheid, en een headunit die beetje bekend staat om goed geluid uit z'n intern versterkertje (vind persoonlijk die van Alpine veruit het beste klinken).
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Di 23 Nov 2010, 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ok zal dan nog even wachten en van de eerste keer iets deftig insteken. want tis nu ook niet de bedoeling om gewoon wat speakers te steken als ze een klein beetje luider gaan dan nu...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 23 Nov 2010, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Als je het goed wil doen, kun je inderdaad beter even doorsparen en dan een goeie set in 1 keer kopen, en alles beetje op elkaar afstemmen. En op je eigen wensen natuurlijk.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Wo 24 Nov 2010, 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

Awel dat ga ik doen, ik ga eerst kijken naar een goede radio, versterker en 4 speakers voor in deur... met nog een klein subje erbij.

Maar wat ik mij nu afvraag: Als je u verstreker aansluit op u radio moet je dan u kabels van u boxen die in u deuren zitten doortrekken naar u versterker of naar de radio Question

Tis omdat het anders wel een beetje meer tijd zal vragen...

Hmmm ik zou het zelf willen aansluiten met mss hulp van een maat ofzo maar probleem is dat ik niet weet hoe je dit allemaal aansluit...

Ik zal eens info geven als ik een setje speakers en een subje heb gevonden dan kun jullie zeggen welke versterker ik nodig heb. Want weet niet welke richtingen je allemaal uitkunt met een versterker...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 24 Nov 2010, 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

RN_style schreef:
Maar wat ik mij nu afvraag: Als je u verstreker aansluit op u radio moet je dan u kabels van u boxen die in u deuren zitten doortrekken naar u versterker of naar de radio Question
het is aan te raden nieuwe 1,5mm2 speakerkabels te trekken vanaf de versterker naar de speakers in de deuren ( de orginele komen dan te vervallen als je de stekker van de radio loskoppelt kan je de orginele gewoon los in de deur laten liggen

Tis omdat het anders wel een beetje meer tijd zal vragen...

Hmmm ik zou het zelf willen aansluiten met mss hulp van een maat ofzo maar probleem is dat ik niet weet hoe je dit allemaal aansluit...

Ik zal eens info geven als ik een setje speakers en een subje heb gevonden dan kun jullie zeggen welke versterker ik nodig heb. Want weet niet welke richtingen je allemaal uitkunt met een versterker...

tja het is maar net wat je wilt ik heb je geloof ik als een horen zeggen dat vooral in klank vooruit wilt gaan , nou is dat net het gedeelte waar ik nog niet veel ervaring in heb  Embarassed
maar verbetering van klank kan afhankelijk zijn van :
de speakers ( de een klink meer blikkerig de ander warm )--> zelf gaan luisteren dus want er is niks zo anders dan gehoor (en smaak)
de inbouw ( standaart plastic speakerhouders resoneren meer en hoe steviger de speaker zit hoe beter hij ook klinkt)
dempen van de deur (niet zo idoot als ik maar daar zal vlokman miss nog even op reageren ??)
de versterker net als de speakers klinkt de ene versterker warmer dan een andere dit ligt ook bij sommige weer op welke impedatie je hem laat spelen
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Wo 24 Nov 2010, 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Jah ik hoor het al dat zal niet zo simpel zijn  Confused
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 25 Nov 2010, 2:35    Onderwerp: Reageer met quote

simpel antwoord zonder goede composet en versterker nee! gaat dat niet lukken  Wink
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Do 25 Nov 2010, 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

ach man je moet van persoon tot persoon bekijken.

goede hu. mooi setje speakers wat perfect op een radio kan. goed inbouwen. dus zoals al vermeld iets of wat demping en je hebt al een mooie klank.

demping begint al vanaf 20 euro voor een starterskit. 4 vellen ontdreuning 1 vel noise isolater en 1 vel noise absorber. en daar kan je al wel iets met dempen. lukt je wel indien je een beetje uitziet om je twee deuren hier een minimum met te dempen.

wat ook nog een oplossing is dat je een mooie alpine hu koopt. met goede afstellingsmogelijkheden en hier een ktp-445 power pack bijneemt.
is eigenlijk een versterker en gaat je uitgangsignaal verhogen naar 45Wrms zal iets minder zijn. maar zeker 40wrms. is eigenlijk een versterker maar gewoon plug en play op een alpine radio dus alles via de stekkertjes. module word niet warm en kan je ergens achterin je dash wegwerken. kan ook gewoon beginnen met je radio (best een alpine ofzo dan) en een goede set speakers. niet tevreden doe je er een ktp bij.  let wel dat je radio goed af te stellen is want wat je normaal doet via de versterker doe je nu volledig via je radio.

weet niet wat je budget is maar als radio kan ik je wel een cda-105ri aanraden icm die power pack.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Do 25 Nov 2010, 16:22    Onderwerp: Reageer met quote

ja wadde man! de helf versta ik en de helft was chinees...
Ik zat zo te denken aan een gewone kwalteitsradio van een 100€ Laughing ma hij komt af met ene die meer dan het dubbele is. Ja ik weet het dit wist jij niet ma zo te horen zal ik dan al mee 500€ niet toekomen om een deftige insta te heben Crying or Very sad
Maar bon, ik zal wel kijken hoe ik het zal oplossen Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Wo 16 Feb 2011, 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal men oude topic gebruiken om even te weten te komen welke radio het beste zou passen.

De bedoeling is om later uit te breiden met een verstrker en een subea met  andere speakers.
Zou zeker een usb aansluiting nodig hebben.
Ipod of andere aansluiting is zeker handig.

Daarom lijkt deze wel interesant: http://www.pioneer.eu/nl/products/25/121/61/DEH-4300UB/specs.html
Ik ben niet van plan om veel uit te geven max 150€ voor een radio. Want plaatsingkosten komen er ook nog bij.

Wil even weten wat jullie van die radio denken Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 16 Feb 2011, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

je kan beter de site neerzetten van de producent dan een vergelijksite  Wink
klikkie
ik zeg dat dat zeer goed zelf in te bouwen is  Very Happy

Quote:
De DEH-4300UB heeft 1 RCA Pre-uitgang die de geluidsinstallatie in je auto nog flexibeler maakt. Zo kan je je geluidsinstallatie bijvoorbeeld uitbreiden met een extra versterker voor luidsprekers achteraan of met een subwoofer.

dit wil zeggen dat je of een subversterker of een versterker voor speakers eropaan kan sluiten als je meer wilt moet je een radio nemen met meer rca uitgangen  Wink
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 16 Feb 2011, 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Is 'n prima toestel.

Plaatsingskosten is nergens voor nodig, is heel simpel om zelf te doen. Oude radio eruit, kadertje inzetten, de 2 ISO stekkers die aan de kabel van de nieuwe radio zitten inpluggen, antennekabel inpluggen, radio erin schuiven, en klaar.
In 't ergste geval heb je misschien nog een oud type antenneplug en moet je daar een verloopstekkertje voor hebben. Of als je een originele radio van Renault hebt, misschien een verloopkabel van Renault stekker naar universele ISO stekkers. Beetje car-audio zaak heeft dat altijd wel op voorraad.

ISO stekkers zijn fool-proof, kun je niet verkeerd aansluiten (mits niet teveel geweld gebruikt) Wink

En anders neem je 'm mee naar de meet, zit er zo in.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB