Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Installatie goed, accu probleem...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Stereoluv
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 23 September 2010
Posts: 32
PostGeplaatst: Zo 7 Nov 2010, 23:38    Onderwerp: Reageer met quote

Beste allemaal,

Morgen gaat hij naar de garage, dan laat ik de accu even uitlezen en de dynamo kijken of die nog goed zijn.

@Jesse, wat bedoel je eigenlijk met de verbinding tussen minpool van de accu en de carrosserie?
De massakabel is degene die van de versterker naar de carrosserie loopt als het goed heb...
Is er dan ook een kabel die van de minpool naar de carros loopt? Kan zijn dat ik je verkeerd begrijp.

@taelmaneke: heb er 25mm2 kabels inliggen, moet ruim voldoende zijn als het goed is. Hebben we hier op het forum toevallig besproken Razz

@Murcielaygo Hoe ziet dat laadstroomlampje er eigenlijk uit, weet het eerlijk gezegd niet. Ik denk dat je bedoeld dat ding wat op een dynamo lijkt?
Als dat zo is, dan kan ik je zeggen dat hij blijft branden als ik de auto niet start maar gewoon het contact aanzet. Weet niet of je hier iets achter moet zoeken(waarschijnlijk wel) want de rest brandt ook bijna allemaal. Olielampje brand, acculampje brand, 2 airbaglampjes branden, plus dat dynamolampje.

@vlokman
Tja, zo is mijn ervaring helaas. Het heeft me tot nu toe bekant 1000 euro gekost, en dan denk je eindelijk dat je van de muziek kunt genieten zoveel je wilt zonder dat het nog geld gaat kosten. En vervolgens gaat het me geld kosten EN het vernaait mijn hele weekend want heb het hele weekend dus geen auto gehad. Ik vond het al irritant om zonder muziek te rijden maar laat staan dat de gehele auto het ook nog eens niet doet zodat je geen kant op kan. Ik was vrijdag echt des duivels.


En dan nog dit, weer zo'n achterlijk probleem. Ik probeer de auto net te starten, en begint op het hele dashboard(alle lichtjes) te knipperen als een gek met een tikkend geluid erbij(dat tikje wat je hoort als je knipperlicht aanzet), en dat heel snel achter elkaar. Heel erg vaag dus. Accu is ook weer ramleeg na hem gister heel de dag te hebben opgelaaid door te rijden. Gister kon ik dus gewoon starten nadat ik hem een beetje had opgelaaid, maar na een dag is de accu volledig weer leeg.

Bedankt trouwens voor alle reacties, word zeer op prijs gesteld. Thumbs up
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 8 Nov 2010, 1:19    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de versterker stroom te geven moet zowel de plus als de min van de accu erop zijn aangesloten. Min gaat via de carrosserie, en die is op zijn beurt aangesloten op de minpool van de accu.
M.a.w. zowel de pluskabel, als de massakabel van versterker naar carrosserie, als de kabel van carrosserie naar minpool van de accu moeten goed en dik genoeg zijn.

Het laadstroomlampje ziet eruit als onderstaande afbeelding, en moet als je de sleutel op de tweede contactstand zet gaan branden. Als de motor loopt moet het weer uitgaan.




Het laatste probleem dat je meldt zal ongetwijfeld ook met het stroomprobleem te maken hebben.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 8 Nov 2010, 7:23    Onderwerp: Reageer met quote

Dat getik is volgens mij het relais van de startmotor.. Dan is je accu leeg (gaar). Heb precies hetzelfde meegemaakt.

Alle verlichting deed het, maar zodra ik wilde starten gebeurde er niks en hoorde je alleen dat snelle getik van een relais... Bleek dat de accu, zodra er gestart moest worden, terugviel in spanning (van 14V naar 6-7V!), waardoor er niet genoeg stroom geleverd kon worden om te starten.

Heb toen de accu vervangen en sindsdien start de auto weer super.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Stereoluv
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 23 September 2010
Posts: 32
PostGeplaatst: Ma 8 Nov 2010, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag accu vervangen, en alles werkt weer.  Cool
Dynamo was ook gewoon goed, maar de accu was gewoon op, was de eerste accu, zat er dus al 6 jaar in.

Volgende keer toch maar wel een instal. in mijn nieuwe auto.

Thumbs up
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 8 Nov 2010, 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft de accu het nog aardig lang volgehouden. Smile
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 8 Nov 2010, 16:52    Onderwerp: Reageer met quote

Da's inderdaad vrij lang ja, meeste fabrikanten zeggen 3-5 jaar afhankelijk van het gebruik.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Ma 8 Nov 2010, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

een goed ingebouwde installatie mag verder geen invloed hebben op andere delen van de wagen !

dus advies voor volgende install / auto bij een gerenomeerd inbouwbedrijf in laten bouwen !!
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB