Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Technisch vraagje over uitlaat.
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Blubber
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Oktober 2010
Posts: 2
PostGeplaatst: Za 16 Okt 2010, 17:29    Onderwerp: Technisch vraagje over uitlaat. Reageer met quote

Hallo, ik ben nieuw op het Forum, en zal me binnenkort met wat foto's van mijn huidige auto voorstellen.

Voor een projectje van een vriend zitten we nu echter met een vraag.

Weet iemand of de uitlaat van een 2.4 Benzinemotor goed functioneert wanneer deze onder een 2.5 Benzine Turbomotor wordt gehangen?
Het gaat om een Volvo S60.

Wordt de compressie in het blok dan te hoog, of is dit verschil minimaal? Eventueel andere zaken?

Graag jullie expertise, waarvoor alvast ontzettend bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Zo 17 Okt 2010, 8:05    Onderwerp: Reageer met quote

je wilt dus een non turbo spruitstuk op een turbo auto hangen ?
ben bang dat je een hoop vermogen verliesd
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Blubber
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Oktober 2010
Posts: 2
PostGeplaatst: Zo 17 Okt 2010, 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

Niet met spruitstuk, maar het gedeelte van de Catalysator tot het einde.

Krijg je dan een overdruk in het blok, of een oververhitte Turbo, omdat de uitlaat de gassen niet snel genoeg kan afvoeren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Zo 17 Okt 2010, 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

voor een turbo is het wel aan te raden een ruime uitlaat te nemen ja  Wink
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
evertg6
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 3 Oktober 2010
Posts: 8
Woonplaats: Bennekom
PostGeplaatst: Do 21 Okt 2010, 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

Niet aan (willen) beginnen , de uitlaat van een turbo heeft over het algemeen een betere flow , een uitlaat van een nonturbo zal dus de gassen niet snel genoeg kunnen afvoeren voor nood kan het natuurlijk maar optimaal is het niet.

beetje zelfde effect als je zelf door een rietje zou moeten blazen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Vr 22 Okt 2010, 14:55    Onderwerp: Reageer met quote

daarom is het de reden waarom ze vragen wat voor motor je hebt(benzine,diesel ....) bij bv.remus, sebring enz... woont hier niet ver van mij zo een wannabe tuner met een moto uitlaat onder zn diesel,
veel suc6 heb ik gezegd... kan binnen een jaartje naar de reet zijn zn wagentje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Wo 17 Nov 2010, 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Jah en aangezien mijn topic ook gesloten is zal ik het hier dan maar vragen: Ben aan het informeren voor een uitlaat. De bedoeling is om de orginele te houden en na de cat te beginnen gewoon een buis met demper op. De vraag is of ik hierdoor geen vermogenverlies zou op hebben?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 17 Nov 2010, 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

als jouw motorblok een bepaald tegendruk nodig heeft kan je vermogensverlies lijden
als jouw motorblok geen bepaalde tegendruk nodig heeft en blij is als ie 'vrij kan ademen' dan kan je zelfs ietsiepietsie winst krijgen
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Wo 17 Nov 2010, 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

Jah ik hoor het al voor allee zekerheid geen uitlaat steken vant zit nu al met vermogenverlies door men grote velgen Laughing  Sad
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 17 Nov 2010, 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

vermogensverlies door grote velgen ?
kan me voorstellen dat het zwaarder is en dat het iets koppel kan kosten omdat de radius groter word maar echt vermogen kosten ?  Confused
ik heb ook behoorlijk grotere velgen maar kan niet zeggen dat ik vermogensverlies merk oid
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Wo 17 Nov 2010, 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

Maar ik bedoel, in het optrekken is hij iets trager en verbruik vele hoger, tis maar een 1.2 Laughing
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Wo 17 Nov 2010, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

hoe zegt men het ook al weer eje hebt een atmosferiesche moter en drukvulling!
drukvulling wat betekend dat  Rolling Eyes  dat betekend  dat de lucht niet door de moter wordt aangezogen maar door een heel dikke fhon met brute kracht door je moter gejaagt wordt wat dus ook betekend door de uitlaat!
dus vrijwel elke moter met turbo will lekker kunnen uitademen Wink
dus dikere uitlaat pijp is alleen maar beter achter de kat een rechte pijp op eind demper zal alleen maar beter zijn minder ristrictie
en ook nog eens meer geluid! Wink beste zou zijn van spruitstuk tot eind demper een rechte pijp maken en eene dikke ook nog! alleen wordt je dan wel elke keer aangehouden door de wouten als ze langs je rijden vanwege het lawaai.
turbo waggie wil geen ristrictie, die fohn jaagt de lucht met forse kracht door moter en uitlaat  beste is 65mm pijp nemen van spruitstuk tot einddemper.
ligt er aan wat hij onder vermogens verliest bedoelt!
ik heb de standaard velgen vervangen door de gsi velgen op de corsa dat zijn 205!
en ja idd je merkt dat hij minder snel optrekt ook logiesch hij heeft meer rubber op het wegdek en dus meer frictie!
en ja met spoorvorming een ramp! met goed nat weer is het wel leuk hoor lekker slippen en glijden  Very Happy  met droog weer met 90 een haakse bocht maken Wink en dan hou er rekening mee dat als je grot Very Happy ere of kleinere  diameter willen monteert dat resulteert in een afwijking op je km teller! dus kan zijn dat jij 50 op je teller hebt maar je 60 rijd of omgekeert dat je 50 ziet en je 40 rijdt! dingen om toch wel stil bij te staan Wink
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Do 18 Nov 2010, 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

neg, maar ga geen ganse uitlaat vervangen voor een 1.2 nafte ze  Laughing.
Ik zou gewoon de buis houden en met een andere demper op: zoals ik al zij-> geen geronk dat je over gans de straat hoort, gewoon een beetje sound Wink
Oja en waarom begin je over turbo? ik ga dat niet steken ofzo e Cool
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Do 18 Nov 2010, 17:35    Onderwerp: Reageer met quote

enkel andere eindemper zou toch al voldoende moeten zijn voor wat sound op benzine?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Do 18 Nov 2010, 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat denk ik ook..
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB