Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Standaard boxen Vectra B
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Di 7 Sep 2010, 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

vooral zo doorgaan dan maak je vrienden Smile

jesse heb aardig wat verstand van geluid en anders moet je het aan audiosystemrolla vragen
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Di 7 Sep 2010, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

vlokman schreef:
man luister nu tog eens gewoon naar jesse. een originele radio is zooizo het eerste dat je moet veranderen. of een versterker bijhangen. begin bij het begin en plaats een andere radio. en dan kan je gaan zien. nu stel je vragen over iets waar je duidelijk geen pap van hebt gegeten. daar is niets mis mee daar dient het hier voor. maar als je dan raad krijgt volg die dan.


aangezien ik het eens was met jesse ga ik dus niet nogmaals herhalen.
als je tog niet veel wil veranderen kan je ook eens proberen om een silent coat standartplast starterskitje te gaan halen bij de audio boer. deze kosten 20€ en kan je beide deuren een minimum dempen met ontdreuning en noise isolators. je speakers gaan niet harder spelen en ook je radio gaat niet harder versterken maar je klank gaat zuiverder met een betere basweergave klinken. dit is niet vel mar 20€ is ook niet veel. ook kan je een extern versterker gaan aansluiten op je originele radio via high input maar das dan weer overkill voor originele speakers.

makkelijkste oplossing is nieuwe radio rechtstreeks op je originele speakers met een dempingskitje. ben je vanaf +- 110€ klaar.

wil je echt je originele radio behouden kan je gaan voor nieuwe speakers plus versterker. (wat ik afraad omdat je dan een zwak signaal gaat versterker een signaal van plus minus 10Wrms want meer geeft een originele radio echt niet naar 50Wrms of meer tot zelf 200Wrms als je wil en daar dan de juiste speakers bij die liefst net iets minder vermogen hebben als je versterker. waarom raad ik dit af omdat je je signaal sterk gaat versterken ga je ook je storingen en je vervorming versterken. dit geeft als resultaat slechte klank. of je moet je high level signaal met een actieve omvormer gaan omzetten naar low level met bv de tree sixty van rockford fosgate. dit is eigenlijk een equalizer/converter van +- 450€ voor oem systemen die hier een high end instalatie willen opzetten.
kostprijs zonder die tree siwty: - versterker vanaf 140€ degelijke speakers +- 140€ kabelsetje 60€ en dat is echt basic of je moet naar een B of C merk gaan.

3de oplossing is dat je alles vervangt en dat je een simpele radio simpele versterker simpele speakers en klein subkistje en dan heb je een instalatie waar je vele jaren plezier aan hebt.

4de oplossing is wat jij wil alles laten en enkel nieuwe speakers plaatsen. maar bij alle klanten die tegen mijn aanraden in dit wel hebben gedaan heb ik er nog niet veel echt tevreden weten zijn en opteren achteraf al dan nog voor een nieuwe radio of extra versterker indien het niet anders kan.

5de oplossing is mss voor jouw nog de beste en is nieuwe speakers zetten. originele radio behouden. maar wel een alpine ktp power pack tussen plaatsen. deze kost 200€ en verdubbeld je vermogen zonder extra kabels te trekken en dergelijke. is gewoon via iso maar kan ook overgeknipt worden en op alle radio's aangesloten worden.


alstublief lees maar eens door heb je nog vragen mag je ze altijd stellen maar hoop dat je tot de conclusie komt dat hetgeen jij wil niet de beste oplossing is.

ahja nog dit bij elke methode raad ik aan om zo een startersktije te plaatsen. kost je maar 20 euro maar heb je eignelijk voor dat geld al een super resultaat van. geld trouwens voor elke forum member deze raad.

mvg nick
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
vecci
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 Augustus 2010
Posts: 13
Woonplaats: Waalre / Landgraaf
PostGeplaatst: Di 7 Sep 2010, 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Nou vlokman, hartstikke bedankt ! Daar heb ik wat aan Wink
_________________
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Di 7 Sep 2010, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

zit er niet mee in om raad te geven. is nu eenmaal men job.
maar dan moet er wel geluisted worden  Laughing  en niet in de vorm van exact doen wat we zeggen want uiteindelijk doe je nog steeds wt je wil maar het is de manier warop. als mensen zoals ik of jesse die al een hele tijd met audio bezig zijn. al dan niet op profiesioneel vlak je raad geven als bv uit te leggen wat juist het probleem is en dan direct een antwoord van ja maar denk tog dat het mijn speakers zijn wie weet er goede 13 cm's is dit voor de mensen die je willen helpen vrij emotiverend. als je nu had geantwoord dank u maazr ga het tog eens proberen was het anders geweest. nu geef je aan dat we onzin uitkramen terwij dit zeker niet zo is. ik voorzie daelijks wagens van audio en video van simpel radio's tot instalatie's competitie niveau. werk met merken zoals rockford ground zero, kenwood; alpine, pioneer, mtx, audio system, exact dls ... en wagens van golf 1 tot X6 Q7 porshe....

jesse heeft jarenlang ervaring van electronica. dus wat wij zeggen zijn geen meningen maar zuivere feiten. maar bon. blij je te kunnen helpen  Wink

als e rnog iets is mag je het altijd vragen.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Wo 8 Sep 2010, 0:36    Onderwerp: Reageer met quote

vlokman schreef:
vlokman schreef:
man luister nu tog eens gewoon naar jesse. een originele radio is zooizo het eerste dat je moet veranderen. of een versterker bijhangen. begin bij het begin en plaats een andere radio. en dan kan je gaan zien. nu stel je vragen over iets waar je duidelijk geen pap van hebt gegeten. daar is niets mis mee daar dient het hier voor. maar als je dan raad krijgt volg die dan.


aangezien ik het eens was met jesse ga ik dus niet nogmaals herhalen.
als je tog niet veel wil veranderen kan je ook eens proberen om een silent coat standartplast starterskitje te gaan halen bij de audio boer. deze kosten 20€ en kan je beide deuren een minimum dempen met ontdreuning en noise isolators. je speakers gaan niet harder spelen en ook je radio gaat niet harder versterken maar je klank gaat zuiverder met een betere basweergave klinken. dit is niet vel mar 20€ is ook niet veel. ook kan je een extern versterker gaan aansluiten op je originele radio via high input maar das dan weer overkill voor originele speakers.

makkelijkste oplossing is nieuwe radio rechtstreeks op je originele speakers met een dempingskitje. ben je vanaf +- 110€ klaar.

wil je echt je originele radio behouden kan je gaan voor nieuwe speakers plus versterker. (wat ik afraad omdat je dan een zwak signaal gaat versterker een signaal van plus minus 10Wrms want meer geeft een originele radio echt niet naar 50Wrms of meer tot zelf 200Wrms als je wil en daar dan de juiste speakers bij die liefst net iets minder vermogen hebben als je versterker. waarom raad ik dit af omdat je je signaal sterk gaat versterken ga je ook je storingen en je vervorming versterken. dit geeft als resultaat slechte klank. of je moet je high level signaal met een actieve omvormer gaan omzetten naar low level met bv de tree sixty van rockford fosgate. dit is eigenlijk een equalizer/converter van +- 450€ voor oem systemen die hier een high end instalatie willen opzetten.
kostprijs zonder die tree siwty: - versterker vanaf 140€ degelijke speakers +- 140€ kabelsetje 60€ en dat is echt basic of je moet naar een B of C merk gaan.

3de oplossing is dat je alles vervangt en dat je een simpele radio simpele versterker simpele speakers en klein subkistje en dan heb je een instalatie waar je vele jaren plezier aan hebt.

4de oplossing is wat jij wil alles laten en enkel nieuwe speakers plaatsen. maar bij alle klanten die tegen mijn aanraden in dit wel hebben gedaan heb ik er nog niet veel echt tevreden weten zijn en opteren achteraf al dan nog voor een nieuwe radio of extra versterker indien het niet anders kan.

5de oplossing is mss voor jouw nog de beste en is nieuwe speakers zetten. originele radio behouden. maar wel een alpine ktp power pack tussen plaatsen. deze kost 200€ en verdubbeld je vermogen zonder extra kabels te trekken en dergelijke. is gewoon via iso maar kan ook overgeknipt worden en op alle radio's aangesloten worden.


alstublief lees maar eens door heb je nog vragen mag je ze altijd stellen maar hoop dat je tot de conclusie komt dat hetgeen jij wil niet de beste oplossing is.

ahja nog dit bij elke methode raad ik aan om zo een startersktije te plaatsen. kost je maar 20 euro maar heb je eignelijk voor dat geld al een super resultaat van. geld trouwens voor elke forum member deze raad.

mvg nick
dit is zoals wij zeggen;met handen & voeten uitgelegd  Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Wo 8 Sep 2010, 7:34    Onderwerp: Reageer met quote

En ik heb er ook nog wat aan, want ik zoek al een tijdje een kitje om de deuren beter te isoleren, zodat ze minder resoneren.  Very Happy

Worshippy Vlokman & Jesse Worshippy
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 8 Sep 2010, 8:33    Onderwerp: Reageer met quote

Chaoth schreef:
En ik heb er ook nog wat aan, want ik zoek al een tijdje een kitje om de deuren beter te isoleren, zodat ze minder resoneren.  Very Happy

Worshippy Vlokman & Jesse Worshippy


www.merford.nl is het goeikoopste wat ik heb kunnen vinden en ik hem mijn auto ermee VOL gehangen (postbode was niet blij  Laughing )
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Wo 8 Sep 2010, 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

nja maar er is nog een verschil tussen loodbitumen en bv silencoat of dynamat.
het verschil zit tem in de resontiefrequentie's.
voor bv. in uw geval db drag kan je deze loodbitumen gaan gebruiken omdat het dan geen reet uitmaakt maar dat je gewoon massa toevoegd. wil je bv het resoneren van je hoog of mid tegengaan en ontdreunen dan zit je beter met een degelijk merk. en silencoat is echt niet duur. dynamat daarentegen betaal je 90% meer en das puur voor de naam en qua gebruiksgemak zijn de dynamatten ook niet echt aan te raden.
als je die loodbitumen gewoon gaat aanbrengen voor de klank gaan je tweeters nog steeds feller resoneren.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 8 Sep 2010, 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

dat is idd waar maar in die richting heb ik me nog niet zo verdiept  Embarassed
was wellicht iets wat snel met mijn reply  Wink
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Wo 8 Sep 2010, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

nee zeker niet. voor trillingen tegen te gaan van je interieur en druk binnen te houden is dit vaak genoeg. maar is niet echt on topic meer op het moment :d wie nog vragen heeft mag er altijd een topic over openen hoor. vaak is het al genoeg enkele deeltjes te dempen optimaal is natuurlijk een volledige laag.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Di 2 Nov 2010, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

ok ben weer eens lekker op tijd met posten!  Laughing
ik ben het niet met friso eens! opel speakers zijn echt bagger! meer dan 10 watt rms hebben die niet! het vermogen vn de radio is hier het probleem niet het is gewoon de speakers die over zijn nek gaan en door de xmax knallen andere/betere (lees geen climax!)
zal al stukken beter spelen gaat het je dan niet hard genoeg kun je een versterker er op zetten.
en een andere goede en goedkoope oplossing is focal!
die heeft een actief subkistje met 4 kanaals versterker en filtering er in en in 2 uit voeringen 8 inch subbie en 10 inch subbie dan heb je een sub en meteen 4 versterker kanalen voor de speakers
maar zoals ik al zei opel speakers zijn echt bagger die blaast een standaard blaupunt al op! die geen 45 watt per kanaal geeft! Wink nieuwe speakers en versterker.
of een losse of een van focal ben je voor redelijk weinig klaar en heb je a merk spul dus iets dat jaren lang zonder problemen mee gaat.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB