Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Cilinders uitboren
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Prince-_-
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Augustus 2004
Posts: 19
Woonplaats: Oudenaarde
PostGeplaatst: Ma 9 Aug 2004, 20:57    Onderwerp: cilinders uitboren Reageer met quote

ik heb al veel gehoord dat ze in amerika cilinders uitboren maar hoe doen ze dat juist en is dat in belgie legaal??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 10 Aug 2004, 1:51    Onderwerp: Reageer met quote

Wordt hier ook wel eens gedaan... Hoe en wat weet ik het fijne niet van, maar je hebt er ongetwijfeld nauwkeurige apparatuur voor nodig, misschien kan een motor revisiebedrijf je ermee helpen?

Denk nie dat 't vergroten van je cylinders hier legaal is, hier mag ook zo geweldig veel Sad
Maar zolang de mannen van de keuring 't nie aan de buitenkant van je blok zien zul je er wel doorheen komen Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Prince-_-
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Augustus 2004
Posts: 19
Woonplaats: Oudenaarde
PostGeplaatst: Di 10 Aug 2004, 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou da misschien later met m'n autootje doen zolang ze het nie zien ist goe e Twisted Evil Twisted Evil Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 10 Aug 2004, 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Precies, die keuringmannen hier hebben er toch nie veel verstand van Razz
Maar verschilt ook wel per keuringsstation, ken iemand die komt er bij hem doorheen met dikke getunede turbomotor terwijl het volgens de papieren een standaard 1.6je is Think
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Prince-_-
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Augustus 2004
Posts: 19
Woonplaats: Oudenaarde
PostGeplaatst: Di 10 Aug 2004, 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

waarda?? is misschien nuttig voor later... Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 10 Aug 2004, 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

'k dacht in As bij Genk, in Limburg.
Maar zo geweldig is het daar nu ook weer niet, ze vinden elk jaar wel weer iets om de wagen af te keuren en een dag later kom ik zonder wijzigingen gewoon door de herkeuring... Stelletje geldwolven en amateurs Shoot #Cussing out
Als ik me ergens aan erger is het wel onze keuringsdienst... Crying or Very sad
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Prince-_-
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Augustus 2004
Posts: 19
Woonplaats: Oudenaarde
PostGeplaatst: Di 10 Aug 2004, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

of het feit da de "leuke" dingen illegaal zijn Crying or Very sad als ge me een getunde auto rijd dan ga je, vooral als je er veel geld ebt ingestoke, redelijk veilig me rijden e

alé kpijs toch da de meesten da zouden doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 10 Aug 2004, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ja veel wel ja... Maar ze kijken niet eens naar veiligheid...
Rij al 2 jaar met een defecte veiligheidsgordel rond en dat zien ze niet, maar ze weten wel elk jaar wat te verzinnen wat in orde is en wat ze zo verdraaid krijgen het af te keuren...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Do 12 Aug 2004, 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Vaak gebruiken ze cilinderbussen in de geboorde cilinderblokken. Als je een dunnere bus neemt kan je een overmaat zujiger gebruiken en zo de cilinderinhoud vergroten.

Daarvoor ga je best eens langs een revisiebedrijf maar die mannen geven vaak geen prijsofferte op en gelijk hebben ze. Dat kan jou een bom geld kosten (2000, 3000, 4000, 5000 6000 euro afhankelijk van het blok en hoeveel er naar de botten is en hoe ver je wil gaan) voor dan ocharme 50 à 200 cc meer (en sleuren dat dat doet Laughing ).

Mijn advies heeft niet veel met dit topic te maken maar MAximus zal me wel begrijpen: wil je echt vooruit gaan, stop met (ver)klooien van de motoren en start met drukvullen. DAT levert zeer voelbare resultaten op dat geen opgeboorde motor je zal geven.
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prince-_-
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Augustus 2004
Posts: 19
Woonplaats: Oudenaarde
PostGeplaatst: Do 12 Aug 2004, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

en wat is drukvullen? Embarassed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 12 Aug 2004, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

Prince-_- schreef:
en wat is drukvullen?
"Volblazen" van de cilinders,
dus een Turbo of Supercharger (Compressor) installeren...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Vr 13 Aug 2004, 8:39    Onderwerp: Reageer met quote

Met wat voor bakkie rij je?
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prince-_-
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Augustus 2004
Posts: 19
Woonplaats: Oudenaarde
PostGeplaatst: Vr 13 Aug 2004, 9:07    Onderwerp: Reageer met quote

ikke? nog geen Embarassed Sad kben nog ma 16 is vo m'n toekomstig autootje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Vr 13 Aug 2004, 9:32    Onderwerp: Reageer met quote

Oho, mja, als ik 16 was had ik ook ideeën van wat ik allemaal zou doen met mijn wagen. Als ik 18 was hed ik het geld niet en ben ik beginnen motorrijden (kleine doch snedige Honda NX250 dominator motor). Gejat in Vorst, vervolgens stomweg op een snelle Audi 100 Turbo Quattro gevallen.

Als die versleten is moet ik iets recenter kopen en dat kost veel poen. Dus speel ik met het idee van bvb een goedkopere Seat Leon 1.4 met verhoeven turbo kit maar voor die prijs heb ik dan weer een 1.8 20VT met 150 tot 180 pk standaard en sportonderstel, en die mag ik dan weer afbeulen zoveel ik wil (met sterk getunede motoren doe je namelijk zomaar niet wat je wil). Anderzijds wordt ik al wat ouder en begin ik uit te kijken naar een huis en kan ik mijn geld beter deftig benutten. Confused

Ik ben een grote fan van opgevoerde motoren maar als je me de vraag stelt of ik het zou laten doen dan is dat stante pede: neen! Als je bvb een 1.4 16v hebt en je wil meer power, verkoop de wagen en koop je dan een 2.0 of een krachtige turbo motor. Fok je de motor toch op dan ga je hem vroeg of laat toch kapot rijden. Ik ben van mening dat een goede motor gedurende onbeperkte tijd op vollast moet kunnen rijden. Als ik mijn motor licht opvoer lukt dat zonder probleem, voer ik hem zwaar op dan verbrand de hele boel vanbinnen en bij andere motoren en aanpassingen is dat niet anders.
Ik ga vaak op reis en merk dat als je 30 kilometer de berg moet opstuiven dat een krachtige standaard (turbo)motor al hard mag werken, zeker in die warme ijle lucht. Voer dat ding op en je blaast hem gewoon op na een kwartiertje gassen. Ook lange snelle ritten door het geliefde Duitsland waarbij de pedaal ofwel op vollast ofwel op nullast staat gedurende uren, niet effe gassen of een paar wagens inhalen, gewoon uren aan een stuk het uiterste vragen, moet een motor aankunnen. Opvoeren en die eigenschap is weg. Wat ben ik dan met een krachtige wagen met veel pk's waar ik moet opletten als ik het gaspedaal intrap. Temeer, ik rij graag mijn wagens volledig versleten en aan een kapot motorblok op 100 000 kilometer heb ik niets.
Revisie van mijn blok ligt rond de 4000 euro, revisie van de transmissie ligt tussen 3500 en 5200 euro. Dat wil je niet meemaken, zeker niet als je +/- 1500 euro in de maand verdient, een huis, gezin en leningen hebt lopen. Gewoon een standaardwagen in tiptop staat houden kost je een smak geld (niet het rap rap onderhoud van in 90% van de garages eh, als er iets is, het probleem ook daadwerkelijk oplossen met de financiële gevolgen van dien). Hoe sterker de wagen, hoe hoger de facturen.

Probleem is dat België een dieselland is dus krachtige benzinewagens met vele dure opties (sportonderstel van merk zelf, goede 4x4 aandrijving en degelijke klimaatregelingen) zijn hier zeer schaars. In Zwitserland rijdt het ginder vol van dergelijke wagens maar dan moet je ze invoeren. Heb ik gedaan voor mijn audi en doe ik met plezier opnieuw omdat ik me niet kan vinden in de Belgische cultuur: liever een mooie uitgebouwde auto met krotmotorblok dan een iets minder mooie auto maar met poer onder de motorkap. Geef mij maar poer en een waanzinnig goed baangedrag, het uiterlijk doet er niet toe, enkel de achterkant van de wagen want die krijgt bijna iedereen te zien als het licht op groen gaat Laughing

Hier, staat je dit niet aan:


_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prince-_-
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Augustus 2004
Posts: 19
Woonplaats: Oudenaarde
PostGeplaatst: Vr 13 Aug 2004, 14:38    Onderwerp: Reageer met quote

schoon autoke ikzelf eb m'n oog late valle op een peugeot 206 GTI met een 2.0 benzine motertje van 99Kw maja er is heel veel kans dat dit een droompje blijft!! eerst goe studere Laughing der is veel kans da ik ga moete beginne met een tweedehands wagentje (zoals de meesten)
weet er iemand anders miss nog een redelijke auto tege redelijke prijs?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB