Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Centrale deurvergrendeling hyundai coupe probleem

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
fx2
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 6 April 2010
Posts: 6
PostGeplaatst: Do 10 Jun 2010, 15:07    Onderwerp: centrale deurvergrendeling hyundai coupe probleem Reageer met quote

Als ik aan de bestuurders deur het slot open met de sleutel weigert soms de passagiers deur. Als ik het slot van de bestuurders deur via de binnenkant open en dicht doe gaat de passagiers deur wel gewoon altijd goed op slot en open. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?


het gaat hier om een hyundai coupé uit '98
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Do 10 Jun 2010, 15:25    Onderwerp: Reageer met quote

hoeveel sloten openen / sluiten er met de centrale vergrendeling ?

als het er maar 2 zijn heb ik het idee dat de sensor in het slot kapot is deze schakelt als je de sleutel omdraaid

hoe te verhelpen ? haal je deurpaneel er eens af en kijk dan of er iets niet soepel loopt in de deur (stangetjes ed ) dit eventueel smeren met een beetje vet

en anders een slot op de sloop halen en deze demonteren (let op een hoop kleine veertjes enzo) en die moeten allemaal weer in de zelfde volgorde in de ander om de sleutel te laten passen

.......... of je koopt een afstandsbediend setje of alarm en installeert dat en dan heb je er helemaal geen last meer van en je auto is beveiligd Very Happy
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 11 Jun 2010, 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Aannemende dat het om een originele centrale deurvergrendeling van de auto gaat, verdenk ik ook de sensor. Probeer eens of het wel werkt als je binnen in de auto de deur ontgrendelt in plaats van met de sleutel?
Indien ja, heb je waarschijnlijk net wat speling in het hele systeem waardoor de sensor om de rest te openen mogelijk nét niet getriggerd wordt.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 13 Jun 2010, 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gok dat het stangetje van je slotcilinder naar de slotkast niet helemaal lekker meer is.
Was de sensor (eiegnlijk gewoon een schakelaartje) namelijk stuk dan zou het ook niet werken als je van binnenuit het slot bedient.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fx2
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 6 April 2010
Posts: 6
PostGeplaatst: Wo 16 Jun 2010, 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Aannemende dat het om een originele centrale deurvergrendeling van de auto gaat, verdenk ik ook de sensor. Probeer eens of het wel werkt als je binnen in de auto de deur ontgrendelt in plaats van met de sleutel?
Indien ja, heb je waarschijnlijk net wat speling in het hele systeem waardoor de sensor om de rest te openen mogelijk nét niet getriggerd wordt.




Van binnen gaat de deur altijd goed op slot en open. Wat kan ik hier dan aan doen als we er vanuit gaan dat er speling is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 16 Jun 2010, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

Nou als het een aftermarket systeem is, dan zit een stangetje van het motortje bevestigd aan een van de originele slotstangetjes. Daar kan speling in zitten. Of de bevestiging van het motortje zelf, moest die een beetje kunnen meegeven door de kracht van het openen en sluiten.
Maar zoals ik al zei, da's alleen bij aftermarket systemen. Bij een origineel systeem zit dat wel degelijk bevestigd allemaal.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 17 Jun 2010, 8:20    Onderwerp: Reageer met quote

fx2 schreef:
Van binnen gaat de deur altijd goed op slot en open.
Wat kan ik hier dan aan doen als we er vanuit gaan dat er speling is?


Het stangetje van de slotcilinder naar de slotkast nakijken, afstellen of vervangen.
Da's met de nu beschikbare info volgens mij de enige logische optie.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB