Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Auto-model definities
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 27 Mrt 2008, 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:
Nee opties die je zelf inbouwd hoef je niet door te geven. Wel als je bijvoorbeeld een ander blok gaat inbouwen.


Sommige hulpmiddelen vind ik wel handig en zijn ook daadwerkelijk nuttig.

Bijvoorbeeld de huidige 4 kanaals ABS systemen kunnen een auto gewoon sneller stoppen als zonder, zelfs hele goede rijders kunnen niet tegen zo'n systeem op.

Semi-automatisch schakelen ook, kan tegenwoordig zo snel dat red je gewoon niet met je handbak.

Maar dat zijn imho systemen die je niet als backup middel gebruikt maar waardoor je ook daadwerkelijk meer prestaties uit een auto krijgt.

Andere zaken zoals stability control en traction control, park assist en al die andere meuk mogen ze van mij weg laten.


Toch even een reactie hierop. ABS is wel leuk en handig, maar áls je eenmaal aan het glijden bent heb je liever geen ABS dan wel. Ook traction control e.d. is leuk, maar zodra je glijd is het alleen maar klote. Heb zelf een keertje gehad dat ik met glad weer door een straatje reed die in een lichte bocht naar links liep, en de achterkant vd polo brak toen aardig uit nadat ik lichtjes aan de handrem kwam, ik wou ff checken hóe glad t was... Mijn reactie toen was naar rechts sturen (in de richting waar je naartoe wilt gaan) en flink gas erop. De voorwielen spinde behoorlijk, maar trokken me wel weer perfect recht.

Of ook leuk, met een auto die ABS heeft met 2 wielen in de berm komen en dan remmen, dat gaat helemaal mis.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 27 Mrt 2008, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Chaoth schreef:
Zat gisteren even naar Mythbusters te kijken en wat zag ik tot mijn
verbazing... Een airco rijdt minder zuinig dan rijden met open ramen

Volgens mij hebben ze later die mythe "revisited" en kwamen ze toen juist andersom uit...

Als je trouwens wel eens met A/C hebt gereden, zeker met een
simpel systeem (dus GEEN "Climate Control"), merk je het METEEN
als de A/C aanslaat aan de toeren en klank van je motor. Het kost
gewoon vermogen, aar ik zou niet meer zonder willen.

Mijn oren zijn me liever dan een paar eurocent aan beinzine wat dat betreft...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
axman
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 18 Februari 2005
Posts: 334
PostGeplaatst: Do 27 Mrt 2008, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

arko+
alle ramen kunnen op +dakje

maar airco is zoveel rustiger
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB