Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Auto-model definities
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Wo 19 Mrt 2008, 9:16    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
Ik snap het hele idee niet van de Skoda Suberb... Waarom heb je 2 keppen in één nodig? Zodat je het eerste merk bent wat zo'n soort auto op de markt brengt? Sorry hoor, maar ik vind het de auto totaal niet mooier maken, en daarnaast is het nóg meer onnodig gewicht dat je liever kwijt dan rijk bent.

+1

Waarom is er geen gerenomeerd automerk meer die een auto durft te ontwerpen met ballen? Dus een auto met minder electronica en een zo laag mogelijk gewicht...
Als je tegenwoordig een middenklasser koopt dan is het 'normaal' dat deze al snel richting 1500 kg gaat, terwijl er wel constant zogenaamd op het milieu aspect gehamerd wordt...

Kijk alleen al bijvoorbeeld naar de evolutie van de m3. De eerste m3 (de e30) was zo puur als maar kon, dikke uitgeklopte wielkasten, geen extra luxe (juist minder) en een zo laag mogelijk gewicht. Hoewel de eerste m3 lang niet zo snel is als de nieuwere generaties wordt deze toch meestal boven de andere modellen geplaatst als het gaat om rij plezier en rijbeleving. Wat dit soort auto's betreft ben ik van mening dat een bestuurder de wagen moet besturen, niet de wagen zelf.

Ik heb wel vaker in wagens gereden waar esp en de hele rambam opzit. Maar daar kan ik toch lang niet zoveel lol aan beleven dan een oude bak. Als je de wagen een beetje sportief een bocht ingooid dan knalt de esp er direct in, weg lol.

Maargoed, ik dwaal volgens mij een beetje van het onderwerp af  Laughing

Om even terug te komen op het topic:

Sedan
Een sedan is een carrosserievorm voor een auto met vier portieren en een kofferdeksel waarbij de bagageruimte ofwel de kofferbak meestal niet via het bestuurdersgedeelte bereikt kan worden. De bagageruimte is een afzonderlijke afgesloten kofferbak. Veel automerken bieden echter ook een in delen neerklapbare achterbank. Zodoende wordt toch de bagageruimte van binnenuit bereikbaar.

Coach
Een coach is een carrosserievorm voor een auto met twee portieren en een kofferdeksel waarbij het bestuurdersgedeelte (meestal) niet via de bagageruimte/kofferbak bereikt kan worden. De bagageruimteruimte is een afzonderlijke afgesloten kofferbak.

De coach moet niet verward worden met de coupé-variant, welke normaal gesproken een lagere en aflopende daklijn heeft ten opzichte van de sedan, bij de coach en de sedan lopen de daklijnen meestal in gelijke mate af.

Coupé
Een coupé is een aan de achterzijde naar beneden aflopende sportieve carrosserievorm voor een auto waarbij het bestuurdersgedeelte/passagiersgedeelte slechts door 2 of 3 deuren te betreden is: twee deuren indien de coupé gemaakt is op de basis van een sedan, drie deuren als de coupé gebaseerd is op een hatchback. Een coupé met een inklapbaar stalen dak wordt Coupé Cabriolet genoemd. Heeft auto de vorm van de coupé met 4 portieren, dan is het een 4-deurs coupé (cls).

Hatchback
Een hatchback is een een carrosserievorm voor een auto waarbij het bestuurdersgedeelte via de bagageruimte/kofferbak bereikt kan worden. De bagageruimte is dan ook geen afzonderlijke afgesloten koffer. Omdat het passagiers- en bestuurdersgedeelte bereikbaar is door bagageruimte, heeft een hatchback altijd een oneven aantal deuren (3-deurs of 5-deurs). Een hatchback waarvan de daklijn wat minder steil afloopt wordt ook wel liftback genoemd.

Lang leve wikipedia.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 19 Mrt 2008, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke wiki, maar verklaar dan eens hoe mijn Aygo een Coach is...
Ik heb 4 deuren en een achterklep, maar Toyota noemt het een 5drs...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Wo 19 Mrt 2008, 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

Jou Aygo is toch ook geen coach? Je zou namelijk via je achterklep naar binnen kunnen, dus is het een 5 deurs. Dan neem ik aan dat de Aygo een hatchback is  Rolling Eyes
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 19 Mrt 2008, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:
Jou Aygo is toch ook geen coach?

Ga dat dan maar eens aan de RDW uitleggen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mike ed9
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 17 Februari 2008
Posts: 519
PostGeplaatst: Wo 19 Mrt 2008, 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

RDW zit er wel vaker naast hoor... Rolling Eyes
_________________

antigram schreef:
wat ben ik toch een deugniet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 20 Mrt 2008, 15:55    Onderwerp: Reageer met quote

Het stomme is dat het vroeger gewoon klopte, een Hatchback hette ook gewoon "Hatchback".
Maar nu noemen ze dat dus ineens een "Coach met Achterklep" en een Sedan is heb je blijkbaar
ook "met achterklep" (Mitsubishi Carisma). Een Audi A6 noemen ze dan weer "Sedan"...

Echt belachelijk...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 20 Mrt 2008, 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Met andere woorden.. niks van aantrekken Razz
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 26 Mrt 2008, 17:56    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:
Waarom is er geen gerenomeerd automerk meer die een auto durft te ontwerpen met ballen? Dus een auto met minder electronica en een zo laag mogelijk gewicht...
Als je tegenwoordig een middenklasser koopt dan is het 'normaal' dat deze al snel richting 1500 kg gaat, terwijl er wel constant zogenaamd op het milieu aspect gehamerd wordt...

Kijk alleen al bijvoorbeeld naar de evolutie van de m3. De eerste m3 (de e30) was zo puur als maar kon, dikke uitgeklopte wielkasten, geen extra luxe (juist minder) en een zo laag mogelijk gewicht. Hoewel de eerste m3 lang niet zo snel is als de nieuwere generaties wordt deze toch meestal boven de andere modellen geplaatst als het gaat om rij plezier en rijbeleving. Wat dit soort auto's betreft ben ik van mening dat een bestuurder de wagen moet besturen, niet de wagen zelf.

Ik heb wel vaker in wagens gereden waar esp en de hele rambam opzit. Maar daar kan ik toch lang niet zoveel lol aan beleven dan een oude bak. Als je de wagen een beetje sportief een bocht ingooid dan knalt de esp er direct in, weg lol.


Je hebt zoooo gelijk... mensen zeiden me altijd toen ik de max nog reed wat ik met die zware bak moest, en of dat niet veeel te duur was, zo'n zware auto.. ding woog nog geen 1400 kilo, de nieuwe focus doet meer in de schaal  Confused En dat terwijl ik in de max toch eigenlijk wel alle luxe had die een mens zich kan wensen lijkt me... alles wat tegenwoordig nog meer extra in n dikke bak zit vind ik persoonlijk gewoon belachelijk... dingen als het licht dat automatisch aan en uit gaat, en de automatische ruitenwissers, wat kost t nu voor moeite om je ruitenwissers aan te zetten of het knopje van het licht aan te draaien... ik begrijp dat soort opties dus gewoon niet.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 27 Mrt 2008, 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

Zat gisteren even naar Mythbusters te kijken en wat zag ik tot mijn verbazing... Een airco rijdt minder zuinig dan rijden met open ramen  Shock

Het kwam uit op een verschil van ongeveer 15%!

En ja.. zelf ruitenwissers en lichten aanzetten moeten lukken. Net zoals automatisch in- en uitklappende spiegels..
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Do 27 Mrt 2008, 9:18    Onderwerp: Reageer met quote

Chaoth schreef:
Zat gisteren even naar Mythbusters te kijken en wat zag ik tot mijn verbazing... Een airco rijdt minder zuinig dan rijden met open ramen  Shock

Het kwam uit op een verschil van ongeveer 15%!

En ja.. zelf ruitenwissers en lichten aanzetten moeten lukken. Net zoals automatisch in- en uitklappende spiegels..

Daar heb ik de Mythbusters niet voor nodig om daar achter te komen, is vrij logisch  Smile

En wat dacht je van ACC (Active Cruise Control), LDW (Lane Departure Warning),  parkeerassistentie,  Alcoguard van Volvo etc. etc.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 27 Mrt 2008, 9:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hoera voor de onnodige accesoires en het extra gewicht!

Ik denk niet dat de belastingdienst kijkt naar de zuinigheid. Wegenbelasting wordt uiteindelijk ook berekend via het gewicht..

Kleine autootjes die zwaarder zijn dan mijn grote bak.. Volgens mij moet ik heel blij zijn dat mijn auto maar 1070 kg weegt. Heb ik ook nog spiegels en ramen elektrisch  Cool  Laughing

Hoe zit het trouwens als je zelf 'kale' auto koopt en het dan later inbouwd?? Moet dit opgegeven worden ofzo? Niet dat het uitkan hoor, maar tis even een idee.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Do 27 Mrt 2008, 9:47    Onderwerp: Reageer met quote

Nee opties die je zelf inbouwd hoef je niet door te geven. Wel als je bijvoorbeeld een ander blok gaat inbouwen.


Sommige hulpmiddelen vind ik wel handig en zijn ook daadwerkelijk nuttig.

Bijvoorbeeld de huidige 4 kanaals ABS systemen kunnen een auto gewoon sneller stoppen als zonder, zelfs hele goede rijders kunnen niet tegen zo'n systeem op.

Semi-automatisch schakelen ook, kan tegenwoordig zo snel dat red je gewoon niet met je handbak.

Maar dat zijn imho systemen die je niet als backup middel gebruikt maar waardoor je ook daadwerkelijk meer prestaties uit een auto krijgt.

Andere zaken zoals stability control en traction control, park assist en al die andere meuk mogen ze van mij weg laten.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
axman
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 18 Februari 2005
Posts: 334
PostGeplaatst: Do 27 Mrt 2008, 12:51    Onderwerp: Reageer met quote

daarom heb ik altijd zoveel lol met me fiat na een beetje sneeuw
Very Happy
geen meuk maar wel rwd
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Do 27 Mrt 2008, 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

Jij hebt toch een oude Fiat 500 of niet? Ik dacht dat die voorwielaandrijving hadden, weer wat geleerd  Smile .
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
axman
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 18 Februari 2005
Posts: 334
PostGeplaatst: Do 27 Mrt 2008, 14:14    Onderwerp: Reageer met quote

klopt Very Happy
achterwielaandrijving was vroeger best standaard volgensmij, motor ligt ook achterin:D

volgend jaar auto erbij en kan me fiat helemaal worden opgeknapt en mooi dat die dan wordt Rolling Eyes
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB