Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Boschmann....iemand ervaring mee
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spyder
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Mei 2004
Posts: 15
PostGeplaatst: Di 13 Jul 2004, 16:26    Onderwerp: boschmann....iemand ervaring mee Reageer met quote

hi peoples,

ik moet helaas mijn hele auto voorzien van een nieuwe geluids installatie, nu ben ik tegen het merk Boschmann aangelopen een, naar mijn bescheiden mening, een vrij nieuw merk in nederland.
is er iemand die er ervaring mee heeft, zo ja welke....

ik hoor het graag..
groetjes
bart
_________________
just crusing my eclipse spyder
www.picturetrail.com\bigbnl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 13 Jul 2004, 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

Heb al eens een demo auto beluisterd van Boschmann en dat klonk helemaal niet slecht!

Maar zeg eens wat je ongeveer van een installatie wil (kwalitatief, en moet 't loeihard gaan of niet?) en wat jouw budget ongeveer is, dan heb ik misschien nog wel wat aantrekkelijke alternatieven.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
spyder
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Mei 2004
Posts: 15
PostGeplaatst: Di 13 Jul 2004, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben nogal verwend eigenlijk. had in mijn vorige auto complete JBL installatie zitten en dt klonk niet verkeerd, in mijn huidige auto zit/zat een infinity systeem maar dat werk op andere frequenties dus heb ik hier niks aan.
in eerste instantie wilde ik er een polk/momo autootje van maken, maar mijn budget is niet zo van dat niveau op dit moment.....snik misschien ooit nog, maar om te tijd te overbruggen moet ik dus ff iets anders.

ik moet in iedergeval hebben:
composetje 16.5 cm
speakers 6x9
4 weg versterker ( is niet noodzakelijk, maar wel leuk)

greetings
_________________
just crusing my eclipse spyder
www.picturetrail.com\bigbnl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 13 Jul 2004, 23:53    Onderwerp: Reageer met quote

spyder schreef:
in mijn huidige auto zit/zat een infinity systeem maar
dat werk op andere frequenties dus heb ik hier niks aan.

Zeker alleen ontvangst op de oneven decimalen in FM
en een stations-afstand van 10 ipv 9 op de AM-band?
Typisch USA-probleem; had mijn DeLorean ook...

Ik meen me te herinneren dat 3FM ( 96,8MHz ) een "schaduw" heeft op
91,9MHz of 90,9MHz, weet het niet meer zeker, heb nu een Europese radio.
En AM, dat gebruik je toch niet meer?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!


Laatst aangepast door Murcielaygo op Wo 14 Jul 2004, 19:21, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spyder
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Mei 2004
Posts: 15
PostGeplaatst: Wo 14 Jul 2004, 8:46    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX ---> you got it!!!
had het probleem ook al bij mijn vorige auto, maar dat was iets simpeler om op te lossen, maar ook dit komt goed, mijn radio zit er al in nog even wat kleine aanpassingen.
een versterker heb ik inmiddels ook al, mijn zwager kwam gisteren heel droog binnenvallen dat ie nog zoveel van dat spul had liggen...slaperd

we gaan gestaag verder
_________________
just crusing my eclipse spyder
www.picturetrail.com\bigbnl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 15 Jul 2004, 7:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb toevallig ervaring met Boschman, heb er 2 ovaaltjes van gehad in mn 626 Sedan (tussen-autotje geweest tussen de Mazda 626 GT Coupé en Nissan Maxima). Dit hong onversterkt aan een Sony head unit met 4x 44 watt. Ondanks er geen versterkertje aan hing bliezen die speakertjes dat het een lieve lust is! Vooral de bas was erg oké en strak en ik stond er gewoon echt van te kijken hoe dit klonk voor n stel speakers direct aan de HU.

Ik had by the way de 4-weg Boschman AudioLabs Pro-series (6x9 inch ovaaltjes).

Conclusie:
- Als je voor niet te veel geld n lekker geluidje in je wagen wil, dóén dan!
- Als je persé de best of the best wil, of n merkplatje om mee te pronken, spaar dan door.

Een paar andere merkjes die voor niet te veel geld erg lekker geluid geven naar mijn mening zijn Ground Zero en Boss Audio.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
geraldoblo
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 1 Juni 2004
Posts: 19
Woonplaats: mijdrecht
PostGeplaatst: Vr 16 Jul 2004, 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

mwa ik juist weer niet zulke goede ervaringen ermee.ze halen de opgegeven vermogens namelijk totaal niet.

zeker als je al eens een jbl/infinitie instal in je auto hebt gehad zal het denk ik tegenvallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 21 Jul 2004, 10:17    Onderwerp: Reageer met quote

geraldoblo schreef:
mwa ik juist weer niet zulke goede ervaringen ermee.ze halen de opgegeven vermogens namelijk totaal niet.

zeker als je al eens een jbl/infinitie instal in je auto hebt gehad zal het denk ik tegenvallen.


JBL vind de vermogens waarmee ze te koop lopen ook niet echt lekker, een van de weinige merken die echt het vermogen geven wat ze beweren, en zelfs MEER dan dat, is eigenlijk Ground Zero.

De meeste andere merken presteren allemaal wel ietsje minder dan dat beweerd wordt.

Vind het zelfs een beetje oneerlijk om Boschmann met JBL en Infiniti gaan te vergelijken, dat is alsof je n heel degelijke Lexus lang n Ferrari zet en dan zegt ja als je ferrari gewend bent dan is Lexus ***, en ze halen hun opgegeven prestaties totaal niet.

Wil dat dan zeggen dat lexus slechte auto's zijn? Of heel goede auto's voor het segment waar ze in draaien?

Zo vind ik het voor Boschman. Mooi spul, voor niet te veel geld. Klinkt in elk geval erg lekker, en so what als ze een paar watt RMS minder kunnen... das nog niet zo'n ramp als je de prijs bekijkt. Voor die prijs moet je eens Marquant nemen, dan snap je vast wat ik bedoel Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
geraldoblo
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 1 Juni 2004
Posts: 19
Woonplaats: mijdrecht
PostGeplaatst: Do 22 Jul 2004, 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

ja daar geef ik je belijk in!!!!!! Shoot marquant is echt troep!!!!

en idd weinig merken leveren wat ze zeggen Wink

maar ik denk dat als je ffe goed zoekt je voor de prijs van een boschman ook best wat leukers kan vinden

wat is je budget?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
spyder
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Mei 2004
Posts: 15
PostGeplaatst: Do 22 Jul 2004, 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

nou ik denk dat ik er al uit ben........
in iedergeval geen boschmann. ik w8 nog even een maandje en ga dan in iedergeval voor een composetje van Polk
nu twijfel ik alleen nog of ik achterin een subje zal leggen of ovaaltjes of beide....

waarom de twijfel...omdat ik niet weet of een subje effect heeft in een cabrio...je mist de klankkast namelijk....

wat mij betreft kan het boschmann hoofdstuk worden afgesloten..thnx
_________________
just crusing my eclipse spyder
www.picturetrail.com\bigbnl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 23 Jul 2004, 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

Sub doet wel even iets compleet anders dan ovaaltjes! Ovalen zijn full range maar het allerlaagste zullen ze niet aankunnen, en dat laatste is wat een sub doet.
'k zou voor een sub gaan als aanvulling op de speakers die je voorin hebt zitten. Mis je geluid achterin kun je altijd een setje midrange (zonder tweeter) achterin zetten, dat geeft een goeie opvulling zonder het geluidsbeeld voorin te verstoren.

Wat de sub betreft is dat goed te doen in een cabrio, al zul je misschien iets verlies lijden. Deze lage bassen dreunen overal wel doorheen, alternatief is een opening maken van de cabine naar de kofferruimte om meer bas de cabine in te halen.

En Polk is een goeie keuze! Thumbs up
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
geraldoblo
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 1 Juni 2004
Posts: 19
Woonplaats: mijdrecht
PostGeplaatst: Vr 23 Jul 2004, 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

als ik jouw was zou ik de ovaaltjes weglaten en een sub plaatsen.

maarrrrr dit zal idd wel eentje moeten zijn die behoorlijk wat rms aankan.omdat je anders geen bas overhoud met de kap open
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 23 Jul 2004, 12:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ja de kap blijft natuurlijk een nadeel als deze open is... Je cabine fungeert normaal als een bandpasskist, dit is goed te merken als je bijvoorbeeld een raam open zet! Hiermee creëer je een poort en kan de bas soms wegvallen of juist harder gaan.

Kijk ook eens op de showcases van mensen op http://www.showyoursound.nl, daar zitten ook geslaagde cabrio inbouwprojecten bij!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 24 Jul 2004, 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

Dat heel wat watt RMS denk ik dat best mee valt, ik denk dat je goed moet zoeken naar een oplossing om een geslaagde kist te bouwen.

Als ik thuis in mn huiskamer loop te blazen met al mn ramen open, dan geeft mn subje daar nog altijd n bass waardoor je t door je hele lijf kunt voelen. Dit moet dus in een auto ook kunnen. Ik zou wel zorgen dat de bass vanuit het kofferbak waat vrijer de cabine in kan en dan zou je toch prima zitten.

En jesse, buiten in de openlucht kregen we ook heel wat bass uit n normale set speakers toch? Very Happy Dus moet echt niet zo'n heel groot probleem gaan zijn.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 24 Jul 2004, 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn NX ism dan weol geen "echte" cabrio en mijn Subwoofer is een goedkope Bass-Tube,
maar ook met het dak open en de ramen omlaag hoor/voel ik nog een prima bass...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB