Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| RN_style Silver Member
| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Wo 31 Mrt 2010, 16:59 Onderwerp: Filter ligt erin :D 1.2 naft |
|
|
|
Beste tuners,
Ik heb een vraag ivb met kn luchtfilter: Ik zou zo graag eentje willen steken maar moet ik dan gewoon de originele luchtdarm die er nu opzit gewoon weghalen en dan de nieuwe kn steken? of moet ik nog iets meer doen voor dat ik deze kan plaatsten?
Mss dat het probleem is dat hij dan ontregeld komt door de kn filter, omdat het gewoon sleutel in contact steken is, draaien is en hij start vanzelf zonder gas te geven, doordat dat electronich gaat ofzoiets?
Het is dus voor een renault clio model 2000 een 1.2 nafte.
En heeft het nut dat ik een kn filter steek of zou ik beter rondrijden met de gewone?
Zo zie je dus dat ik ook een amateurke ben, maar kwil wel bijleren
Vriendelijke Groeten.
Laatst aangepast door RN_style op Vr 7 Jan 2011, 12:21, in toaal 3 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 31 Mrt 2010, 17:18 Onderwerp: |
|
|
|
Er zijn meerdere opties: vervangingsfilters en open filters. Vervangingsfilter vervangt enkel het filterelement, en behoudt de originele filterbehuizing. Open filter is een nieuwe filterbehuizing die open is, en dus meer geluid geeft. Sommige hebben een cold air intake meegeleverd (de 57i kits van K&N bijvoorbeeld) ter vervanging van je luchtaanvoer. Indien die niet erbij zit, zul je zelf iets moeten maken om je oude luchtaanvoer te kunnen behouden, of een nieuwe te maken. Je gaat immers de koude rijwind van de grill in je filter willen hebben.
Kijk ook eens op de sites van K&N en Green bijvoorbeeld, staat ook veel informatie over hoe het werkt, en welke types voor jouw wagen beschikbaar zijn. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| AudioSystemRolla Silver Member
| Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Wo 31 Mrt 2010, 18:05 Onderwerp: |
|
|
|
wat je ook doet verwacht er geen wonderen van
sommige motoren krijgen iets meer koppen onderin het toeren bereik anderen trekken nets iets lekkerder door hoger in de toeren
maar zoals je zegd het is een 1.2 4 cilinder en geen 4.0 12 cilinder dus een ferrari zal het niet worden
het scheelt iets in vermogen(sverdeling) en het kan behoorlijk schelen in geluid
maar hou er ook rekening mee dat het ook (vaak) meer benzine kost _________________ d(>_<)b audio system does shake things up |
|
Naar boven |
|
|
| RN_style Silver Member
| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Do 1 Apr 2010, 13:28 Onderwerp: |
|
|
|
Zou ik dat dan perfect zelf kunnen steken een kn open luchtfilter?
Zonder dat ik dan problemen zou hebben bij het starten, of zou het dan kunnen dat de carbu of weet ik veel wat zou moet worden bijgeregelt...? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| AudioSystemRolla Silver Member
| Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Do 1 Apr 2010, 13:53 Onderwerp: |
|
|
|
in principe kan je hem zelf monteren zonder problemen _________________ d(>_<)b audio system does shake things up |
|
Naar boven |
|
|
| RN_style Silver Member
| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Do 1 Apr 2010, 14:01 Onderwerp: |
|
|
|
soestercorolla schreef: |
in principe kan je hem zelf monteren zonder problemen |
Ok weet je mss dan ook een antwoord op deze vraag?: Zonder dat ik dan problemen zou hebben bij het starten, of zou het dan kunnen dat de carbu of weet ik veel wat zou moet worden bijgeregelt...? |
|
Naar boven |
|
|
| AudioSystemRolla Silver Member
| Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Do 1 Apr 2010, 14:11 Onderwerp: |
|
|
|
starten zal ie heus wel doen
volgens mij heb je geen carbu maar injectie en daar hoeft verder niks aan afgeregeld worden anders moet je em chippen en dat gaat wel weer een paar stapjes verder
dus gewoon monteren kijken wat ie doet bevalt het niet gewoon orgineel terug monteren
je hoeft ook niks te slopen voor de montage _________________ d(>_<)b audio system does shake things up |
|
Naar boven |
|
|
| RN_style Silver Member
| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Do 1 Apr 2010, 14:38 Onderwerp: |
|
|
|
soestercorolla schreef: |
starten zal ie heus wel doen
volgens mij heb je geen carbu maar injectie en daar hoeft verder niks aan afgeregeld worden anders moet je em chippen en dat gaat wel weer een paar stapjes verder
dus gewoon monteren kijken wat ie doet bevalt het niet gewoon orgineel terug monteren
je hoeft ook niks te slopen voor de montage |
Ah ok jah das als je er nieks van kent e
Voor ik mijn wagen had wist ik alles van 4taktjes ( brommers)
En daar kon ik een eindje aan sleutelen hoor. nu is dat voorbij en gaan mijn intresse naar wagens
Daarom dat ik redelijk veel opzoek enzo...
Ja chip tuning daar ga ik mij nie mee bezig houden ze veel werk en geld. Ik ga het bij simpele dingen houden |
|
Naar boven |
|
|
| AudioSystemRolla Silver Member
| Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Do 1 Apr 2010, 17:45 Onderwerp: |
|
|
|
je kan zelf een hoop doen aan een auto maar er zijn maar weinig dingen die je echt meer vermogen geven meest is gewoon voor een leuk geluidje
uitlaat geeft miss iets meer vermogen
open luchtfilter ook ietsjes makkelijker door toeren lopen
chip KAN je wel iets schelen maar vooral omdat je lichter word (in de beurs)
turbo erop schroeven geeft een hele verbetering maar dan moet je de computer customizen etc etc etc
dus meer vermogen = een hoop centjes verder
een leuk geluidje is zo te realiseren _________________ d(>_<)b audio system does shake things up |
|
Naar boven |
|
|
| RN_style Silver Member
| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Za 3 Apr 2010, 11:24 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb daarnet nog eens grondig onder de motorkap gekeken en, wat mij opviel is: dat je een 90° bocht tegenkomt die zo naar de luchtlifter gaat ( een lange cilinder eigenlijk van +- 40 lang waar die luchtfilter inzit, en zo een losse darm die naar de hoek naar de lichten gaat ( daar waar er koude lucht wordt aangezogen ( maarzo zuigen doet da nie .
Wat ik wel heb gezein is daar waar die 90° rubberen darm naartoe gaat van de luchtfilter naar de injectie, dat die eigenlijk eindigt aan de injectie?Ik heb dat een lusgemaakt en zag dat er in die buis zo olieachtige vloeistof inzit, die wordt weggevoert met een klein darmje naar???
En dat is nu net mijn vraag: Als ik aan die injectie een nieuwe kn filter steek zit daar toch geen afvoerdarmke onderaan, die die oliachtige vloeistof wegvoert naar...?
Hopelijk heb ik het goed omschreven en kunnen julli het verstaan
Groeten met dank _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Za 3 Apr 2010, 12:11 Onderwerp: |
|
|
|
Die olieachtige vloeistof komt waarschijnlijk uit je carter.
Op je luchtinlaattraject loopt een klein slangetje van je kleppendeksel naar die grote buis. Dit is om de carterdampen op te vangen. (wordt via de luchtinlaat de cilinder ingebracht om te worden verbrand) _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| RN_style Silver Member
| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Za 3 Apr 2010, 12:38 Onderwerp: |
|
|
|
Chaoth schreef: |
Die olieachtige vloeistof komt waarschijnlijk uit je carter.
Op je luchtinlaattraject loopt een klein slangetje van je kleppendeksel naar die grote buis. Dit is om de carterdampen op te vangen. (wordt via de luchtinlaat de cilinder ingebracht om te worden verbrand) |
Ah zo, en is dat erg?
Maar als ik dan een nieuwe kn filter steek, daar zit toch geen afvoerslangetje op wat dan?
En zou dit geen optie zijn om gewoon door de luchtbox te laten zitten juist nemen we de standaard filter weg en plaatsen dan op de aansluiting gewoon de nieuwe kn filter? zo blijf het afvoerdarmke zitten en zen werk doen.
Kon ik een beetje afleiden van op you tube |
|
Naar boven |
|
|
| RN_style Silver Member
| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Za 10 Apr 2010, 17:30 Onderwerp: |
|
|
|
RN_style schreef: |
Chaoth schreef: |
Die olieachtige vloeistof komt waarschijnlijk uit je carter.
Op je luchtinlaattraject loopt een klein slangetje van je kleppendeksel naar die grote buis. Dit is om de carterdampen op te vangen. (wordt via de luchtinlaat de cilinder ingebracht om te worden verbrand) |
Ah zo, en is dat erg?
Maar als ik dan een nieuwe kn filter steek, daar zit toch geen afvoerslangetje op wat dan?
En zou dit geen optie zijn om gewoon door de luchtbox te laten zitten juist nemen we de standaard filter weg en plaatsen dan op de aansluiting gewoon de nieuwe kn filter? zo blijf het afvoerdarmke zitten en zen werk doen.
Kon ik een beetje afleiden van op you tube |
Iemand een idee?? |
|
Naar boven |
|
|
| AudioSystemRolla Silver Member
| Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Za 10 Apr 2010, 21:39 Onderwerp: |
|
|
|
dat kan idd je kan ook een carterfilter monteren alleen dat mag hier in nl weer niet voor de apk
(das een heel klein luchtfiltertje)
maar als je blok goed loopt en een goede verbranding op alle 4 de cilinders heeft zou hij eigenlijk geen olieachtige substantie mogen voeren
correct me if i am wrong _________________ d(>_<)b audio system does shake things up |
|
Naar boven |
|
|
| RN_style Silver Member
| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Za 10 Apr 2010, 21:51 Onderwerp: |
|
|
|
soestercorolla schreef: |
dat kan idd je kan ook een carterfilter monteren alleen dat mag hier in nl weer niet voor de apk
(das een heel klein luchtfiltertje)
maar als je blok goed loopt en een goede verbranding op alle 4 de cilinders heeft zou hij eigenlijk geen olieachtige substantie mogen voeren
correct me if i am wrong |
Ja mijn wagen is 10 jar oud en heeft maar 100.000 km's dus ja weet natuurlijk ook niet... Maar weet wel dat mijn wagentje goed bolt
Wat is dat dan een caterfilter? ik weet van een luchtfilter maar een carterfilter dat ken ik niet hehe.
Maar zal eens kijken wat ik ga doen
merci |
|
Naar boven |
|
|
|
|