Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Muziek visualisaties (PC)

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 24 Mrt 2010, 20:21    Onderwerp: Muziek visualisaties (PC) Reageer met quote

Ben met een klein projectje begonnen, eigenlijk al jaren geleden. Wat ik wilde was een mooie muziekvisualisatie op de TFT's in mijn auto. Simpel zou je denken, en technisch gezien is het dat ook. De moeilijkheid is echter het vinden van de visualisatie waarmee ik tevreden ben (vandaar dat 't in offtopic staat).

Nu, als er mensen hier zijn die zich de tijd nog herinneren van de 386/486, en de eerste 4-kanaals muziek trackers in de jaren '90-'95, dan zijn er misschien ook nog mensen die zich "Visual Player 2.0" herinneren. Doe maar geen moeite te Googlen, want je zult hier heel weinig over vinden.
Dit was een grafisch erg mooie player, die voor het Dos tijdperk vrij uniek was in de zeer uitgebreide customizatie (alles, tot het kleinste detail kon je zelf de kleur van instellen), tot het mooie beeld met Spectrum analyzers, VU meters, oscilloscopen, en de fullscreen discolights (de typische rood, groen en geel, elk reagerend op een bepaald bereik, en volledig in gevoeligheid in te stellen). En ook uniek was de mogelijkheid deze op line-in te laten uitslaan.

Ja, ik heb hem nog steeds op mijn oude 486, dus om het plaatje even volledig te maken:
(hier staat ie aangesloten op mijn normale PC, reagerend op de online radiostream)






Nu ben ik op zoek naar iets dat ook maar een klein beetje lijkt op een spectrum analyzer, oscilloscoop, of discolights, dat niet teveel rare dingen doet, maar wél nauwkeurig op de muziek reageert. Het maakt niet zoveel uit voor welke speler.
Er zijn megaveel visualisations te downloaden maar zoiets "simpels", en ik ben vast niet de enige die zoiets wil, lijkt onmogelijk te vinden voor Winamp of Media Player. Alleen voor Sonique heb ik wat dingen gevonden waarvan ik nog enigszins kan zeggen dat het zichtbaar op de muziek reageert, maar toch ben ik nog niet volledig tevreden.
Gezien ik het via een laptop wil laten lopen, is ook een oude 486 als carputer met de goeie oude VP geen optie.

Daarom de vraag... Kent iemand goede visualisaties die mogelijk aan mijn eisen voldoen?
Ohja, kom niet aan met de optie DosBox. Heb ik aan gedacht, maar helaas werkt de line-in functie niet.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Do 25 Mrt 2010, 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

wat ik eruit begrijp is dat je probleem eigenlijk zit in het niet kunnen koppelen van oude software met nieuwe hardware ??
daar zijn nog wel een aantal truukjes voor
zo heb ik nog de mogelijkheid om oude spellen ( 386/486 en C64 ) op een nieuwere pc te spelen
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 25 Mrt 2010, 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, dat heb ik ook een tijdje geprobeerd. Daarom haalde ik in mijn laatste zin ook Dosbox aan, dit is een van de bekendste Dos emulators. Toch ben ik er geen fan van. Voor console emulatie werkt het perfect, maar in die tijd was PC snelheid een enorme factor of je software wel of niet liep, en hoe snel alles liep. In Dosbox moet je echt handmatig vertraging gaan simuleren, en is vaak moeilijk in te stellen. En ja ik weet, Dos is grafisch niet mooi, maar in emulators is het nog minder. Daarom ben ik ook maar wat blij nog een werkende 486 te hebben. Goeie ouwe herinneringen, en toen werd er nog kwaliteit materiaal gemaakt, dat ding is niet kapot te krijgen.

Ik ben niet specifiek op zoek naar mogelijkheden voor VP te draaien op een nieuw systeem, maar eerder naar een mooie fullscreen visualisatie voor een moderne player, die ook ingesteld kan worden op een line-in signaal uit te slaan. Veel visualisaties zijn hele grafische shows, maar ik zoek gewoon een simpele maar mooie spectrum analyzer, of discolights, of een combinatie van meerdere. Als ik iets vind waarmee ik 1 van die onderste vensters in de eerste pic van VP fullscreen kan weergeven, ben ik tevreden.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Do 25 Mrt 2010, 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

ok dat word een stuk duidelijker ik zal eens met mijn broertje praten wat hij ervan vind (is een beetje een progameurtje)of misschien dat hij wat weet

ik kom er van de week nog even op terug

ps die visualisaties heb ik ook al een tijd in gedachte gehad  Very Happy
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 9 Apr 2010, 23:04    Onderwerp: Reageer met quote

iTunes heeft een paar mooie en daarvoor zijn ook leuke te downloaden...

Deze gebruik ik vaak:



Ook helemaal in te stellen qua kleurtjes, of je ze naast elkaar of back-to-back wilt en bij
de eerste optie of ze dan hetzelfde moeten staan of gespiegeld qua frequentiebereiken...

iTunes is gratis en als je een iPod hebt nog eens noodzakelijk
ook, dus waarom dan klooieln met WinAmp enzo?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 10 Apr 2010, 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

iTunes is helemaal voor Mac gemaakt... Op de pc heb ik er niet al te goede ervaringen mee. En in plaats van zoals Winamp gewoon een playertje te installeren, wil het gelijk zoveel meer installeren, internet gebruiken, enz...

De visualisatie ziet er wel goed uit! Kan die ook fullscreen?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 11 Apr 2010, 0:32    Onderwerp: Reageer met quote

Wanneer heb jij voor het laatst iTunes gebruikt op PC? Want we zitten
inmiddels alweer aan versie 9.1 en er is VEEL gebeurt de laatste jaren...

En in pricipe draaien alle visualisaties ook FullScreen,
heb 'm nu aanstaan op mijn TV en dat ziet er erg leuk uit!

Meestal gebruik ik op de TV echter de FrontRow-interface,
omdat die zich fijn met een IR-remote laat bedienen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 11 Apr 2010, 0:59    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Wanneer heb jij voor het laatst iTunes gebruikt op PC?

Niet zo lang geleden... Dit millennium nog geloof ik Laughing
Quicktime heb 'k wel vaker gebruikt en daar had ik ook altijd al miserie mee. Maarja ik kan het zeker eens gaan bekijken.

Heb voor Winamp wat opties gevonden ook maar jammer genoeg voor oudere Winamp versies die ik niet meer heb. Jammer dat 't altijd zo snel moet worden doorontwikkeld, met gevolg dat veel plugins niet meer werken.

En Sonique... Die bestaat schijnbaar al lange tijd niet meer.

[Edit]
Maar eens met iTunes aan 't experimenteren gegaan... Nogal een groot pakket voor 'n playertje Shock
Helaas zijn 90% van de visualisaties voor iTunes (waaronder bovenstaande) specifiek voor Mac OS en werken niet onder de Windows versie Sad
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 11 Apr 2010, 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Maar eens met iTunes aan 't experimenteren gegaan... Nogal een groot pakket voor 'n playertje


Feitelijk is het een XML-database app met een ingebouwde speler.
En kan naast muziek ook video, iBooks en iPhone-apps beheren.
't Is idd een aadig grote app, maar ik ben er tevreden mee en da's
niet omdat ik niets anders ken. Hiervoor gebruikte ik Audion, die
werkte ook, maar was met name op het gebied van ID3 nogal beperkt.

Mijn Mac OS versie is overigens krap 170MB, hoe groot is die voor Windows dan?

Quote:
Helaas zijn 90% van de visualisaties voor iTunes (waaronder bovenstaande)
specifiek voor Mac OS en werken niet onder de Windows versie


Dat wist ik niet. Ik dacht dat de plugin-structuur platformonafhankelijk was...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 11 Apr 2010, 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Mijn Mac OS versie is overigens krap 170MB, hoe groot is die voor Windows dan?

Geïnstalleerd weet ik niet, maar het installatiebestand is 100 Mb. Vond ik veel naast 10 Mb voor Winamp, en 2,5 Mb voor Sonique.

Quote:
Dat wist ik niet. Ik dacht dat de plugin-structuur platformonafhankelijk was...

Dacht ik ook, maar viel helaas tegen. Kwam er ook pas later achter, toen ik ben gaan Googlen waarom zoveel plugins niet werkten voor me.

Ben ook nog niet helemaal uit de werking van iTunes. Ben gewend gewoon een bestand of directory op m'n player te draggen, en dan speelt ie het. Bij iTunes begint ie dan dingen te kopiëren naar zijn eigen mappenstructuur. En de optie "Openen" in het menu "Bestand" lijkt te ontbreken Wink

Maarja ik zoek nog wel eens verder dan. Ben eigenlijk ook steeds meer aan het denken in de richting van electronica, om zelf een mooie LED spectrum analyzer te bouwen Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 15 Apr 2010, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

iTunes beheert alles zelf. Is immers een database.
Op de Mac kun je iTunes dan ook nog nieuwe muziek uit zichzelf laten
ordenen in een mappenstructuur, hoe dat op Windows werkt weet ik niet.

En muziek zet 'ie automatisch op de iPod aan de hand van de daarvoor gemaakte instellingen.
Die instellingen bewaart 'ie ook per iPod apart, zelfs als je er 4 tegelijk aansluit...

"Open" ontbreekt, in plaats daarvan heb je "Voeg toe aan Bibliotheek" (CTRL-O).
Pas als muziek in iTunes in de Muziek-lijst aanwezig is kun je die spelen binnen iTunes.
Maar de bestanden kunnen ook door FrontRow (soort van MediaCenter) nog worden
gebruikt. OOK die met DRM van iTunes.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB