Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Tips gezocht voor wat extra pktjes
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vectra4life
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 11 Maart 2010
Posts: 2
Woonplaats: hulst
PostGeplaatst: Do 11 Mrt 2010, 19:58    Onderwerp: tips gezocht voor wat extra pktjes Reageer met quote

hallo.


ik heb eventjes een vraag,
zijn er manieren om niet al te duur extra pk te winnen op een opel vectra 1.8I uit 1995?..
en hoe kan ik als ik plankgas geef en daarna gas loslaat een paar harde knallen krijgen?
hoop snel wat van jullie te horen!
_________________
ja doe mij die maar ja!,
welke?,,
ja die ja!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
dennis121
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 5 Oktober 2009
Posts: 290
Woonplaats: Emmercompascuum
PostGeplaatst: Do 11 Mrt 2010, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

CHIPPEN die zooi =)
kost je een beetje, maar geeft goed resultaat Wink

*hint* opel forum!
_________________
VW polo 1.9 Diezelll! =D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
vectra4life
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 11 Maart 2010
Posts: 2
Woonplaats: hulst
PostGeplaatst: Do 11 Mrt 2010, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

dankje!,
ik zit al op opelforum maar daar wiste ze ook niet veel van dit model haha!,
dusja hier zitte meer echte tuners, dus dacht laat ik het hier eens probere Laughing
_________________
ja doe mij die maar ja!,
welke?,,
ja die ja!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 11 Mrt 2010, 23:47    Onderwerp: Reageer met quote

Motorgeluid kom je met een open luchtfilter en andere einddemper (of geen demper, en gewoon freeflow) al een heel eind. Hou er rekening mee dat het problemen kan opleveren met oom agent als het teveel lawaai maakt.

Als je serieus wil tunen voor vermogenswinst, denk er dan nog eens goed over na. Want echt goedkoop is dat niet mogelijk. Chippen maakt waarschijnlijk het grootste verschil, maar als je serieus aan tuning wil beginnen, bewaar dit dan tot het laatst (chip op maat voor jouw motor met alle aanpassingen).
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
dennis121
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 5 Oktober 2009
Posts: 290
Woonplaats: Emmercompascuum
PostGeplaatst: Vr 12 Mrt 2010, 3:56    Onderwerp: Reageer met quote

chippen, goeie uitlaat van spaghetti stuk tot einddemper, powerbox, GOEIE luchtfilter, TURBO!! dat zijn wel goeie dingen voor PKs ;P
alleen stuk voor stuk duur chip is goedkoopste naar mijn idee, (op luchtfilter na) maar idd wat Jesse zegt als laatste doen..
tenzij je het al voldoende vind, je kan er flink wat PKs mee winnen!!

anders ff op opel forum in de vectra sectie een topic over chippen posten, en hun vragen wat hun ervaringen hiermee zijn!!!
_________________
VW polo 1.9 Diezelll! =D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Vr 12 Mrt 2010, 4:21    Onderwerp: Reageer met quote

in en uitlaat spruitstuk polijsten (aan de binnenzijde) onsteking vervroegen voor de rest diep in de buidel tasten
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
h.lamphen
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 3 Februari 2010
Posts: 21
Woonplaats: heerlen
PostGeplaatst: Za 22 Mei 2010, 6:22    Onderwerp: Reageer met quote

Chippen heeft geen zin op een standaart auto   5  pk voor 400 euro

open filters geven vaak meer verlies als wat anders
door de warme lucht  en resonatie van het geluid

een open uitlaat knalt als hij lekt Razz

of met een riante klep overlap
eerlijk gezegt  niet iets wat je even  snel kan doen
als je handig bent kan je je eigen in / uit  spruitstuk maken
ijzer en alu kost niet zoveel bij een schroothoop  

MVG
H.lampen
tuning factory
Bier  Bier  Bier  Bier  Bier
_________________
live fast die young



Uploaded with ImageShack.us
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 22 Mei 2010, 12:42    Onderwerp: Reageer met quote

h.lamphen schreef:
open filters geven vaak meer verlies als wat anders
door de warme lucht  en resonatie van het geluid

Daarom moet je ook een cold air intake plaatsen, of maken.

Quote:
een open uitlaat knalt als hij lekt Razz

Ja en een turbo werkt ook niet als die kapot is Wink
Wat is je punt?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
h.lamphen
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 3 Februari 2010
Posts: 21
Woonplaats: heerlen
PostGeplaatst: Di 25 Mei 2010, 10:38    Onderwerp: Reageer met quote

Lees goed de vraag van vectra4life

en hoe kan ik als ik plankgas geef en daarna gas loslaat een paar harde knallen krijgen

wat bedoel je dan met cai
pijpje naar je filter ??
_________________
live fast die young



Uploaded with ImageShack.us
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 25 Mei 2010, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

CAI = Cold Air Intake, zorgt ervoor dat de rijwind direct naar je filter gevoerd wordt en je dus koelere lucht krijgt dan wat onder de motorkap hangt.

En over die uitlaat. Ik ging er vanuit dat het nu niet echt de bedoeling was met een lekkende uitlaat te rijden. Mag overigens ook niet.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
h.lamphen
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 3 Februari 2010
Posts: 21
Woonplaats: heerlen
PostGeplaatst: Wo 26 Mei 2010, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

jah oke
maar als je de open filter gewoon bloot voor in de bumper legt heb  geen vermogens winst eerder verlies
+ dat je l filter vuil word en nat en doordat je filter ingeolied word gaat meestal je lmm eraan

dan moet je al een kast maken en naar die kast koude lucht heen leiden
maar het volume en die geluids buffer wat er tussen zit zijn heel belangrijk
is geen onzin !! zijn niet gewoon milieu eisen


mijn test ervaring is dat je met een open filter meestal meer pk's verliest dan dat je wint
bovenin misschien 5 pk winst
onderin 10 pk verlies

dus wat heb je liever   Question

5 pk extra       2000 toeren lang   (piekje)
of 10 pk extra  4000 toeren lang


MVG
H.lamphen
www.tuningfactory.nl
_________________
live fast die young



Uploaded with ImageShack.us
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Nissanmannetje
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 18 April 2010
Posts: 281
Woonplaats: Velsen Noord
PostGeplaatst: Wo 26 Mei 2010, 15:00    Onderwerp: Reageer met quote

Open luchtfilters zijn toch alleen voor het geluid en niet voor PK's?

Quote van metro2005 (http://forum.fok.nl/topic/1082481)

Een openluchtfilter zorgt over het algemeen voor een leuk geluid maar daar houdt het ook wel mee op. Als je hem op een te warme plek hangt kan het zelfs negatief uitpakken voor je prestaties. Hang je hem op een plek waar die koude lucht vangt en heeft je auto van zichzelf een bagger luchtinlaat dan kan het enigszins vermogen opleveren maar verwacht niet maar dan 1 / 2 pk en een wat soepeler lopende motor.

Bv in mijn franse auto's hielp een openluchtfilter wel degelijk maar in mijn jappen doet het compleet niks (gaat er alleen maar rot van rijden omdat de luchtmassameter er niks meer van snapt)

Vervangingsfilters doen helemaal niks, dan kan je net zo goed een mooie sticker kopen
(verwacht daar al helemaal geen extra geluid van en vermogen blijft hetzelfde)
_________________


Arguing on the internet is like running in the special olympics, even if you win, you're still retarded
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 26 Mei 2010, 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

PK's moet je er ook niet van verwachten nee.
Zelf merk ik wel een betere gasrespons, en de wagen gaat een stuk gemakkelijker hoger in z'n toeren. Maar 'k ben geen racer dus zoveel maakt het me allemaal niet uit.

Overigens heb ik niet zo'n paddestoelvormig filter voorin de grill. Het filter zelf zit gewoon op de originele plaats. LMM bestaat niet in mijn auto, dus ook daarmee geen problemen. Hoe kan overigens die olie daarop invloed hebben? Dan moet je 'm toch behoorlijk invetten of verkeerde olie gebruiken lijkt me...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
h.lamphen
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 3 Februari 2010
Posts: 21
Woonplaats: heerlen
PostGeplaatst: Za 29 Mei 2010, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

spiraal van de lmm raakt vettig door de dampen van de olie
door microscopisch kleine oliedeeltjes die inbranden op de weerstanden
Als de LMM tussen filter en gasklephuis is gemonteerd heet dat dan


open filters zijn gewoon crap

leuk voor het oog maar het brengt niets


mvg
H.lamphen
The tuning factory
_________________
live fast die young



Uploaded with ImageShack.us
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Za 29 Mei 2010, 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

Met de 328 hebben we zowel met een openluchtfilter als een inlegfilter gereden. Moet ik er wel bij zeggen dat het openluchtfilter niet afgeschermd was ofzo.

Nu gebruiken we het inlegfilter. Op het circuit merk ik heel erg goed dat de wagen veel meer vermogen heeft met het inlegfilter. Pakt beter op en trekt soepeler door de toeren. De garage had gemeten dat bij redelijk warme motor de temperatuur die door het open luchtfilter naar binnen werd gezogen circa 60 graden was! Shock

@ topicstarter:
Wat is niet te duur? Als je niet bereid bent om een paar 100 euro te investeren kan je het pk's winne verhaal beter vergeten Wink
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB