Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

UltraStart 2250M
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Alarmsystemen en Telefonie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 15 Jul 2004, 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Zelf heb ik N.A.T.S. v2.0 (klasse 3 alarm).
<knip>
Startblokkering door middel van een chip in de sleutels

Daarvoor zijn bypasses te koop, die zenden de code dmv
een ringantenne rond het contactslot naar de transponder.
Kost wel een aardige som, maar schijnt prima te werken.

Afhankelijk van het systeem en de maker van de bypass moet je
de code "overleren" in de bypass of een reserve-sleutel in een
kastje monteren zodat de bypass die alleen hoeft "door te geven".
Quote:
bij het (proberen) te openen van de deuren zal ie je de oren
van de kop gaan brullen terwijl ie netjes zijn deuren gesloten houd.

Is dat echt zo? Lijkt me sterk, want dan zou er rond het slot van
beide voorportieren OOK een transponder moeten zitten en die
zou dan DOOR het plaatstaal van de deuren moeten werken...
Of begrijpen we elkaar nu verkeerd en bedoel je dat het afgaan
van de sirene deel is van het alarm en niet de sleutel-chip?
Quote:
wat ik ook nog wil realiseren is dat wanneer ik mn deuren sluit ook
mijn ramen automatisch omhoog gaan... hoe ik het aan moet pakken?

Makkelijkste/veiligste/simpelste oplossing is de aanschaf van
een comfort-module. Die sluit je aan op 12V, massa, pulsdraad
van het alarm en de rammotoren rechtstreeks, dus zonder
tussenkomst van de originele schakelaars.

12V en massa is voor de voeding, de pulsdraad komt van je alarm,
daarop komt een negatieve puls bij het afsluiten van het voertuig.
De motor-aansluitingen hebben bij de betere modellen "current-sense"
in de unit, dus kunnen ook buiten de eindstops om goed werken.
Dat zou zelfs bij mijn DeLorean of de Aftermarkets van Jesse werken!

Als je raam namelijk helemaal dicht is zal het motortje even
meer stroom gaan trekken omdat het zwaarder moet werken.
Die toename in stroomverbruik wordt gedetecteerd en de stroom
wordt voor dat raam uitgeschakeld. Sensing is per raam apart,
zodat als de ramen op verschillende standen staan ze wel allemaal
helemaal dichtrollen.

Het standaard-systeem van mijn 100NX werkt zelfs met current-
sensing en heeft verder geen auto-stops. Voor de zekerheid zitten
er bij de 100NX wel nog thermal-trips in de motoren...
Gelukkig maar, want de Auto-funtie van de mijne is stuk,
waarschijnlijk doordat de motortjes inmiddels 12jaar oud
zijn en dus normaliter al meer stroom verbruiken. Aan de
electronica ligt het niet, want die heb ik al andere geprobeerd
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 15 Jul 2004, 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de Bypasses beginnen de prijzen rond de €30,- en worden
duurder naarmate de systemen beter of ingewikkelder zijn.
En de merken schelen ook natuurlijk; Clifford vraagt er €99,-
voor, maar voor NATS2 ben ik nog nix tegen gekomen...

Voor een raammoduele voor twee ramen betaal je al gauw €70,-
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 15 Jul 2004, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Jawel, die chip zorgt op de één of andere manier voor dat de deur niet open wil gaan met n nep-sleutel, standaard optie blijkbaar voor Nissan's topmodel vanaf 1996 tot en met 1999, dat is iig wat de dealer me verteld heeft.

Dat van die raamsetjes vind ik interessant! Dat wil zeggen dat ik dan ook schakelaars op de andere portierbedingen kan zetten die ook n doorduw stand hebben, en die ook schakelen aan die kitjes en dan op alle portieren een auto-stand hebben Smile cewl!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 15 Jul 2004, 22:44    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Dat van die raamsetjes vind ik interessant! Dat wil zeggen dat ik dan ook schakelaars op de andere portierbedingen kan zetten die ook n doorduw stand hebben, en die ook schakelen aan die kitjes en dan op alle portieren een auto-stand hebben

Niet helemaal...
De "doorduw-stand" heeft er helemaal nix mee te maken...

De Comfort-module geeft ook alleen maar stroom "in 1 richting"
en ook enkel op commando van het alarm, dus niet met de knopjes.
De module sluit je afhankelijk van het systeem van je auto (open
massa of dubbele massa) in serie of parrallel aan het motertje aan.

Feitelijk zou je zelfs de ramen kunnen openen en dan de
bediening verwijderen en dan nog zouden de ramen moeten
dichtrollen op commando van het alarm.

Ik heb gezocht naar meer info, maar kon even nix vinden dat
er in dit verhaal toe doet. De info hierboven heb ik van mijn
inbouw/airco-station; daar hebben we het over gehad tijdens
mijn laatste A/C-service omdat we toch moesten wachten.

Ik heb het uiteindelijk op geen van mijn wagens gedaan omdat
ik bij de DeLorean de ramen amper gebruik omdat ze zo klein zijn
dat je voor een gesprek of een McDrive toch de deur omhoog doet.

En bij de NX heeft het sluiten van de ramen weinig nut als het dak
open is en dan ook open blijft... Bovendien zou ik bij de NX ook
bedrading moeten trekken over de volledige breedte van de auto
omdat een NX met een "bus"-systeem werkt, bij de DeLo zitten
beide schakelaars op de midden-console en lopen de motor-draden
daar rechtstreeks naartoe/vandaan. Voordeel van helemaal
electrisch tegenover electronisch zoals de NX dat heeft...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 16 Jul 2004, 7:41    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
De motor-aansluitingen hebben bij de betere modellen "current-sense" in de unit, dus kunnen ook buiten de eindstops om goed werken.
Dat zou zelfs bij mijn DeLorean of de Aftermarkets van Jesse werken!

Dit is interessant!
Maar hoe kan dat nou werken met de door jou aangegeven aansluitingen?
Mijn ramen doen het alleen op contactstand I, bij de meeste auto's met standaard electrische ramen doen ze het zelfs pas in stand II.
Heeft ie daar ook een override voor of moet ik dan de kit zo gaan aansluiten dat ze altijd stroom hebben ook zonder contact?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 16 Jul 2004, 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

Als dat dat OBD-II bus systeem is wat je bedoeld dan ben ik hier ook de *** mee... En dan is de breedte én lengte kandidaat om bedraad te worden.

Wil ik wel n override switch, soms sluit ik mijn deuren namelijk terwijl ik wíl dat de ramen open blijven.

Jesse, volgens mij bedoeld Saphire dingetjes die je motortjes direct voeden, dus zelf de aansturing ervan regelen. Dus ook geen contact stand Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 16 Jul 2004, 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

Da's nog beter dan Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 16 Jul 2004, 11:21    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Maar hoe kan dat nou werken met de door jou aangegeven aansluitingen?
Mijn ramen doen het alleen op contactstand I

Zoals ik dus al schreef (en Maximus goed begreep)
krijgen de motortjes RECHTSTREEKS stroom van
de module en DIE zit reststreeks aan de accu.

Maar omdat sommige systeemen (zoals mijn DeLorean)
de motordraden "open" laten en andere (jouw Escort)
beide kanten van de motor aan massa leggen moet je
dus wel even goed opletten met aansluiten.

@Maximus; OBD-II is volgens mij puur motor-management,
dat staat voor zover ik dat bij mijn auto uit de schema's kan
afleiden helemaal los van elkaar...

Maar mijn auto is een stukkie ouder dan de jouwe; de NX-en
hebben vanaf 1993 (injectie-modellen) pas OBD (versie 1 dacht ik)...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 19 Jul 2004, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Hier een stukje dat ik ooit poste op een engels forum, heb even geen zin om t te vertalen, dus hoop dat je t kunt lezen Wink

On-Board Diagnostic systems are in most cars and light trucks on the road today. During the '70s and early 1980's manufacturers started using electronic means to control engine functions and diagnose engine problems. This was primarily to meet EPA emission standards. Through the years on-board diagnostic systems have become more sophisticated. OBD-II, a new standard introduced in the mid-'90s, provides almost complete engine control and also monitors parts of the chassis, body and accessory devices, as well as the diagnostic control network of the car.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 19 Jul 2004, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, als ik het zo lees zullen de ramen ook wel via dat OBD-II geregeld worden.
Maar dan is de kans OOK aanwezig dat in het OBD-systeem een mogelijk is
voor aansturing van de ruiten "van buitenaf", toch?

Hoe het ook zij, met een externe comfort-module moet het volgens mij
geen bal uitmaken, omdat die de motortjes rechstreeks aan kan sturen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 14 Okt 2004, 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
Nu alleen dat looplicht nog; met de installatie van het "Radio-relais" heb
ik dat expres al zo gedaan dat de spanning die normaal naar de radio
gaat nu op een aparte draad terecht komt, dus de schakeling heb ik
al voor elkaar. Zal dat AutoStyle-ding toch eens gaan bekijken,
want ben er inmiddels meer op gewezen...

Twee weken geleden hebbik die trouwens besteld,
maar nog steeds nix vernomen.
Ik zal morgen eens bellen of ze al wat weten wanneer die komt...

Als 'ie erop zit laat ik dat hier wel weer weten, dan kan ik ook meteen
beslissen of ik er ook nog een hand-bediening bijbouw of niet.
Zonder kan ik 'm voor de APK laten zitten, omdat ze 'm op de garage
toch niet kunnen aanzetten, want dan zet ik de Remote-Start buiten
werking en daarmee ook de inschakeling van de "Lite Rider"...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 15 Okt 2004, 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ben wel eens benieuwd, ik vind over die nieuwe "Lite-Rider" nog erg weinig...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 16 Okt 2004, 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Ben wel eens benieuwd, ik vind over die nieuwe "Lite-Rider" nog erg weinig...

Klopt...
Ook in het nieuwe boek staat 'ie nog steeds niet.
Maar hij is wel te bestellen via internet, dus dat hebben ze nu gedaan.
Vreemd en het IS een beetje een gok, maar ik zie wel...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Alarmsystemen en Telefonie Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB