Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

UltraStart 2250M
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Alarmsystemen en Telefonie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 30 Jun 2004, 11:08    Onderwerp: UltraStart 2250M Reageer met quote

Vandaag mijn langverwachte UltraStart 2250M in ontvangst mogen nemen,
kan niet wachten die morgen in te gaan bouwen...


Een korte opsomming van de functies:

* 4 Button OEM Style Transmitter - 434Mhz
* Secure Learn Transmitter Verification System
* Menu Driven Programming
* ?Easy Mount? Antenna with Status LEDS
* SHF High Frequency Long Range Receiver Technology
* Programmable Door Lock / Unlock Outputs
* Trunk Release and Aux Output*
* Ultra-Tach Auto Tach Learning System
* 30 & 40 amp Sealed Relays
* Factory Alarm Disarm Output
* Pats, Vats and Passkey Output
* Negative and Positive Safety Shutdown Inputs
* 30 amp second Ignition/Accessory Relay
* Diesel Glow Plug Detection System
* User Programmable Cold Weather Timer Start Mode
* Keyless Engine Idle Feature
* Selectable Runtime
* Factory Horn Honk output
* Panic Feature
* User Friendly Operations
* Full Visual and Audible Diagnostics
* "Easy Mount" Led and Valet Switch
* Car Finder Feature with Audio and Visual Conformation
* Adjustable Dual Stage Impact Sensor with Pre-Warn
* Trunk/Hood/External Sensor Input
* (+/-) Door Sensor Inputs
* High and Low Security Modes
* System Memory Back-up
* Programmable Anti Carjack Mode
* Programmable Ignition Auto Lock
* Programmable Automatic Re-Arming and Locks
* Starter Disable Output
* 6 Tone Multi-Tone 128db Siren with Soft Chirp

Het heeft me aardig wat moeite gekost 'm te
importeren, maar het is TOCH gelukt Razz
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 1 Jul 2004, 2:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ben zeer benieuwd naar je ervaringen, 'k kom 'm zeker nog wel eens bekijken ook denk ik Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 2 Jul 2004, 0:06    Onderwerp: Reageer met quote

Hij zit erin! Alles werkt, hbehalve de Trunk Release,
want ik heb de solenoid nog niet ingebouwd.

Het was redelijk wat werk, mede ook omdat ik mijn BAS-325
(toetsenbord-blokkade) werkend wilde houden...
Ik kan nu op afstand starten, maar om te kunnen rijden moet
je TOCH de code intoetsen en dan de auto op contact zetten.
Doe je dat niet, dan valt de motor meteen
stil als je 'm van de handrem haalt!

Echt een heel vreemd gezicht om je auto ineens te zien en horen starten,
maar wel errug leuk. Ga ik deze winter veel plezier van hebben!

Ik moet nu alleen de trunk release nog afmaken en even mailen
waaraan het kan liggen dat ik een foutmelding krijg die niet klopt.

Maar ik ben er blij mee! Is zeker de moeite waard geweest zo!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 2 Jul 2004, 0:47    Onderwerp: Reageer met quote

Als m'n "White" af is kom ik zeker 'ns kijken! Very Happy Very Happy

Heb 'm zelf ook overwogen maar om 2 redenen niet gedaan... Allereerst heb ik een handchoke... Dit heeft voordelen, maar bij een koude start moet ik er zodanig mee spelen dat het met een remote starter gewoon nie zou werken.

Daarbij staat in de handleiding dat ie alleen is voor injectie en dieselmotoren. 'k heb ahv de aansluitingen niet direct gevonden waarom het niet op een carburateurmotor zou werken, misschien weet jij 't? Question
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 2 Jul 2004, 18:05    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee waarom dat van die injectie erbij staat.
Ik vermoed dat dat met bijvoorbeeld de choke te maken
heeft; Diesel- en injectiemotoren hebben dat niet...

Mijn NX heeft ook een Carburateur, maar een electro-
mechanische choke en dat werkt eigenlijk wel prima...

Heb vanmiddag nog wat bedacht om de radio tijdens
"Remote Run" uit te schakelen, scheelt ook weer...
En misschien voor het effect een KnightRider die
automatisch aangaat tijdens Remote Run Razz

Moet ik alleen een mooie vinden of maken MET trail-effect...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 2 Jul 2004, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie op de Autostyle site nieuwe staan... Zelf heb ik die simpele set van 17,95 Eur, maar er staat nu ook een set van 39,95 Eur genaamd "LiteRider Fading Runninglights incl. controller"... Klinkt hoopgevend, echter heb ik ze nog niet gezien, staat ook geen foto bij en volgens mij stonden ze nog niet in de analoge catalogus...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 7 Jul 2004, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, afgelopen maandag had ik nog een extra dagje vrij,
dus heb ik toen de laatste dingen gedaan, inclusif wat
extra's dat ik het afgelopen weekend al tegen gekomen was...

De TrunkRelease zit er in nu, dat is wel ERRUG handig moet ik zeggen!
Verder heb ik een extra relais geplaatst dat de contact-draad naar de
radio onderbreekt tijdens een "Remote Run", zodat die stil blijft.
Dit heeft als voordeel dat de auto dan niet meteen "herrie" begint
te maken tijdens het warmlopen en bijkomend voordeel is dat dan
het panel van mijn radio dicht blijft.

Dat dat een voordeel is komt omdat ik nu naast mijn start-onderbreker-LED
nu ook twee controle-LEDs heb zitten voor de contact-standen. Niet alleen
leuk om te zien, maar ook handig bij de diagnostics. En tijdens een "normale"
rit vallen ze weg achter het bedieningspanel van de radio, daarom is het
handig dat die dicht blijft tijdens een remote-run...

Wat ik dacht dat een foutmelding is blijkt een Succes-melding te zijn,
dat had ik verkeerd gelezen in de manual (verkeerde tabel)...

Nu alleen dta looplicht nog; met de installatie van het "Radio-relais" heb
ik dat expres al zo gedaan dat de spanning die normaal naar de radio
gaat nu op een aparte draad terecht komt, dus de schakeling heb ik
al voor elkaar. Zal dat AutoStyle-ding toch eens gaan bekijken,
want ben er inmiddels meer op gewezen...

Wat me trouwens verder opviel is het bereik van de remote, dat is best
een end en de aansturing van de functies die best slim werkt; EERST
een terugmelding op de knippers (dmv diodes van 1 draad 2 gemaakt)
en DAN pas bediening van de deuren of TrunkRelease ofzo.
ERRUG netjes allemaal...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 7 Jul 2004, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

Oh en nog wat; je ziet tegenwoording ineens overal de remote-
starters van King Lion en King Dragon opduiken nadat die bij
"De Grote Beurt" een paar keer zijn ingebouwd.

Ik heb de afgelopen avonden diverse keren telefonische ondersteuning
gegeven bij de inbouw van zo een systeem (ik weet veel draadkleurtjes
uit mijn hoofd Very Happy ) en heb daarom nu ook een paar schema's uit de
inbouwhandleidng van dat ding.

Niet omdat het de mijne is, maar de UltraStart werkt dus echt VEEL slimmer.
Dat blijkt uit simpele dingen als de "vrij-beveiliging", waardoor de starter
weet dat de auto in zijn vrij staat, de methode waarop "gezien" wordt of de
motor al loopt, de hoeveelheid stekkers en de installatie-handleiding...



De King-producten zijn leuk, zeker als je van snufjes houdt (zoals ik zelf ook),
maar de remotes zijn groot vanwege de display en er is in mijn ogen niet zo diep
over nagedacht als over de UltraStarters. Maar die zijn moeilijk aan te komen Sad

En wat schetst vandaag mijn verbazing; waar ik in eerste instantie werd
uitgelachen omdat ik 4 extra relais heb moeten bedraden voor de Trunk,
de CV en de radio (eigenlijk als Startonderbreker-bypass bedoeld),
blijkt de King Lion standaard 4 externe relais te hebben!
En dat is nog ZONDER de TrunkRelease!

De enige interne relais zijn die voor de knippers en de CV,
meer niet, die voor het contact zitten extern...
De UltraStart heeft de knipper- en contact-relais allemaal intern,
terwijl de externe CV-relais op de meeste auto's niet eens hoeven.
Bij de mijne zijn die noodzakelijk vanwege de extra geplaatste motor.

Maar ieder zijn eigen ding; ondanks dat ik 'm zelf dus niet zou kopen
heb ik toch met plezier geassisteerd bij de inbouw voor die ander Razz
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 8 Jul 2004, 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

Interessant... Toch eens verder in gaan verdiepen Wink


SaphireNX schreef:
De King-producten zijn leuk, zeker als je van snufjes houdt (zoals ik zelf ook), maar de remotes zijn groot vanwege de display...

Zal wel van het model afhangen, UltraStart heeft ook de 4000-series die hebben dat ook...


_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 8 Jul 2004, 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
SaphireNX schreef:

De King-producten zijn leuk, zeker als je van snufjes houdt (zoals
ik zelf ook), maar de remotes zijn groot vanwege de display...

Zal wel van het model afhangen,
UltraStart heeft ook de 4000-series die hebben dat ook...

Klopt, maar die vallen in een TOTAAL andere prijs-range...

Mijn 2256M was ongeveer $80,- een 4500M komt op ongeveer $250,-
Een King Lion is nu bij Camco €99,- excl. inbouw...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 9 Jul 2004, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Nou da's idd wel een verschil dan...
Maarja wat weten we verder over bijvoorbeeld de kwaliteit en betrouwbaarheid van beide alarmen...? Jouw Ultrastart is klasse 3 neem ik aan?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 9 Jul 2004, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Geen van beide systemen hebben een certificaat.
De Ultrastart zou HEEL strikt genomen in NL niet eens mogen
vanwege het ontbreken van een goedkeuring op de zendertjes.
Maar dat is met de King Lion misschien ook wel niet...

Afgaande op de info die ik van beide systemen heb zou je ze
eigenlijk niet eens als Klasse 1 kunnen indelen.
Klasse 1 is namelijk een dubbele automatische startonderbreker,
zoals bijvoorbeeld de (voor jou en mij iig) bekende BAS-325
toetsenbord-blokkering van ASN...

even Copy-Paste vanaf http://www.niettestartenniettestelen.nl/

Quote:
Hieronder vindt u de functionele eigenschappen van beide soorten beveiligingssystemen.

STARTONDERBREKERS (klasse 1)
De eerste soort beveiligingssystemen bestaat uit een elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering. Deze tweevoudige blokkering bevat in ieder geval een onderbreking van de startmotor en een andere, extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening. Het systeem bevat geen detectie en geen alarmering.

ALARMSYSTEMEN (klasse 2)
De tweede soort beveiligingssystemen bestaat uit alarmsystemen. Naast de startonderbrekers die klasse 1 vormen, is deze soort opgesplitst in klassen 2 en 3. Klasse 2 alarmsystemen bestaan uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering, detectie en alarmering. andere blokkering) is er sprake van omtrekdetectie en ruimtelijke (Naast een tweevoudige automatische blokkering (startmotor en tweede, interieur) detectie, sirene en lichtsignalen.

ALARMSYSTEMEN (klasse 3)
Klasse 3 alarmsystemen bestaat uit de functies die klasse 2 biedt met een aanvulling. Het systeem bestaat dan uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering, detectie en alarmering, plus een sabotagesignalering en hellingsdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Dit houdt in dat er geen slot op de sirene mag zitten om deze uit te schakelen.  


Mijn inbouwstation hanteert dan nog Klasse 2+, dat wil zeggen
klasse 2 met de noodstroomsirene van een klasse 3 systeem...

En dan heb je inmiddels nog klasses 4 en 5, dat schijnt
o.a. met voertuigvolgsystemen te zijn enzo...

Om terug te komen op het originele onderwerp;
van alles wat ik nu gezien heb is de UltraStarter degelijker
uitgevoerd, dat is voor mij ook reden geweest DIE te kopen
en niet een ander vergelijkbaar systeem.

Nu alles er in zit zeg ik het nog eens; het was voor
mij de moeite van het importeren enzo ZEKER waard...
 
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 10 Jul 2004, 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

Nou 'k ben nog steeds erg benieuwd Wink

Klasse 4 en 5 zijn respectievelijk gelijk aan klasse 1 en 3 maar dan idd met voertuigvolgsysteem.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 15 Jul 2004, 8:03    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf heb ik N.A.T.S. v2.0 (klasse 3 alarm).

NATS staat voor Nissan Anti Theft System. Standaard uitgerust met een afstandszappertje voor deuren openen, deuren sluiten, trunk release. Startblokkering door middel van een chip in de sleutels, met een gekopieerde sleutel zal ie niet starten en bij het (proberen) te openen van de deuren zal ie je de oren van de kop gaan brullen terwijl ie netjes zijn deuren gesloten houd. Fijn systeem toch wel vind ik dat.

Die auto start functie die interesseert me echter wel, en iets wat ik ook nog wil realiseren is dat wanneer ik mn deuren sluit ook mijn ramen automatisch omhoog gaan... hoe ik het aan moet pakken? geen flauw idee! Ik zat zelf te denken aan een schakelingetje doormiddel van 1 relais, 4 diodes en n 555 IC, die dan wanneer hij een deur sluiten signaal ontvangt de relais n paar seconde inschakeld die dan weer aan mn knoppies voor de electrische raambediening gekoppeld zit met die diodes ertussen. Wat mn probleem dan nog is is dat die knoppies alleen werken als de wagen in contactstand 2 staat.... hoe ik dit nu moet gaan overkomen heb k geen flauw idee van... dus enige ideeën, feel free to share them!

GreetZ Max
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 15 Jul 2004, 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt meen ik een auto-stand voor het openen en sluiten van je ramen? M.a.w. de sensoren die het motortje stoppen als ze helemaal dicht zijn heb je...
Dan heb je een raamsluitmodule nodig, da's gewoon een upgrade die je voor veel alarms zo kunt kopen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Alarmsystemen en Telefonie Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB