Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Wat allemaal te doen voor een turbo of super charger.
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Petervdberge
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 Januari 2010
Posts: 14
PostGeplaatst: Di 26 Jan 2010, 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet toch leren?

als mensen geboren worden is het toch geen selectie van de een kan meteen met PC's aan de gang, de ander met auto's en weer een ander iets anders..

maargoed, mijn kennis komt verder grotendeels van forums, en internet, en met veel dingen heeft het tot nu toe goed uitgepakt.
we zullen zien hoe ik het doe op autogebied Razz
en ja, waarschijnljik szal ik er boeken over moeten gaan lezen,, boeiee, als je ergens je hobby hebt dan maakt dat toch geen aars uit..

maar als ik een simpel ding vraag (naar mijn inzicht toen) dan doe ik dat gewoon op een forum, en dan kun je soms idd antwoorden verwaachten als, dat je dit niet uit het internet moet halen..
_________________
Beginnend autotunert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Di 26 Jan 2010, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

kan het nog steeds niet geloven dat ik hier serieus op ben ingegaan  Rolling Eyes
dan vragen ze iets over een turbo en dan gaan ze een ''powerfilter'' monteren.
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Petervdberge
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 Januari 2010
Posts: 14
PostGeplaatst: Wo 27 Jan 2010, 11:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ergens moet toch de lucht vandaan komen en die moet toch op eeeeen manier worden gefilterd, open of power filter..
turbo en powerfilter zitten beiden in de lijn van de inlaat.
maargoed, we zijn iig lekker ver van hoofdonderwerp afgedwaald.

Bedankt voor jullie antwoorden.
ik zal kijken wat er lukt, en wat niet..
_________________
Beginnend autotunert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Vr 29 Jan 2010, 16:31    Onderwerp: Reageer met quote

Petervdberge schreef:
Ergens moet toch de lucht vandaan komen en die moet toch op eeeeen manier worden gefilterd.


Hoeft niet.. ik ken genoeg mensen die een turbo rijden zonder luchtfilter of een snelle tuning powerfilter.
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
h.lamphen
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 3 Februari 2010
Posts: 21
Woonplaats: heerlen
PostGeplaatst: Za 22 Mei 2010, 6:40    Onderwerp: Reageer met quote

open luchtfilters zijn crappy
lucht massa meter  raakt vaak vervuild  doordat die filters met olie ingesmeert moetten worden
+
je zuigt meer warme lucht aan
warme lucht = minder zuurstof  
+
De geluidsgolven van je inlaat resoneren tegen de ingaande lucht
vandaar dat die buffer (LFkast) ertussen zit  


je lambda regelt wel wat bij maar denk maar niet dat je er een winst uit haalt van 10 pk

maar wat voorn motor licht in de swift ??


1.3 8v ????

MVG
H.lamphen


Very Happy  Very Happy  Very Happy  Very Happy
_________________
live fast die young



Uploaded with ImageShack.us
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Za 22 Mei 2010, 6:52    Onderwerp: Reageer met quote

Daarom is het verstandig er een CAI van te maken Wink
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
h.lamphen
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 3 Februari 2010
Posts: 21
Woonplaats: heerlen
PostGeplaatst: Za 22 Mei 2010, 6:57    Onderwerp: Reageer met quote

En hoe doe je dat dan ??

Wink
_________________
live fast die young



Uploaded with ImageShack.us
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
h.lamphen
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 3 Februari 2010
Posts: 21
Woonplaats: heerlen
PostGeplaatst: Za 22 Mei 2010, 7:11    Onderwerp: Reageer met quote

geef mij eens een fatsoendelijke oplossing ?
_________________
live fast die young



Uploaded with ImageShack.us
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Za 22 Mei 2010, 7:38    Onderwerp: Reageer met quote

Het klopt dat het niet handig is het luchtfilter direct aan het originele luchtfilterhuis te plakken. Het luchtfilter zit dan te dicht op de motor en zuigt meer warme lucht aan.

Door te werken met buizen kun je de lucht op een andere plaats halen, bijvoorbeeld bij je bumper. De motor zuigt dan koude(re) lucht aan.

Zoals dit dus:




Maar volgens mij ging deze topic over turbo's en superchargers en niet over luchtfilters Razz (Dan zou deze topic verplaatst moeten worden naar Luchtfilters)
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
h.lamphen
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 3 Februari 2010
Posts: 21
Woonplaats: heerlen
PostGeplaatst: Za 22 Mei 2010, 7:53    Onderwerp: Reageer met quote

buizen worden ook warm

en dan zit je nog met de turbulentie van de lucht in je bumper
+ het water / vocht  rotzooi wat op je filtertje slaat

orgineel is beter
en anders iets maken wat erop lijkt maar dan met meer volume

daar heb je veel meer aan

open filter word vaak onderschat
5 pk erbij zeggen ze dan
maar er komt meer bij kijken
5 pk mischien bij een bepaald toerental bovenin
maar daar verlies je onderin misschien wel 15 pk
20% meer geluid waardoor je denkt harder te gaan
zelfde verhaal met een open uitlaat
ook zoiets
a fabriek maken ze ook geen open filters van wege de levensduur
dus hoezo zou je jouwn autotje daat wel aan blootstellen




MVG
H.lamphen
tuningfactory
_________________
live fast die young



Uploaded with ImageShack.us
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Za 22 Mei 2010, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Nog beter: K&N inlegfilter... Wink

vervangt origineel.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
h.lamphen
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 3 Februari 2010
Posts: 21
Woonplaats: heerlen
PostGeplaatst: Di 25 Mei 2010, 10:50    Onderwerp: Reageer met quote

k&n jah kan licht een beetje aan je lmm

k&n word ingevet he

papieren filtr is het beste vind ik
vuil weg ermee
en een nieuwe kost niets
_________________
live fast die young



Uploaded with ImageShack.us
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 25 Mei 2010, 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

Zo'n K&N of Green schoonmaken en invetten is ook 't werk en geld niet hoor.

h.lamphen schreef:
buizen worden ook warm

en dan zit je nog met de turbulentie van de lucht in je bumper
+ het water / vocht  rotzooi wat op je filtertje slaat

orgineel is beter
en anders iets maken wat erop lijkt maar dan met meer volume

Dat is in feite ook wat je hebt met een CAI. Origineel zit er ook vaak gewoon een buis vanaf je grill, alleen niet altijd de meest efficiënte.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
h.lamphen
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 3 Februari 2010
Posts: 21
Woonplaats: heerlen
PostGeplaatst: Wo 26 Mei 2010, 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

olie van je luchtfilter slaat op je lmm waardoor je storing en een verkeerde waarde krijgt

jesse
Dat is in feite ook wat je hebt met een CAI. Origineel zit er ook vaak gewoon een buis vanaf je grill, alleen niet altijd de meest efficiënte

dat klopt

maar snap ik  nog niet  pas dan gewoon die buis aan
en dan gewoon meten met een temp sensor voor en na

k&n geeft echt niet meer lucht door
verkoop trukjes


MVG
H.lamphen
Tuning factory
_________________
live fast die young



Uploaded with ImageShack.us
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
h.lamphen
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 3 Februari 2010
Posts: 21
Woonplaats: heerlen
PostGeplaatst: Wo 26 Mei 2010, 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

maar terug over het topic
super charger

Welke motor licht in de swift van je ??
_________________
live fast die young



Uploaded with ImageShack.us
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB