Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Wat allemaal te doen voor een turbo of super charger.
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Petervdberge
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 Januari 2010
Posts: 14
PostGeplaatst: Wo 20 Jan 2010, 15:28    Onderwerp: Wat allemaal te doen voor een turbo of super charger. Reageer met quote

Hallo!

ik lees vaak dat als je een supercharger of een turbocharger wilt installeren in je auto, dat je een hoop dingen moet aanpassen, terwijl ik op andere plaatsen lees dat je het gewoon meteen in kan bouwen en rijden.

wat is waar?
wat moet je allemaal aanpassen?
welke onderdelen heb je allemaal nodig voor een turno of supercharger?

als iemand mij deze vragen kan beantwoorden zijn ik zeeer dankbaar zijn Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 20 Jan 2010, 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

hallo ik ben richard, en jij bent??? er is een wie is wie topic daar zou je je voor kunne stellen.

als je een turbo in je auto gaat bouwen krijg je te maken met vermogens toename. als je boven een bepaald percentage uitkomt (weet uit me hoofd niet hoeveel) moet je je auto om laten keuren. ook is het fijn als je betere remmen hebt als de standaard omdat als je hard rijd je ook snel stil wil staan.

en andere kunnen je mischien meer vertellen. maar dan zou je je eerst voor moeten stellen denk ik:D
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 20 Jan 2010, 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

ecu bekabeling uitlaatspruitstuk om maar mee te beginnen

maar waar moet het in gehangen worden ??

en zoals richard al zegt even voorstellen word op prijsgesteld  Wink
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 20 Jan 2010, 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

oohja handig als we weten wat voor auto je hebt dan is het makkelijker info te geven.
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 745
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Wo 20 Jan 2010, 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

zonder autogegevens kun je eigenlijk niks zeggen.  Razz

maar alles is mogelijk. ligt er alleen aan hoe diep je zakken zijn en of je handig bent.

Very Happy
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 20 Jan 2010, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

Wie ben jij?

je ZOU zomaar wat op je blok kunnen schroeven en waarschijnlijk werkt het wel een tijdje,
maar betrouwbaarheid zal het niet opleveren en dat is meestal wel wenselijk...
Voor optimaal plezier van je investering is het dus wel degelijk nodig meer aan te passen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Petervdberge
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 Januari 2010
Posts: 14
PostGeplaatst: Do 21 Jan 2010, 8:18    Onderwerp: Reageer met quote

Beste mensen,

Alvast dank voor de informatie, punt is, ik heb nog geen auto, maar een vriend van me heeft een suzuki swift (een heuse, en zwart) en daar wilden we wat in gaan tunen.
aan geld zal het ons niet heeeeel snel ontbreken, maa we hebben geen oneindig budget. verder ben ik ook de onhandigste niet.
en een supercharger? ik bedoel, voor elke auto zal het wel anders zijn, maar als we nu eens uitgaan van een suzuki swift?
_________________
Beginnend autotunert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 745
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Do 21 Jan 2010, 8:41    Onderwerp: Reageer met quote

Het ligt er echt aan wat je wilt.

Ik weet niet wat de compressiewaardes zijn van een swift.
Maar je kunt er geloof ik wel mee rijden @ low boost, ongeveer 0,7 bar.

Om te beginnen kijk je eerst even of je blok nog wel gezond is en of hij het nog aan kan (compressietest). en dan zet je er een stalen koppakking op.

Zo ja, Dan kijk je even hoeveel vermogen je wilt behalen. en of je een laggy turbo wilt of een snel opspoelende turbo.

Als jij je turbo hebt moet je een spruitstuk gaan maken of kopen.
Vervolgens moet je ook kijken hoe je buizen gaan lopen en of je een intercooler wilt hebben of niet.

Dan kijk je wat voor wastegate je wilt hebben, een interne of externe.
Een externe wastegate van 35-38 mm voor een swift is al goed genoeg.
En daarbij zou ik ook nog een ''bov'' erop zetten. dat klinkt niet alleen mooi maar is ook gezonder voor je turbo en voor je blok.

Dan kijk je eens naar je ecu want je ecu weet niet dat er een turbo op je wagen zit en daardoor weet de ecu ook niet dat hij meer brandstof moet laten inspuiten enz...
Dus koop je een computertje wat dat allemaal kan regelen.
Een voorbeeld er van is de Apexi S-AFC. Daarbij zou ik ook een boostcontroller kopen om je turbodruk te regelen.

Als je veel meer vermogen uit je blok wilt halen dan zul je ook je zuigers moeten aanpassen voor minder compressie en je dan zou ik eens kijken voor andere nokkenassen, lagers, enz.. ik zou dus wel eerst een revisie doen voordat je er meer druk op gaat gooien.
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 745
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Do 21 Jan 2010, 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

oh, en goed gereedschap is het halve werk!
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Petervdberge
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 Januari 2010
Posts: 14
PostGeplaatst: Do 21 Jan 2010, 9:17    Onderwerp: Reageer met quote

kyk, de helft van deze termen begrijp ik geen aars van, maar die vind ik wel op het internet.
verder was dit precies wat ik op doelde..

Hartstikke bedankt! Very Happy
_________________
Beginnend autotunert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2450
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 21 Jan 2010, 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt mij een motorswap naar een geblazen motor eenvoudiger..  Rolling Eyes
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Do 21 Jan 2010, 15:01    Onderwerp: Reageer met quote

als hij alle termen al niet snapt dan lijkt het mij verstandig als die het zelf niet gaat doen:D als je geen verstand van de motor heb moet je het ook zeker niet gaan tunen. ik durf veel te tunen aan me auto trek hem ook helemaal uit me kaar. maar de motor blijf ik lekker van af hihi
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Petervdberge
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 Januari 2010
Posts: 14
PostGeplaatst: Do 21 Jan 2010, 15:18    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet van veel hoe het in elkaar steekt, alleen de termen ontbreken mij nog van alles. maar ik heb vaak zat gemerkt dat als mensen zeggen dat je iets niet kunt, en ik het toch deed, dat het wel werkte op mijn scooter. die werkt met hetzelfde princype,, mengselvorming, explosie in de cilinder en uitlaat. verder weet ik hoe vanalles in elkaar steekt, dus ik beun altijd wel een hoop aan, en dat is tot nu toe altijd goed bevallen.
_________________
Beginnend autotunert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 21 Jan 2010, 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

"Een Swift" is trouwens ook wel een erg ruim begrip...
De Typenaam "Swift" is al iets van 20 jaar in gebruik...

Bouwjaar en motorinhoud zijn ook wel aardig belangrijk...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Do 21 Jan 2010, 15:45    Onderwerp: Reageer met quote

ooh een scooter blok is het zelfde als auto motor blok??? hmm zeg dat maar niet te hard hier want hoe jij je scooter tuned kan je je auto nooit sneller krijgen hoor dat weet ik dan weer wel  Very Happy
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB