Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: Za 16 Jan 2010, 21:45 Onderwerp: Schroth 3 punt gordel plaatsen. |
|
|
|
Hallo,
Ik heb zins deze week 3 punt gordels maar kom er niet helemaal uit hoe ik ze moet plaatsen.
Er zit namelijk een oprol mechanisme bij.
Deze kun je normaal gesproken aan de c stijl vast zetten maar bij mij werkt dat niet.
Aangezien ik een 4 deur heb en je anders bij het instappen tegen het katrol op loopt.
Ik zat er zelf aan te denken om de gordel tussen de achterbank zitting en leuning door te doen en vervolgens ergens op de bodem van de kofferbak vast te zetten door een gat in de bodem en draag balk te boren en hier vervolgens een dikke bout door doen met hier tussen de katrol.
Wanneer ik personen op de achterbank heb koppel ik de gordel los en schiet het gedeelte van het katrol de kofferbak in en blijft de 3 punt achter in de stoel
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 16 Jan 2010, 22:11 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zou als ik jou was toch kijken of je de rollers niet kunt monteren aan de bouten waar ook de grendels van de achtergordels vast zitten.
Dan weet je iig zeker dat de punten die je gebruikt ook daadwerkelijk de krachten die erop kunnen komen in een crash aankunnen... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Za 16 Jan 2010, 22:40 Onderwerp: Re: Schroth 3 punt gordel plaatsen. |
|
|
|
The Gold Standard schreef: |
Ik zat er zelf aan te denken om de gordel tussen de achterbank zitting en leuning door te doen en vervolgens ergens op de bodem van de kofferbak vast te zetten door een gat in de bodem en draag balk te boren en hier vervolgens een dikke bout door doen met hier tussen de katrol.
|
Als je geen originele gordelpunten kan gebruiken is dit wellicht een optie ja. Echter is een gat boren en een dikke bout gebruiken zeker niet genoeg!!! Als je dan een flinke crash hebt wordt de bout zo uit het plaatwerk getrokken!
Als je dus nieuwe gordelpunten gaat boren moet je ALTIJD verstevigingsplaten gebruiken. Deze platen zijn bij bijna alle autosportzaken te koop waar ze ook meerpuntsgordels verkopen.
Ik bedoel dan dus zoiets wat onder het plaatwerk moet komen:
Houd er trouwens ook rekening mee dat de hoek van de gordels niet te klein wordt. Als deze te klein is kan dat ernstige gevolgen hebben voor je ruggengraat!!
Dit is wel een interessant document om door te nemen, daar staat alles in:
http://www.schrothracing.com/sdocs/2009_Competition_Instructions.pdf _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Za 16 Jan 2010, 22:47 Onderwerp: |
|
|
|
een plaat er tussen en de hoek was ik van op de hoogte
Denk dat ik tog maar een buis ga maken.
Hier dikke platen aan weerszijde en deze platen op c stijl vast zetten aan het standaard punt als waas de gordels van de achterbank ook aan zit |
|
Naar boven |
|
|
|
|