Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Schroth 3 punt gordel plaatsen.

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Interieur Styling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
The Gold Standard
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Januari 2010
Posts: 8
PostGeplaatst: Za 16 Jan 2010, 21:45    Onderwerp: Schroth 3 punt gordel plaatsen. Reageer met quote

Hallo,

Ik heb zins deze week 3 punt gordels maar kom er niet helemaal uit hoe ik ze moet plaatsen.

Er zit namelijk een oprol mechanisme bij.
Deze kun je normaal gesproken aan de c stijl vast zetten maar bij mij werkt dat niet.
Aangezien ik een 4 deur heb en je anders bij het instappen tegen het katrol op loopt.

Ik zat er zelf aan te denken om de gordel tussen de achterbank zitting en leuning door te doen en vervolgens ergens op de bodem van de kofferbak vast te zetten door een gat in de bodem en draag balk te boren en hier vervolgens een dikke bout door doen met hier tussen de katrol.

Wanneer ik personen op de achterbank heb koppel ik de gordel los en schiet het gedeelte van het katrol de kofferbak in en blijft de 3 punt achter in de stoel


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 16 Jan 2010, 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou als ik jou was toch kijken of je de rollers niet kunt monteren aan de bouten waar ook de grendels van de achtergordels vast zitten.
Dan weet je iig zeker dat de punten die je gebruikt ook daadwerkelijk de krachten die erop kunnen komen in een crash aankunnen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Za 16 Jan 2010, 22:40    Onderwerp: Re: Schroth 3 punt gordel plaatsen. Reageer met quote

The Gold Standard schreef:

Ik zat er zelf aan te denken om de gordel tussen de achterbank zitting en leuning door te doen en vervolgens ergens op de bodem van de kofferbak vast te zetten door een gat in de bodem en draag balk te boren en hier vervolgens een dikke bout door doen met hier tussen de katrol.

Als je geen originele gordelpunten kan gebruiken is dit wellicht een optie ja. Echter is een gat boren en een dikke bout gebruiken zeker niet genoeg!!! Als je dan een flinke crash hebt wordt de bout zo uit het plaatwerk getrokken!

Als je dus nieuwe gordelpunten gaat boren moet je ALTIJD verstevigingsplaten gebruiken. Deze platen zijn bij bijna alle autosportzaken te koop waar ze ook meerpuntsgordels verkopen.

Ik bedoel dan dus zoiets wat onder het plaatwerk moet komen:



Houd er trouwens ook rekening mee dat de hoek van de gordels niet te klein wordt. Als deze te klein is kan dat ernstige gevolgen hebben voor je ruggengraat!!


Dit is wel een interessant document om door te nemen, daar staat alles in:
http://www.schrothracing.com/sdocs/2009_Competition_Instructions.pdf
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
The Gold Standard
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Januari 2010
Posts: 8
PostGeplaatst: Za 16 Jan 2010, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

een plaat er tussen en de hoek was ik van op de hoogte Wink

Denk dat ik tog maar een buis ga maken.
Hier dikke platen aan weerszijde en deze platen op c stijl vast zetten aan het standaard punt als waas de gordels van de achterbank ook aan zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Interieur Styling Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB