Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Tips voor betere sound(en mss wel pk winst)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kaantjee
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2010
Posts: 119
Woonplaats: VenLoveCity*
PostGeplaatst: Zo 17 Jan 2010, 16:39    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
@Kaantje, welk forum en welke sletterige mod? Very Happy
Doet er niet toe..  Laat ik het zo zeggen, het is een mod die vroeger naaktfoto's had gemaakt. En zwaaaaar is uitgelekt..

Ze is er erg door gebashed op het forum, en tja, als je beetje boos bent dan zeg je dingen.. En ik ben een type die zich niet erg stil houd, dus ben er extra op in gegaan..

PM Conversatie met een ander Mod/Admin:
Ik> Dus dat ik 2 weken gebanned ben is nu vast. Toch?
Hij> Ja.
Ik> Ok. Zeg maar tegen haar dat zij zich mag laten palen door 3 negerts, die moet zippen en hier weer moet uploaden
(of iets in die richting)

En tja, heb nu nog 1 weekje te gaan Razz


Maximus schreef:


@TS:

Zou je zoveel geld nou wel in een corsa steken? Als je het voor het geluid doet zou ik de middendemper en kat verwijderen en een sportieve einddemper nemen, iets van simons, sebring of remus doet zijn werk meestal wel netjes zonder te extreem hard te gaan klinken.

Wat betreft performance, je zou een 4-2-1 uitlaatspruitstuk kunnen nemen en vanaf daar met 2,25 inch piping naar de einddemper kunnen gaan. Kost een hoop knaken en je kunt je afvragen of het het geld wel waard is voor de paar pk's die je ermee pakt. Als je echt aan performance tuning wil gaan doen zou ik persoonlijk gaan voor een andere motor.

Komen we bij mijn volgende tip:
- Zorg voor extra geluid op de eerder beschreven methode, laat het spruitstuk en de piping maar lekker voor wat het is, met meer geluid wordt je snelheid-ervaring ook wat levendiger. Tevens werkt een open luchtfiltertje leuk voor wat meer geluid. Zorg voor goede aanvoer van koude lucht, anders lever je vermogen in in plaats van dat je het wint. Door het verwijderen van de kat en middendemper win je ook wel wat, verwacht echter geen wonderen.

- Spendeer je geld verder aan je onderstel, remmerij en banden. Kortom, verbeter de wegligging van je auto en je zult aanzienlijk meer plezier aan het karretje beleven. Vermogen is niet het enige dat autorijden leuk maakt, het bochtenwerk is nog veel leuker. Wink

- Als dat helemaal gedaan is en je wilt er nog altijd mee verder, lepel dan iets van een 2 liter blokje in je corsa uit een Astra GSI 16v ofzo (C20LE) en je hebt een absoluut bommetje op wielen welk het vermogen ook aankan.
Door de kat en middendemper weg te halen win je weinig tot nihil mee.. iig zo weinig dat het alleen qua geluid op vooruit gaat..

Maare TS heeft dus een GSI, gooi er andere nokkenstokken in, andere uitlaatspruitstukje, kat vervanger, middendemper weg, Remus Einddempertje, Lexmaul inlaatspruitstuk, K&N Openluchtfilter (evt. met powerrohr voor het geluid), en nog een chippie op maat..
Kijk je zo tegen de 20Pk winst aan ongeveer.. wellicht wat meer..

En ehm, een C20LE bestaat niet, tenzij je de Turbo van een C20LET af haalt.. Razz  Je hebt de 16v C20Xe en de 8v C20Ne (voor een 1.0/1.2/1.4 8v naar 2.0 swap zou ik eerlijk gezegd voor een C20NE gaan ivm uiterlijk van het blok om en om het zelfde is, dus ook minder kans dat de pliesie gaat twijfelen als je word aangehouden.)

(ja ik weet dat ik weer mijn auto post, maar de hoek v.d. foto's zijn om en  om gelijk:)



Op het oog lijken ze identiek, maar dan zie je dat de C20Ne MultiPoint Injection is en de C14Nz Monopoint, Nadeel van de Corsa 1.6 GSI is dat deze een EcoTec blokje heeft, als je beetje handig bent en je kunt de kunstoffenkap bovenop de blok aanpassen, dan kun je deze boven op een C20Xe blok monteren..
Tis allemaal wel een beetje niet legaaltjes.. maar de ene keurt de auto om en de andere heeft het er niet voor over..

(Mijn beemer wordt iig wel omgekeurd van 4 na 6 cilinder, en me corsa was ook omgekeurd dus..)
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Zo 17 Jan 2010, 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

Wat kost laten omkeuren dan?
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kaantjee
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2010
Posts: 119
Woonplaats: VenLoveCity*
PostGeplaatst: Zo 17 Jan 2010, 18:30    Onderwerp: Reageer met quote

5 tientjes als ik me niet vergis..
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 18 Jan 2010, 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Kaantjee schreef:

Maare TS heeft dus een GSI, gooi er andere nokkenstokken in, andere uitlaatspruitstukje, kat vervanger, middendemper weg, Remus Einddempertje, Lexmaul inlaatspruitstuk, K&N Openluchtfilter (evt. met powerrohr voor het geluid), en nog een chippie op maat..
Kijk je zo tegen de 20Pk winst aan ongeveer.. wellicht wat meer..


Precies, nokkenstokken in, andere uitlaatspruitstukje, kat vervanger, middendemper weg, Remus Einddempertje, Lexmaul inlaatspruitstuk, K&N Openluchtfilter (evt. met powerrohr voor het geluid), en nog een chippie op maat..  en je zit al aan een cijfer met 3 nullen te denken, voor 20pk winst....

Wil je fatsoenlijk vermogen uit een N/A blok halen dan ben je dusdanig veel geld kwijt dat het in mijn ogen niet loont. Wil je echt flink winnen zit je snel te denken aan lichtgewicht drijfstangen en gesmede hoge compressie zuigers (denk aan 12:1), de kop moet bewerkt worden voor betere flow, flink wilde nokkenassen waardoor ie onderin niks meer waard is (irritant voor een straatauto), je hydraulische klepstoters mogen plaats maken voor solide, je mag gaan denken aan dubbele klepveren om zwevende kleppen tegen te gaan, de klepzittingen moeten aangepast worden als je het goed wilt doen, moet je al gaan denken aan individuele gasklephuizen, een 4-2-1 systeem, programmeerbaar motormanagement, grotere injectoren, je ontsteking mag opgewaardeerd worden en met al die rommel ga je nog niet ver boven de 200 pk komen, ik schat rond de 220 toch echt de max zonder drukvulling. Om daar te komen kost je echter een aardig vermogen terwijl het verschil de kosten niet rechtvaardigt imho, want meeste wagens met een turboblok in standaard vorm rijden je op het rechte stuk eruit met je superdure all motor setup.

Daarbij, kat en middendemper weg geven meer geluid, en geven toch al iets van prestatiewinst. Zeker het verwijderen van de kat maakt de uitlaat een stuk minder ristrictief. Maar dat is ook precies wat ik zei. Je hebt wat prestatiewinst, maar vooral de snelheidsbeleving wordt beter vanwege het extra geluid. De meegenomen prestatiewinst door het verminderen van de ristrictie is mooi meegenomen, maar niet het hoofdzakelijke doel.

Het typenummer van dat opelblok, klopt, ik ben bekend met de c20let, en dacht dat de T net zoals bij nissanblokken voor de turbo zou staan, in dat geval, I stand corrected maar ben dan ook geen opel man Wink C20Xe dus?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Kaantjee
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2010
Posts: 119
Woonplaats: VenLoveCity*
PostGeplaatst: Ma 18 Jan 2010, 16:16    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, XE is 16v en NE is 8v Beide geleverd in de GSI modellen van opel, de Kadett, Astra en Calibra.
Ik ben ook geen opel boy, maar omdat het zo simpel is onthoud ik het.. Razz

Ik heb @ de racerij stage gelopen voor 10/12 weken en waren alleen maar bezig met N/A motoren voor de BRL Lite en V6.

En ik kan je zeggen dat er met het setup wat jij beschrijft ONMOGELIJK APK kan worden gehaald.. Onmogelijk, tenzij je hem per apk beurt weer originele nokkenassen in gooit, originele ECU en injectoren en kat er weer in.. nee beter is die (wat zal het zijn?) 4/5/6000 euro te investeren in een kant en klare C20LET swap of een V6 Swap..



Of je gaat eventjes na de sloop toe om de hoek, je haalt een Turbotje uit een Saab of Volvo (met Downpipe ivm. flens), Intercoolertje van een Galaxy of Sharan/Alhambra TDI, een setje van 4 injectoren van een Calibra 2.0 of een ander auto met een cilinder inhoud van 2.0 die runt op een Bosch Injectiesysteem.

je maakt/bestelt een uitlaatspruitstuk.
Je koopt een turbodruk meter & F/A meter (Beter is ook gelijk Olietemp&Druk meter)
Je koopt olie toe- en afvoer slangen & een Sandwitchplate zodat je daar een -evt- oliekoeller op kunt aansluiten maar zowiezo de Turbo.
Je haalt bij de Praxis een paar PVC buizen die je op maat gaat snijden en gebruikt dat als mal voor een setje rvs buizen
Je stelt de Wastegate zo af dat ie 0,0 bar druk geeft en rijd daar mee rond de eerste 100/200km,
vervolgens verhoog je de druk naar 0,1 en om de 50km nog 0,1 bar extra totdat je bij 0,5bar bent.. Vervolgens ververs je je olie en veel plezier met je cheap ass Turbokitje en pak em beet 180PKtjes. (ik neem aan dat een GSI net 105PK heeft ofzo)..
Ben je onder de 500euro klaar. Cool


Of je doet zoals mij en zoekt je een sponsor die je een Compressorkitje levert, een heel stuk makkelijker in te bouwen dan een Turbo en vermogen over het hele toerenbereik.. Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
MartinQ
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 December 2009
Posts: 33
Woonplaats: Rotterdam
PostGeplaatst: Ma 18 Jan 2010, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tips, maar ik heb me corsa te koop staan nu voor 2250(anyone interested:p?) en ik ga voor een 106 gti of saxo vts(wss de vts). De corsa gsi met ecotec heeft 106 pk, en die vts heeft 118pk. En mss dat ik die dan een beetje opvoer, liefst naar 170-200 pk). Maar ja eerst me corsa maar eens zien te verkopen:p
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kaantjee
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2010
Posts: 119
Woonplaats: VenLoveCity*
PostGeplaatst: Ma 18 Jan 2010, 23:38    Onderwerp: Reageer met quote

hahahaa, dat is ook simpel he 50/80PK "opvoeren" Laughing
Beetje opvoeren, yeah right Razz
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 22 Jan 2010, 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom zou je met een opgefokt blok niet door de apk komen? Zolang jij zorgt dat hij zijn CO haalt kan dat prima. Rolling Eyes Questie van goed mappen. Als je misschien met zulke wilde nokkenassen gaat rijden dat er geen stationair meer overblijft, maar zoals ik al zei is dat voor op de straat totaal niet wenselijk. Verder kun je met een getuned blok prima door de APK komen, grotere injectoren en een programmeerbaar motormanagement maken dit niet onmogelijk zolang de mapping ervan goed is. Wel zul je inderdaad wss de kat moeten terug steken omdat ze die willen zien zitten bij auto's van jonger dan van 1991.

Je turboconversie idee klinkt leuk, maar laat me je alvast vertellen dat voor 500 euro net niks gebeurd tenzij je heel goed bent in onderdelen speuren en onderhandelen op de sloop plus alles zelf kunt lassen en vervolgens mappen.

Het afstellen van je wastegate op 0,0 bar... hoe 'stel je die af' dan? Maak je gebruik van een interne of een externe wastegate? Bij het geval van een interne is de enige manier die je kunt bedenken gewoon de actuatorstang los te trekken, en in het geval van een externe zou je hooguit de veer eruit kunnen halen om op 0,0 bar te komen en zelfs dan zul je waarschijnlijk nog wel wat hoger creepen als 0,0 bar omdat er nog altijd uitlaatgas langs het turbinewiel zal gaan. Het telkens verhogen met 0,1 bar werkt dan ook niet echt, je kunt beter dus gewoon een actuator of veer voor 0,5 bar druk kopen. Of jij die 0,5 bar ook draait ligt volledig aan je rechtervoet. Mijn druk staat momenteel op maximaal 1 bar, maar dat wil niet zeggen dat het ding constant 1 bar draait.  Daarbij is het ook belangrijk wat voor turbo je gaat gebruiken, zo is 0,5 bar uit een T25 heel wat anders dan 0,5 bar uit een GT3071R bijvoorbeeld.

Ook is het zo simpel niet als je zegt, want je standaard motormanagement weet totaal niet wat ie met je nieuwe setup aan moet, doordat je een ristrictie in zowel je inlaat als je uitlaattraject bouwt en het karakter van een turbo veranderd heel de VE van je motor. Je standaard injectoren zullen niet groot genoeg zijn om voldoende peut bij een normale brandstofdruk je motor in te krijgen (wat je zelf ook al aangeeft), en je wilt je injectoren normaal gesproken maximaal op een 80% duty cycle houden, zodat je wat hoofdruimte hebt wanneer er gecompenseerd moet worden. Je denkt dan dus indien mogelijk bij die ECU's een remap van je standaard ECU of een programmeerbaar motormanagement, want je kunt niet zomaar grotere injectoren inbouwen en verwachten dat je ECU nog weet wat ie ermee aan moet. Ook je luchtmassameter zul je moeten vervangen voor een die meer lucht kan meten waarschijnlijk.

Dan nog een set koudere bougies, je standaard ontstekingsmap is niet geschikt voor turbo (dat wordt meegenomen in de remap), wanneer je met drukvulling gaat werken zou ik zelf toch ook wel een intercooler monteren en voor de safe ook een oliekoeler. Vervolgens moet je ook een uitlaatsysteem monteren die al het uitlaatgas ook fatsoenlijk kwijt kan, anders krijg je boostspikes en veel te hoge EGT's wat de levensduur van je motor en turbo niet ten goede komt, dus denk aan een 2,5 inch systeem op zn minst.

Als je alles gaat optellen zul je zien dat je ver boven de 500 uit komt, 2000 ben je al heel snel verder.

Sponsors zoeken... sjah, persoonlijk ben ik niet van sponsors, je moet dat wat je wilt bereiken zelf bereiken, op eigen kracht, dan is de waardering die je ervoor hebt stukke meer.

Je hebt voor een raceteam stage gelopen zeg je, mag ik vragen wat je daar hebt moeten doen?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Vr 22 Jan 2010, 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Wel zul je inderdaad wss de kat moeten terug steken omdat ze die willen zien zitten bij auto's van jonger dan van 1991.



dat is vanaf eind 1992 want ik hoef em niet terug te hangen  Cool
net als dat ik geen mistlicht verplicht ben
en dat ze geen viergasmeting mogen doen
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Vr 22 Jan 2010, 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus.. heb me net blind zitten staren op je onderschrift.  Very Happy
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kaantjee
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2010
Posts: 119
Woonplaats: VenLoveCity*
PostGeplaatst: Za 23 Jan 2010, 8:43    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:


Je hebt voor een raceteam stage gelopen zeg je, mag ik vragen wat je daar hebt moeten doen?
Ik kreeg lege motorblok in me handen en die mocht ik compleet gaan opbouwen, afstellen, aansluiten op de vermogenbank en kijken hoeveel PK hij er uit perste..

Wij maakten (met patent) Throttle Boddies en andere dingen..

Bij de BRL deelde ik de ECU's uit en/of leeste ik fouten uit de wagentjes @ Zandvoort.

Ik heb veel dingen gedaan, maar ik hou er niet van om alles op een openbare forum te posten.. Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Zo 24 Jan 2010, 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Daar doe ik me geen moeite voor. Ik ben sindsdien dus een eigen forum, 'HobbyMechanics.net' begonnen. Vanwegen het gebrek aan tijd kan ik de site echter nog altijd niet afmaken zoals ik graag zou willen, maar in elk geval hebben we wel een werkend forum met gezamenlijk selectieproces. Mensen mogen zich voorstellen, en aan de hand daarvan wordt besloten of we zeggen "welkom" of "zoek verder". Wanneer iemand geaccepteerd is kan het alsnog zijn dat we uiteindelijk zeggen "de groeten". Dit klinkt misschien heel vreemd, maar types zoals hier bijvoorbeeld KTSC rondgelopen hebben wil ik absoluut niet op mijn forum. Onze forums zijn op de verkoopforums na helemaal openbaar, je mag er alles lezen, maar posten is alleen voor die mensen welke a) wat willen leren of b) weten waar ze het over hebben. Het posten van onzin, zoals bijvoorbeeld "diesel is krachtiger dan benzine" wat gewoonweg nergens op slaat wordt gewoon niet getolereerd. Ik vind namelijk dat een forum een bron van correcte info en potentieel leermateriaal of inspiratie moet zijn, niet iets dat mensen die wat willen leren verward.

Ben zelf al heel lang niet meer geweest op het forum. Vind het persoonlijk erg jammer dat het daar zo ontzettend rustig is... Anders was het ook interessanter om er wat vaker te lezen/posten...


Verder een helder verhaal en goed advies aan TS Maximus Wink
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 24 Jan 2010, 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

Thnx m8 Smile

Wat betreft HobbyMech... het is inderdaad té rustig momenteel, maar daar kan ik in mijn eentje helaas geen verandering in brengen. Ik doe altijd mijn best om mijn posts en topics zo interessant mogelijk te maken voor de mensen die het moeten lezen, met veel foto's, uitleg en de nodige droge humor (althans, dat probeer ik). Nog een paar andere mensen doen dit ook, maar het zijn er tot nu toe te weinig. Er moeten meer mensen komen, die meer vragen stellen / meer topics posten om het te laten lopen, maar ook daar kan ik niet alleen voor zorgen. Wat dat betreft is dat altijd lastig bij een nieuw forum voor een relatief 'nieuw' groepje, je zit in het begin nou eenmaal met een nagenoeg leeg forum en dat nodigt andere mensen niet uit om erop te gaan lezen / posten... Sad

Zo heel langzaam melden wel wat mensen zich aan, momenteel zitten we op 24 leden, maar ze zouden met zn allen wat meer door de zure appel moeten bijten en toch moeten blijven posten, dan wordt het vanzelf steeds wat drukker Wink

@chaoth: Laughing thnx man Wink

@Kaantje: Dus je deed daar alles? Van het bewerken van onderblok en kop,  het kiezen van de setup, monteren, mappen van motormanagement tot aan het testen?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Kaantjee
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2010
Posts: 119
Woonplaats: VenLoveCity*
PostGeplaatst: Zo 24 Jan 2010, 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:

@Kaantje: Dus je deed daar alles? Van het bewerken van onderblok en kop,  het kiezen van de setup, monteren, mappen van motormanagement tot aan het testen?
Zoals ik zei, ik ga niet in op details maar laat ik het zo zeggen dat de kop geflowd werd, gevlakt werd met een bepaalde waarde.
Onderblok is origineel. Op een paar dingetjes na.
Mappen van de motormanagement doe ik niet, gezien het feit dat ze allemaal standaard lopen op Kronenburg KMS (verder ga ik hier ook niet op in)
Setup is simpel gezegd verhoogde compressie, Throttleboddies, Nokkenstokken, geflowde kop en nog wat dingen die ik voor me hou. Geen een blok die anders is, ze persen allemaal PK's uit die niet van elkaar uitlopen.
En Testen? Ja op een vermogen bank, dan alle aanbouwdelen er weer afhalen, inpakken en inladen en hop na het event. Wink

Ik mag/ga geen enkele info verder verstrekken op een openbare forum, indien je erg geintresseerd bent heb ik nog altijd een PM box Smile
Heb ook veel foto's indien je het wil zien..
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB