Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Tips voor betere sound(en mss wel pk winst)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MartinQ
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 December 2009
Posts: 33
Woonplaats: Rotterdam
PostGeplaatst: Vr 15 Jan 2010, 0:51    Onderwerp: Tips voor betere sound(en mss wel pk winst) Reageer met quote

Ik wil m'n Corsa wat beter laten klinken. Hij klinkt nu met lage toeren wel aardig(heb nu een Bosal uitlaat loopt van midden tot eind).

Maar ik wil toch wel een wat meer krachtigere sound hebben, en eventueel ook wat prestatie winst.

Wat is dan het beste wat ik kan doen? Ik zit er aan te denken om het stuk tussen het uitlaatspruitstuk en midden, om daar een stuk te monteren.

Maar is het dan het beste om dan ook Bosal te nemen, of maakt dat niet veel uit. Iemand enige tips.

Ik zit trouwens ook aan een ander uitlaatspruitstuk te denken.

gr

Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dennis121
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 5 Oktober 2009
Posts: 290
Woonplaats: Emmercompascuum
PostGeplaatst: Vr 15 Jan 2010, 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

hint hint ga naar het opel forum, stel je voor daar en stel dan je vragen in het corsa gedeelte..
no offence naar de mensen hier!!

Maar op het opel forum krijg je meer ervaringen, en daar dan ook betere tips!!
Ik zit daar zelf ook bij, is een heel groot forum en je hebt daar binnen een uurtje al een paar antwoorden als je een beetje goed topic maakt!

+ sommige mensen hebben daar ook 2de hands onderdelen dus je hebt nog kans op een mooie deal Wink

suc6
_________________
VW polo 1.9 Diezelll! =D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 15 Jan 2010, 12:51    Onderwerp: Reageer met quote

dennis121 schreef:
no offence naar de mensen hier!!


None taken...

Dit is nu eenmaal een gemengd forum, dus ik snap soms toch al niet
dat mensen hier echt merk- en typespecifieke vragen komen stellen...

Zeker gezien de rust die er hier heerst en het feit dat
de admins hier zelf niet of nauwelijks meer komen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MartinQ
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 December 2009
Posts: 33
Woonplaats: Rotterdam
PostGeplaatst: Vr 15 Jan 2010, 20:02    Onderwerp: Reageer met quote

Oh dus het is een beetje dood hier Razz ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 15 Jan 2010, 23:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben van mening van wel.

Maar ik ben dan ook 1 van de weinigen die een referentiekader
heeft omdat ik hier al 6,5 jaar kom en me als 8e registreerde hier...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kaantjee
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2010
Posts: 119
Woonplaats: VenLoveCity*
PostGeplaatst: Vr 15 Jan 2010, 23:53    Onderwerp: Reageer met quote

Bosal is gewoon een originele merk vriend, Laughing
Ik heb wel een jap demper (universeel) voor je, of een Remus (moet aangepast worden, komt van een Golf 2 af)..

Hoemeer "Bosal" dempers je er onder pleurt hoe stiller hij word..
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Za 16 Jan 2010, 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Ik ben van mening van wel.

Maar ik ben dan ook 1 van de weinigen die een referentiekader
heeft omdat ik hier al 6,5 jaar kom en me als 8e registreerde hier...



En ééndagsvliegen helpen ook niet mee aan het levend houden van het forum.

Op het moment is het vrij rustig hier. Weinig projecten. Mis die goeie oude tijd met Antigram..  Crying or Very sad  Very Happy
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kaantjee
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2010
Posts: 119
Woonplaats: VenLoveCity*
PostGeplaatst: Za 16 Jan 2010, 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

Tja.. ik denk ook niet dat ik hier zo actief zal zijn als me ban op een ander forum wordt opgeheven.. Razz

Sorry.. Maar mijn project topicje zal ik dan wel weer omhoog kicken als me nieuwe blok er is Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 16 Jan 2010, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Kaantjee schreef:
Tja.. ik denk ook niet dat ik hier zo actief zal zijn als me ban op een ander forum wordt opgeheven...


En waarom ben je daar dan gebanned? Onnodig omhoog halen van oude topics?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Za 16 Jan 2010, 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Kaantjee schreef:
Tja.. ik denk ook niet dat ik hier zo actief zal zijn als me ban op een ander forum wordt opgeheven...


En waarom ben je daar dan gebanned? Onnodig omhoog halen van oude topics?

Ach een topic van een paar maandjes oud mag toch zeker wel nieuw leven worden ingeblazen, zonder dat de topic starter nog actief hier is? Door enorm streng te zijn en direct iets oudere topics te sluiten waar nog in gereageerd werd jaagt de nieuwe mensen ook alleen maar weg, toch?
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 16 Jan 2010, 23:58    Onderwerp: Reageer met quote

Als er nog wat nuttiges van het topic gemaakt kan worden sluit ik ze niet zomaar af.
En op verzoek open ik sommige ook nog wel eens. Maar dat neemt niet weg dat je moet opletten!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kaantjee
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2010
Posts: 119
Woonplaats: VenLoveCity*
PostGeplaatst: Zo 17 Jan 2010, 4:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben gebanned omdat ik een sletterige mod heb gebashed dat ze weer naaktfoto's moest zippen en moest uploaden als je dat zo belangrijk vind Murcialaygo.. Wink

En met de post van Spurlie kan ik me inleven, je meld zelf ene paar keer dat de Car Tuning Forum langzaamaan dood gaat, zolang we topicjes (van een maandje of 2) weer omhoog halen kunnen we nog doorgaan op discussies en weer de visits hoog houden..

Het is dat ik daar aan dacht, maar als je zo graag wilt dat we steeds -onnodige- topics openen of onzin uitkramen in een hoekje, dan kunnen we hier ook weggaan.. al vind ik dat ik me hier best wel na me zin heb..
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Zo 17 Jan 2010, 7:49    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is ook wel te zien aan je aantal reacties  Very Happy
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kaantjee
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2010
Posts: 119
Woonplaats: VenLoveCity*
PostGeplaatst: Zo 17 Jan 2010, 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

Cool
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 17 Jan 2010, 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

@Kaantje, welk forum en welke sletterige mod? Very Happy

Ff serieus... ik denk dat hoe oud een topic ook is, er op gereageerd moet kunnen worden zolang de reactie zinvol is en toegevoegde waarde heeft.

Ik zal in elk geval vertellen waarom ik, ooit een trouw bezoeker welke dagelijks wel op Car Tuning Forum te vinden was vertrokken is:

Car Tuning Forum leek steeds meer een verzamelplek te worden voor mensen welke the fast and the furious gekeken hadden en zich Dominique Toretto wilde voelen. Steeds meer mensen welke van alles typen wat gewoon niet waar is en wanneer er vervolgens op gereageerd werd door mensen die wél wisten hoe de vork in de steel steekt, dan probeerde 'acting Dom' op allerlij zinloze vage belachelijk kromme methodes toch zijn gelijk te halen. Op zicht kan ik er best mee lachen, op het moment dat mensen aankomen met onzinnige onzin als electrische turbo's, power boost valves en het na het chippen van atmosferische benzinemotoren gigantische vermogenswinsten of whatever. Lollig, maar er komen ook mensen hier die eerlijk zijn over het feit dat ze nog weinig tot geen verstand hebben van tuning. Deze mensen komen hier om iets te leren en ik heb het altijd erg leuk gevonden om voor mensen die werkelijk wat willen leren zaken uit te leggen tot in redelijk groot detail. Zo kunnen de vaste leden zich mijn elle lange posts vast nog wel herinneren. Echter op het moment dat dan nitwits aankomen zetten, blatend dat ze de heilige god op het gebied van tuning zijn, maar vervolgens een hoop onzin als de waarheid verkopen, dan vergaat mij de lol. Zo hinder je de mensen die wél wat willen leren en vervolgens weten die het dan helemaal niet meer. "Wie heeft nou gelijk? Ze zeggen alle twee dat hun versie de waarheid is, maar wie moet ik nou geloven?". De komst van dit soort types werd steeds frequenter en zo verging mij absoluut de zin.

Daar doe ik me geen moeite voor. Ik ben sindsdien dus een eigen forum, 'HobbyMechanics.net' begonnen. Vanwegen het gebrek aan tijd kan ik de site echter nog altijd niet afmaken zoals ik graag zou willen, maar in elk geval hebben we wel een werkend forum met gezamenlijk selectieproces. Mensen mogen zich voorstellen, en aan de hand daarvan wordt besloten of we zeggen "welkom" of "zoek verder". Wanneer iemand geaccepteerd is kan het alsnog zijn dat we uiteindelijk zeggen "de groeten". Dit klinkt misschien heel vreemd, maar types zoals hier bijvoorbeeld KTSC rondgelopen hebben wil ik absoluut niet op mijn forum. Onze forums zijn op de verkoopforums na helemaal openbaar, je mag er alles lezen, maar posten is alleen voor die mensen welke a) wat willen leren of b) weten waar ze het over hebben. Het posten van onzin, zoals bijvoorbeeld "diesel is krachtiger dan benzine" wat gewoonweg nergens op slaat wordt gewoon niet getolereerd. Ik vind namelijk dat een forum een bron van correcte info en potentieel leermateriaal of inspiratie moet zijn, niet iets dat mensen die wat willen leren verward.

Als ik hier zo een beetje rond kijkt zit Car Tuning Forum helaas wel nog steeds in dat stadium. Het is in mijn ogen een plaag welk over dit forum heerst en waar stukke beter op gemodereerd zou moeten worden. In plaats van oude topics sluiten verbeter of verwijder je liever posts met onjuiste informatie, en kick je meer van die ricers die denken te moeten bewijzen dat ze alles weten terwijl ze voor de kleine beurt nog langs de garage gaan omdat ze eigenlijk nog niet eens weten hoe ze de olie verversen.

@TS:

Zou je zoveel geld nou wel in een corsa steken? Als je het voor het geluid doet zou ik de middendemper en kat verwijderen en een sportieve einddemper nemen, iets van simons, sebring of remus doet zijn werk meestal wel netjes zonder te extreem hard te gaan klinken.

Wat betreft performance, je zou een 4-2-1 uitlaatspruitstuk kunnen nemen en vanaf daar met 2,25 inch piping naar de einddemper kunnen gaan. Kost een hoop knaken en je kunt je afvragen of het het geld wel waard is voor de paar pk's die je ermee pakt. Als je echt aan performance tuning wil gaan doen zou ik persoonlijk gaan voor een andere motor.

Komen we bij mijn volgende tip:
- Zorg voor extra geluid op de eerder beschreven methode, laat het spruitstuk en de piping maar lekker voor wat het is, met meer geluid wordt je snelheid-ervaring ook wat levendiger. Tevens werkt een open luchtfiltertje leuk voor wat meer geluid. Zorg voor goede aanvoer van koude lucht, anders lever je vermogen in in plaats van dat je het wint. Door het verwijderen van de kat en middendemper win je ook wel wat, verwacht echter geen wonderen.

- Spendeer je geld verder aan je onderstel, remmerij en banden. Kortom, verbeter de wegligging van je auto en je zult aanzienlijk meer plezier aan het karretje beleven. Vermogen is niet het enige dat autorijden leuk maakt, het bochtenwerk is nog veel leuker. Wink

- Als dat helemaal gedaan is en je wilt er nog altijd mee verder, lepel dan iets van een 2 liter blokje in je corsa uit een Astra GSI 16v ofzo (C20LE) en je hebt een absoluut bommetje op wielen welk het vermogen ook aankan.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB