Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| MartinQ Starting Member
| Geregistreerd op: 1 December 2009 | Posts: 33 | Woonplaats: Rotterdam |
|
Geplaatst: Wo 2 Dec 2009, 0:06 Onderwerp: Tuningtips voor Corsa B 1.6 GSI 16v? |
|
|
|
Ik ga zaterdag pas me Corsa ophalen, maar vroeg me toch af wat je nou allemaal motorisch er makkelijk aan kan veranderen(heb geen zin om dagen te sleutelen meer dat heb ik al vaak genoeg met me scooter gedaan haha).
Zat zelf te denken aan een Cold Air Intake met zo'n propellor en een powerfilter of zo'n Green filter.
Ik wil in elk geval me Corsaatje opvoeren tot iets 125-140 pk als het kan.
Hebben jullie tips? Heb zelf nooit iets aan auto tuning gedaan en weet ook nog niet zoveel van de techniek.
Gr
Martin |
|
Naar boven |
|
|
| golf3driver Silver Member
| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Wo 2 Dec 2009, 1:22 Onderwerp: |
|
|
|
hoeveel pk heeft die standaard? met een open luchtfilter enzo zal je wel iets verschil merken maar of dit echt de doorslag gaat geven.
ik heb zelf een golf 3 en als je air intakes neemt zeggen ze dat ze meer vermogen meten omdat de motor meer koude lucht krijgt.
andere mensen zullen het beter weten hier _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
|
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Wo 2 Dec 2009, 9:55 Onderwerp: |
|
|
|
als je setup standaard is dan heb je niks aan een ''power''filter.
en ook niet aan chiptuning of iets dergelijks. dat zijn alleen maar wat verkoop praatjes.
Als je echt vermogen wil zul je andere nokkenassen moeten pakken of een ander blok.
Maar hoe dan ook, je komt er niet onderuit. als je vermogen wilt zul je ook moeten sleutelen.
veel succes! _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Wo 2 Dec 2009, 12:10 Onderwerp: |
|
|
|
20 pk extra uit je (atmosferisch) blokje persen is niet niks. Jammer genoeg is het tunen van een auto niet zo makkelijk als het tunen van een scootertje...
Zoals Roadking al aangeeft heeft een open luchtfilter eigenlijk helemaal geen nut. In 9 van de 10 gevallen zorgt het juist voor minder vermogen dan meer, door het sportievere geluid denken de mensen vaak dat hun wagen 'sneller' is geworden.
Ga jeje blok goed aanpakken dan is het een optelsom en krijgt je originele luchtfilterhuis de luchttoevoer waarschijnlijk niet meer geregeld en heeft een open luchtfilter dus wel weer nut. Maar dan ben je wel al behoorlijk wat centen lichter en zijn behoorlijk wat sleuteluren/dagen al achter de rug. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| MartinQ Starting Member
| Geregistreerd op: 1 December 2009 | Posts: 33 | Woonplaats: Rotterdam |
|
Geplaatst: Wo 2 Dec 2009, 12:46 Onderwerp: |
|
|
|
Ok thx voor jullie reacties.
Ach ja ik doe nu een opleiding autotechniek(werkplaats management om precies te zijn, maar ben er pas aan begonnen dus weet nog niet zoveel:P) maar dan leer ik vanzelf wel hoe ik bv een nokkenas moet gaan vervangen. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 2 Dec 2009, 13:19 Onderwerp: |
|
|
|
En "zo'n propellor" moet je gewoon vergeten...
Forced induction werkt alleen met een turbo en/of supercharger.
En dat kost dus een hoop tijd en €€€ _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| MartinQ Starting Member
| Geregistreerd op: 1 December 2009 | Posts: 33 | Woonplaats: Rotterdam |
|
Geplaatst: Wo 2 Dec 2009, 13:48 Onderwerp: |
|
|
|
Ok, maar zo'n greenfilter kit met cold air intake, heeft dat dus zelfs niet een kleine pk winst op een 1.6 gsi 16v Ecotec blok? Vind het wel leuk voor het geluid, maar alleen voor het geluid heb ik het niet over. |
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Wo 2 Dec 2009, 14:28 Onderwerp: |
|
|
|
Als het juist gemonteerd is (en dus alleen koele lucht krijgt) zal het misschien een hele minimale pk winst opleveren. Maar die pk winst die zul je never nooit voelen omdat het zo minimaal is, dat zit puur tussen de oren. Als je een sportiever geluidje wil is het natuurlijk wel leuk. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| MartinQ Starting Member
| Geregistreerd op: 1 December 2009 | Posts: 33 | Woonplaats: Rotterdam |
|
Geplaatst: Wo 2 Dec 2009, 19:14 Onderwerp: |
|
|
|
Ok, is zo'n Mantzel powerbox niet wat? Zag dat aardig wat extra pk's geeft, en volgens mij is het niet al te moeilijk te monteren |
|
Naar boven |
|
|
| jelle1982 Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 April 2009 | Posts: 647 | Woonplaats: aalst, belgië |
|
Geplaatst: Wo 2 Dec 2009, 19:31 Onderwerp: |
|
|
|
heb zo'n 57i kitje van k&n op mn 1.6 zitten en ben er best tevreden over
zoals gezegd pk winst haal je er bijna niet uit maar de mijne krijgt de volle lading koude lucht opgesnoven
en geeft lekker sport sound bij het optrekken dit in combo met
een sebring of skytune zal lekker geven |
|
Naar boven |
|
|
| AudioSystemRolla Silver Member
| Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Wo 2 Dec 2009, 20:24 Onderwerp: |
|
|
|
idd wat je kan doen is je inlaat en uitlaat traject perfectioneren dus de juiste tegendrukken en niet zoals bij een brommer hoe minder tegendruk hoe harder je rijd
bij een hoop auto's zit er een veiligheids marge in de onsteking dus die kan je LATEN vervroegen
maar voor de rest van het vermogen moet je echt diep in de zakken tasten en veel sleutelen
maar hou altijd in je achterhoofd hoemeer je eruit probeert te halen hoe onbetrouwbaarder die word _________________ d(>_<)b audio system does shake things up |
|
Naar boven |
|
|
| MartinQ Starting Member
| Geregistreerd op: 1 December 2009 | Posts: 33 | Woonplaats: Rotterdam |
|
Geplaatst: Wo 2 Dec 2009, 20:31 Onderwerp: |
|
|
|
Ok thx voor jullie tips. Denk dat ik hem in het begin wel ff 'standaard' hou totdat het gaat vervelen.
Tja zat pas geleden nog in een Civic van een maat, die er zo'n VTEC blok in heeft zitten, welke weet ik niet, eentje met 130-140 pk in elk geval, en dat ding zit met 6,7 sec op de 100, en dat gevoel wil ik toch ook wel in me eigen auto.
Misschien dat ik gewoon ff een paar maandjes rij, en dan iets snellers haal, ik kijk het voorlopig ff aan.
Laatst aangepast door MartinQ op Wo 2 Dec 2009, 20:36, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Wo 2 Dec 2009, 20:48 Onderwerp: |
|
|
|
dan zul je een andere blok moeten pakken van opel.
mischien een 2liter met dubbele nokkenassen. _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 2 Dec 2009, 21:28 Onderwerp: |
|
|
|
MartinQ schreef: |
dat gevoel wil ik toch ook wel in me eigen auto. |
Bereid je dan ook maar vast voor op het gevoel van een lege bankrekening.
Is het niet voor het ombouwen naar meer paardjes dan is het wel van de
vele tankbeurten die bij het grotere vermogen (en gebruik ervan) volgen...
Ik ben 3 jaa geleden gegaan voor "Less is More": een kleinere auto,
minder vermogen, minder onderhoud, minder verzekering, minder alles.
Maar meer plezier en VEEL meer geld over voor andere dingen! _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Do 3 Dec 2009, 12:24 Onderwerp: |
|
|
|
Een auto met meer vermogen wil niet per definitie zeggen dat 'ie ook meer verbruikt. Maar natuurlijk wel, zoals je ook al aangeeft, als je het vermogen gebruikt en dat zul je waarschijnlijk.
Uiteindelijk is het maar net wat je ervoor over hebt. Ben je bereid om in het weekend een pilsje minder te drinken en die euro's uit te geven aan benzine/onderhoud omdat je daar meer plezier uit haalt dan moet je dat vooral doen. Zijn die andere zaken belangrijker voor je, dan niet . _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
|
|