Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Tuningtips voor Corsa B 1.6 GSI 16v?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MartinQ
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 December 2009
Posts: 33
Woonplaats: Rotterdam
PostGeplaatst: Wo 2 Dec 2009, 0:06    Onderwerp: Tuningtips voor Corsa B 1.6 GSI 16v? Reageer met quote

Ik ga zaterdag pas me Corsa ophalen, maar vroeg me toch af wat je nou allemaal motorisch er makkelijk aan kan veranderen(heb geen zin om dagen te sleutelen meer dat heb ik al vaak genoeg met me scooter gedaan haha).

Zat zelf te denken aan een Cold Air Intake met zo'n propellor en een powerfilter of zo'n Green filter.

Ik wil in elk geval me Corsaatje opvoeren tot iets 125-140 pk als het kan.

Hebben jullie tips? Heb zelf nooit iets aan auto tuning gedaan en weet ook nog niet zoveel van de techniek.

Gr

Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 2 Dec 2009, 1:22    Onderwerp: Reageer met quote

hoeveel pk heeft die standaard? met een open luchtfilter enzo zal je wel iets verschil merken maar of dit echt de doorslag gaat geven.

ik heb zelf een golf 3 en als je air intakes neemt zeggen ze dat ze meer vermogen meten omdat de motor meer koude lucht krijgt.

andere mensen zullen het beter weten hier
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 743
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Wo 2 Dec 2009, 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

als je setup standaard is dan heb je niks aan een ''power''filter.
en ook niet aan chiptuning of iets dergelijks. dat zijn alleen maar wat verkoop praatjes.

Als je echt vermogen wil zul je andere nokkenassen moeten pakken of een ander blok.

Maar hoe dan ook, je komt er niet onderuit. als je vermogen wilt zul je ook moeten sleutelen.

veel succes! Wink
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Wo 2 Dec 2009, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

20 pk extra uit je (atmosferisch) blokje persen is niet niks. Jammer genoeg is het tunen van een auto niet zo makkelijk als het tunen van een scootertje...

Zoals Roadking al aangeeft heeft een open luchtfilter eigenlijk helemaal geen nut. In 9 van de 10 gevallen zorgt het juist voor minder vermogen dan meer, door het sportievere geluid denken de mensen vaak dat hun wagen 'sneller' is geworden.
Ga jeje blok goed aanpakken dan is het een optelsom en krijgt je originele luchtfilterhuis de luchttoevoer waarschijnlijk niet meer geregeld en heeft een open luchtfilter dus wel weer nut. Maar dan ben je wel al behoorlijk wat centen lichter en zijn behoorlijk wat sleuteluren/dagen al achter de rug.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
MartinQ
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 December 2009
Posts: 33
Woonplaats: Rotterdam
PostGeplaatst: Wo 2 Dec 2009, 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ok thx voor jullie reacties.

Ach ja ik doe nu een opleiding autotechniek(werkplaats management om precies te zijn, maar ben er pas aan begonnen dus weet nog niet zoveel:P) maar dan leer ik vanzelf wel hoe ik bv een nokkenas moet gaan vervangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 2 Dec 2009, 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

En "zo'n propellor" moet je gewoon vergeten...
Forced induction werkt alleen met een turbo en/of supercharger.
En dat kost dus een hoop tijd en €€€
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MartinQ
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 December 2009
Posts: 33
Woonplaats: Rotterdam
PostGeplaatst: Wo 2 Dec 2009, 13:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, maar zo'n greenfilter kit met cold air intake, heeft dat dus zelfs niet een kleine pk winst op een 1.6 gsi 16v Ecotec blok? Vind het wel leuk voor het geluid, maar alleen voor het geluid heb ik het niet over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Wo 2 Dec 2009, 14:28    Onderwerp: Reageer met quote

Als het juist gemonteerd is (en dus alleen koele lucht krijgt) zal het misschien een hele minimale pk winst opleveren. Maar die pk winst die zul je never nooit voelen omdat het zo minimaal is, dat zit puur tussen de oren. Als je een sportiever geluidje wil is het natuurlijk wel leuk.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
MartinQ
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 December 2009
Posts: 33
Woonplaats: Rotterdam
PostGeplaatst: Wo 2 Dec 2009, 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, is zo'n Mantzel powerbox niet wat? Zag dat aardig wat extra pk's geeft, en volgens mij is het niet al te moeilijk te monteren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Wo 2 Dec 2009, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

heb zo'n 57i kitje van k&n op mn 1.6 zitten en ben er best tevreden over  Very Happy
zoals gezegd pk winst haal je er bijna niet uit maar de mijne krijgt de volle lading koude lucht opgesnoven Wink
en geeft lekker sport sound bij het optrekken  Cool dit in combo met
een sebring of skytune zal lekker geven  Twisted Evil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 2 Dec 2009, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

idd wat je kan doen is je inlaat en uitlaat traject perfectioneren dus de juiste tegendrukken en niet zoals bij een brommer hoe minder tegendruk hoe harder je rijd  Confused
bij een hoop auto's zit er een veiligheids marge in de onsteking dus die kan je LATEN vervroegen
maar voor de rest van het vermogen moet je echt diep in de zakken tasten en veel sleutelen


maar hou altijd in je achterhoofd hoemeer je eruit probeert te halen hoe onbetrouwbaarder die word  Wink
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
MartinQ
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 December 2009
Posts: 33
Woonplaats: Rotterdam
PostGeplaatst: Wo 2 Dec 2009, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ok thx voor jullie tips. Denk dat ik hem in het begin wel ff 'standaard' hou totdat het gaat vervelen.

Tja zat pas geleden nog in een Civic van een maat, die er zo'n VTEC  blok in heeft zitten, welke weet ik niet, eentje met 130-140 pk in elk geval, en dat ding zit met 6,7 sec op de 100, en dat gevoel wil ik toch ook wel in me eigen auto.

Misschien dat ik gewoon ff een paar maandjes rij, en dan iets snellers haal, ik kijk het voorlopig ff aan.


Laatst aangepast door MartinQ op Wo 2 Dec 2009, 20:36, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 743
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Wo 2 Dec 2009, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

dan zul je een andere blok moeten pakken van opel.
mischien een 2liter met dubbele nokkenassen.
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 2 Dec 2009, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

MartinQ schreef:
dat gevoel wil ik toch ook wel in me eigen auto.


Bereid je dan ook maar vast voor op het gevoel van een lege bankrekening.
Is het niet voor het ombouwen naar meer paardjes dan is het wel van de
vele tankbeurten die bij het grotere vermogen (en gebruik ervan) volgen...

Ik ben 3 jaa geleden gegaan voor "Less is More": een kleinere auto,
minder vermogen, minder onderhoud, minder verzekering, minder alles.
Maar meer plezier en VEEL meer geld over voor andere dingen!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Do 3 Dec 2009, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Een auto met meer vermogen wil niet per definitie zeggen dat 'ie ook meer verbruikt. Maar natuurlijk wel, zoals je ook al aangeeft, als je het vermogen gebruikt en dat zul je waarschijnlijk.

Uiteindelijk is het maar net wat je ervoor over hebt. Ben je bereid om in het weekend een pilsje minder te drinken en die euro's uit te geven aan benzine/onderhoud omdat je daar meer plezier uit haalt dan moet je dat vooral doen. Zijn die andere zaken belangrijker voor je, dan niet Very Happy .
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB