Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Geluid in mijn tdi ?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

diesel = voor tractors
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Kaantjee
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2010
Posts: 119
Woonplaats: VenLoveCity*
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

Benzine = Voor grasmaaiers
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Star-Shop Car Stylin
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Oktober 2009
Posts: 59
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 11:29    Onderwerp: Reageer met quote

Hey kaantje! Erg duidelijke reactie, maar ook de TDI heeft tegenwoordig (als bouwjaar na 1993 is) een kat verplichting. Elk kenteken met U9 heeft een katverplichting. Dit geeft niet aan dat hij het moet doen, maar dat er een kat zichtbaar moet zijn. En uiteraard moet er dan nog worden gekeken naar de uitstootnormen die iets verhoogd zullen zijn daardoor. Dus pas er wel mee op als je zonder kat door de apk wilt gaan. Ik monteer altijd voor de apk even de originele kat. Is paar minuten werk en heb nooit ellende! Of ga naar 1 toe die hem na een controle meteen wil pakken. Betaal je wel wat meer, maar heb je ook nooit problemen (A)
_________________
Star-Shop Car Styling www.star-shop.nl Leeuwarden. Altijd handig om even een kijkje te nemen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Star-Shop Car Stylin
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Oktober 2009
Posts: 59
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Een diesel KAN een stuk sneller zijn, dat zie je goed. Maar benzine IS een stuk sneller. Als ik een 3,0 dieselblok tegen een 1,1 benzine blok zet, ja dan is de diesel sneller. Maar als je gelijk hebt en gelijke opzet, dan zal de benzine ALTIJD sneller zijn. En dat ie wat meer drink, dat maakt niet uit! Want een hobby hoort prijzig te zijn Smile
_________________
Star-Shop Car Styling www.star-shop.nl Leeuwarden. Altijd handig om even een kijkje te nemen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

Star-Shop Car Stylin schreef:
Een diesel KAN een stuk sneller zijn, dat zie je goed. Maar benzine IS een stuk sneller. Als ik een 3,0 dieselblok tegen een 1,1 benzine blok zet, ja dan is de diesel sneller. Maar als je gelijk hebt en gelijke opzet, dan zal de benzine ALTIJD sneller zijn. En dat ie wat meer drink, dat maakt niet uit! Want een hobby hoort prijzig te zijn Smile


Dancing
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Kaantjee
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2010
Posts: 119
Woonplaats: VenLoveCity*
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 12:12    Onderwerp: Reageer met quote

Star-Shop Car Stylin schreef:
Een diesel KAN een stuk sneller zijn, dat zie je goed. Maar benzine IS een stuk sneller. Als ik een 3,0 dieselblok tegen een 1,1 benzine blok zet, ja dan is de diesel sneller. Maar als je gelijk hebt en gelijke opzet, dan zal de benzine ALTIJD sneller zijn. En dat ie wat meer drink, dat maakt niet uit! Want een hobby hoort prijzig te zijn Smile
Ben je daar wel zo zeker van Laughing
Een N/A Diesel is zowiezo uitgesloten, die zijn geen ruk waard en verdienen het niet om te leven..

Maar een Turbodiesel van zelfde cylinderinhoud tegen een N/A benzine motor is de TD meestal sneller..

http://www.youtube.com/watch?v=oYDKLjoJaYs&feature=related

Wink

En met nadruk op: TDI KAN een stuk sneller zijn dan een benzine autotje Wink  Mede dankzij zijn gigantische koppel..
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

stock n/a vs stock turbo is niet eerlijk  Surprised

wel auto's van de zelfde klasse, motorinhoud.

dus ook allebei met turbo of zonder turbo.
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

Tijdje niet hier geweest en werd net getipt over dit topic...

Dus hier mijn 2 centen...

Sportiever laten klinken van je diesel
Ja, dit kan. Neem een open luchtfilter en plaats een sportdempertje. Ga niet te extreem, freeflow vind ik op een diesel niet echt klinken, maar met een sportief einddempertje vind ik het iig een stuk beter klinken dan een standaard diesel. Verder zou ik niet mijn kat en middendemper gaan weghalen... Diesels hebben hogere compressie en maken namelijk nogal debiel veel herrie met een freeflow systeem en echt snel zal het nog altijd niet zijn, dus die paar pk´s die je ermee zou winnen is het sjonnie image dat je ermee over jezelf afroept in mijn ogen niet waard. Op sommige auto´s hoort een freeflow systeem en op andere auto´s is het  nou eenmaal gewoon fouter dan fout. Op een TDI is het dus nogal fout IMHO, maar goed, jou auto, dus als je jezelf belachelijk wil maken op de weg, be my guest Wink

Hier een voorbeeldje om aan te tonen dat diesels ook niet heel verkeerd hoeven te klinken Smile


Diesel vs Benzinemotoren
Hier kan ik kort over zijn, benzinemotoren zijn krachtiger. Ik weet het, een 2 liter TDI doet niet onder voor een 2.0i-16v benzinemotortje tegenwoordig, maar dan vergelijk je appels met peren. Je vergelijkt een turbomotor op diesel met een atmosferische benzinemotor en dat is natuurlijk geen eerlijk vergelijk te noemen. Mocht je daar nou zo op staan dat diesel toch krachtiger kan zijn, dan daag ik je graag uit om met een 2 liter TDI ding eens naar mijn 2 liter turbo benzinehok te komen staan Smile

Zo, dat was m weer even, nu moet ik weer aan het werk.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Kaantjee
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2010
Posts: 119
Woonplaats: VenLoveCity*
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik een 2,5TDS blok had gehad, met de nodige aanpassingen durf ik te wedden dat jou SX geen partij zou zijn..

Mijn mening is gewoon dat een Diesel motor veel krachtiger is, mede dankzij zijn hoge compressie en hoge koppel...


En dat praat ik niet over N/A Diesels want een 1.9D is nog niet eens een partij voor een 0,8 3 cylinder Alto Automaat #Rofl
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

Zet dan ff een Britse Evo X naast jouw TDI.. die haalt uit een 2.0 blok 400pk... dan heb je zeker het nakijken Wink
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kaantjee
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2010
Posts: 119
Woonplaats: VenLoveCity*
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

Jaa dan  Laughing

Dan kom ik wel met een duramax blokkie in me Beemer, daar is zelfs een lambo niks tegen op.. Cool
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

Als je toch appels met peren wilt vergelijken... Razz
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kaantjee
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2010
Posts: 119
Woonplaats: VenLoveCity*
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 13:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat doe jij toch ROFL  Laughing
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

Doen we gelukkig hetzelfde  Very Happy
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 14:22    Onderwerp: Reageer met quote

Kaantjee schreef:
Als ik een 2,5TDS blok had gehad, met de nodige aanpassingen durf ik te wedden dat jou SX geen partij zou zijn..




Ten eerste, Als... maar dat heb je niet Smile En het was ook niet de stelling, de stelling was 2 liter turbo tegen 2 liter turbo, met als enige verschil de een op diesel, ik op benzine. Laat m voor mijn part nog even chippen Smile

Ten tweede, nu kom je alweer met een heel ander vergelijk waarmee je al aangeeft dat diesel NIET krachtiger is als benzine, want je wil al meteen 500cc in het voordeel zitten voor je het uberhaubt aandurft...

Ten derde, "Bring it on" Very Happy Heb deze dappere woorden al vaker gehoord, zelfs van iemand met een 3,5 liter twin turbo diesel 5-serie van BMW. Dus als jij vals wil spelen door met 500cc extra te komen en denkt dat die je gaan helpen... be my guest Smile Maar misschien is het zinvol volgende keer eerst te zorgen dat je weet wát je uitdaagt, vóór je met zulke statements gaat gooien. Laughing Al zul je vast een aantal mensen hier hard hebben laten lachen met je stelling, inclusief mij! Smile

Kaantjee schreef:

Mijn mening is gewoon dat een Diesel motor veel krachtiger is, mede dankzij zijn hoge compressie en hoge koppel...


Dat iets jou mening is maakt het nog geen feit...

Kaantjee schreef:

En dat praat ik niet over N/A Diesels want een 1.9D is nog niet eens een partij voor een 0,8 3 cylinder Alto Automaat #Rofl


Je zegt hier dus dat een 0,8 liter 3 cilinder Alto rapper is dan een diesel welke 1,1 liter meer heeft én 1 cilinder meer? Eigenlijk zou ik nou best kunnen zeggen "Thank you for making my point, I rest my case"...

Als je niet over N/A diesels spreekt, moet je ze ook niet vergelijken met N/A benzinemotoren, want dan heb je het niet meer over het verschil tussen diesel en benzine, maar daarbij ook over het verschil tussen geblazen en atmosferisch aangezogen motoren. Turbo's geven nou eenmaal bergen koppel, zowel op een dieselmotor als op een benzinemotor.

En als klapper op de vuurpijl kom je ook nog met verschillende motorinhouden. Dat gaat helemaal niet op, als je een 2 liter 16v turbodiesel wil vergelijken met een benzinemotor, moet je ook een 2 liter 16v turbo benzinemotor ernaast zetten. Dat een 3 liter diesel sneller is dan een 800cc 3 cilinder benzinemotortje, dat is niet meer dan logisch hč, maar dan ben je dus heel scheve vergelijken aan het trekken. Wink Blijven we bij de les?

Je gaf het zelf al aan, een TDI is niet 'snel' omdat ie diesel verbrand, maar omdat er een turbo op zit.
_________________


Laatst aangepast door Maximus op Do 14 Jan 2010, 14:51, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB