Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Lancia delta 2 hf turbo ( zuiniger????)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
moogi
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 17 Juli 2009
Posts: 12
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Vr 17 Jul 2009, 12:30    Onderwerp: lancia delta 2 hf turbo ( zuiniger????) Reageer met quote

hoi...ik had een vraagje...over een paar maanden ongeveer 3.... Rolling Eyes
wil ik een lancia delta hf turbo kopen de 2de generatie....

omdat het namelijk mijn eerste auto is zou ik graag wat tips willen.

de lancia zuipt nogal veel en voor een 18jarige kom je dan een beetje duur uit...is het zo dat het veel zuiniger word als je het laat CHIPTUNEN?

[/u]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 17 Jul 2009, 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

Wie ben jij?

Chippen KAN een zuiniger auto opleveren,
maar dat zal niet superveel schelen.

Maar waarom wil je zo'n auto als eerste wagen?
Kost BAKKEN met geld en die heb je blijkbaar (nog) niet.

Als je echt een auto nodig hebt zou ik eerder kijken naar
een goedkoop bakkie, dan kun je ondertussen doorsparen
en/of een baan vinden, waardor je daarna de Delta WEL
makkelijk zou kunnen betalen.

Ik snap het af en toe toch al niet; tegenwordig lijkt het wel een "must"
om meteen met je rijbewijs een auto te hebben. Terwijl veel mensen
dan nog op school zitten en de ato dus alleen in het weekend zouden
kunnen gebruiken (en OV doordeweeks, want gratis).

Ik haalde op mijn 18e mijn rijbewijs, maar kocht mijn eerste ato pas op mijn 23e;
toen had ik namelijk een baan en die bleek met OV niet zo handig aan te reizen.
Maar omdat ik die baan had kon ik die auto ook goed betalen...

Ik ken er genoeg die op hun 18e een auto MOESTEN hebben die ze daarna voor
hun 19e alweer kwijt moesten omdat ze anders haast failliet zouden gaan...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fearlezz
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2008
Posts: 379
Woonplaats: Waddinxveen
PostGeplaatst: Vr 17 Jul 2009, 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals ik je al vertelde via de PB's

Een 1.6 kan zo 1 op 15 a 16 rijden.. terwijl de turbo op zuinige stand al 1 op 10 rijd.. gemiddeld..

bovendien is de 2.0 hf ook veeeel duurder in wegenbelasting en verzekering..

Weet waar je aan begint, ik zou als ik jou was met een 1.6 beginnen..
als die je aanstaat naar een 2.0HF verhuizen.. Smile


Bovendien zal bij de turbo het chippen heeel weinig uitmaken. als je de Squadra chip neemt (+/- 20 pk winst) dan zal die waarschijnlijk ietsje zuiniger gaan rijden. de Massimo chip daarintegen met een vermogenswinst van +/- 40 pk dan zal die zuipen als een trechter..
_________________


Laatst aangepast door Fearlezz op Vr 17 Jul 2009, 13:07, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
moogi
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 17 Juli 2009
Posts: 12
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Vr 17 Jul 2009, 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

ja..ik kom uit een familie van 5 jongens ....en wij zijn nogal tuning gek....

en de eerste auto's die mijn broers hebben gehad waren ook niet echt zuinig...

mijn ene broer had ook een hf turbo en sindsdien ben ik verslaafd aan dat gevoel...
en natuurlijk begrijp ik jullie wel..dat ik nog jong ben maar als ik zoiets zou hebben dan zou ik gelijk onder toezicht staan Twisted Evil  
(jammer genoeg)

maar fearlezz...wat zijn ongeveer de kosten?....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 17 Jul 2009, 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Chippen komt al gauw op MINIMAAL een paar honderd euro, dus eer je dat hebt
terugverdiend... Bovendien zul je met (nog) meer power ook eerder geneigd
zijn die te gebruiken. Je verbruik zal daarom eerder STIJGEN dan dalen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fearlezz
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2008
Posts: 379
Woonplaats: Waddinxveen
PostGeplaatst: Vr 17 Jul 2009, 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben 20 betaal 43 euro per maand wegenbelasting aan de 1.6
en 68 aan de 2.0..

verzekering is voor mij 89 euro per maand aan de 1.6
en 124 aan de 2.0

dan tel ik de benzine nog niet mee... ik rij veel heen en weer voor mn werk dus heb een tankpasje.. thank god.. maar met de turbo tank ik wel 2x per week.. de turbo heeft een tankinhoud van 61 liter... dus dat is zo chacha 80 90 euro.. x 2 in een week... zeker als jonge jongen zijnde ga je 100% opzekers trappen met de turbo.. en ga je zuipen..

Dus pas op wat je doet Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
moogi
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 17 Juli 2009
Posts: 12
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Vr 17 Jul 2009, 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

hmmm..van die kant had ik het nog niet bekeken...het is wel zo dat ik het niet veel ga rijden het gaat nogal een hobbyauto worden...met veel zorg en liefde ga ik het behandelen Very Happy   een turbomotor is natuurlijk veel moeilijker te behandelen dan een N/A motor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fearlezz
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2008
Posts: 379
Woonplaats: Waddinxveen
PostGeplaatst: Vr 17 Jul 2009, 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet zowiso aardig wat geld neerleggen voor een goeie turbo. aangezien ze niet erg common zijn en mensen er veel geld voor vragen als ze in redelijke staat zijn.

Je ziet ze ook van 1000.. of 1500... of zelfs 1950.. maar dan is er hoogstwaarschijnlijk iets mis mee als het model van 97 of jonger is.

Je kunt me altijd een PBtje geven als je tips of hints nodig hebt Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
moogi
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 17 Juli 2009
Posts: 12
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Vr 17 Jul 2009, 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

ik hoop dat jij me dan ff helpt en begeleid  Very Happy   het is natuurlijk niet iets kleins...

( nadat ik in een m5, supra,vr6 turbo gereden heb Shock )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fearlezz
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2008
Posts: 379
Woonplaats: Waddinxveen
PostGeplaatst: Vr 17 Jul 2009, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

allemaal niks vergeleken een goed onderhouden HF Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
moogi
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 17 Juli 2009
Posts: 12
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Vr 17 Jul 2009, 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

wat is de reden waarom ze zo goedkoop zijn......?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
moogi
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 17 Juli 2009
Posts: 12
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Vr 17 Jul 2009, 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

Fearlezz schreef:
allemaal niks vergeleken een goed onderhouden HF Very Happy



hahaha..daar heb je gelijk in  Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fearlezz
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2008
Posts: 379
Woonplaats: Waddinxveen
PostGeplaatst: Vr 17 Jul 2009, 13:18    Onderwerp: Reageer met quote

Meestal als er motorisch iets niet goed is of vaak kapot gaat.. er zijn niet veel mensen die juist weten te handelen met een turbo... dat is nou eenmaal zo.. auto starten en meteen volgas wegkarren kan die gewoonweg niet zo goed tegen...

Als je een goede HF vind.. van 1998 of jonger.. HPE (3drs) met een mooie Zenderkit en speedlines.. Recaro's...dan kun je er zo 6000 voor neerleggen... dat zijn ze echt waard dan.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
moogi
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 17 Juli 2009
Posts: 12
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Vr 17 Jul 2009, 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

elke lancia die ik op marktplaats of speurders heb gezien was onder de 3000..

maar zag er tog nog wel goed uit... welke zijn nou betrouwbaarder tot 96 of na 96

die van me broer was van 95 240pk 360 nm!!! maar hij reed heerlijk...moest weg omdat de chassis was verbogen tijdens een ongeluk..en een mankement bij het benzine inspuitings systeem


Laatst aangepast door moogi op Vr 17 Jul 2009, 13:23, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fearlezz
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2008
Posts: 379
Woonplaats: Waddinxveen
PostGeplaatst: Vr 17 Jul 2009, 13:22    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is per persoon anders.. ik vind NA 96 betrouwbaarder omdat ze daarmee de kleine foutjes in de HF motor enzo ook al verbeterd hebben.. en ik vind het nieuwere model simpelweg gwn veel mooier...

Voeg me anders toe op msn als je wilt.. ik stuur je mn adres via PB.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB