Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Oldtimer en verbouwen

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rietveld
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 25 April 2009
Posts: 36
Woonplaats: Nieuwpoort
PostGeplaatst: Ma 15 Jun 2009, 8:59    Onderwerp: oldtimer en verbouwen Reageer met quote

hoi,

ik zou dus een mini willen kopen (de originele mini), een oldtimer. ken jammer genoeg geen regels hiervoor, wat mag ik allemaal veranderen? men vertelde mij dat je met je oldtimer alles mag doen, dus sportveren, volledig ander blok zonder dat de keuring hier moeilijk over zou doen.

is dit zo?

zou namelijk graag een getuned 1300 blok erin leggen, en rondom rond 8" sport schijven en 13" velgen leggen, enzovoort.

kan dit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
rietveld
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 25 April 2009
Posts: 36
Woonplaats: Nieuwpoort
PostGeplaatst: Do 18 Jun 2009, 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

niemand?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 18 Jun 2009, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

In België kun je dat vergeten. Op nieuwe auto's gelden wel strengere regels, maar op oldtimers kom je echt niet ermee weg te doen wat je wil. De buitenmaten van de wagen mag je niet zomaar veranderen, de bodemvrijheid (bij verlaging) moet een bepaald minimum zijn, je mag geen alu spoilers plaatsen of scherpe delen, de verlichting moet origineel zijn en aan alle voorwaarden voldoen, bandenmaat mag niet teveel afwijken, enz...

Ander motorblok ben ik niet zeker van maar ik denk niet dat je daar zomaar mee weg komt, of ze zouden het al niet moeten zien.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Vr 19 Jun 2009, 1:41    Onderwerp: Reageer met quote

zou is op oldtimer forums gaan rondneuzen als ik jou was, daar zullen ze wel raad weten, gr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 19 Jun 2009, 15:36    Onderwerp: Reageer met quote

De keuring heeft ook 'n website waar een hoop staat uitgelegd.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
rietveld
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 25 April 2009
Posts: 36
Woonplaats: Nieuwpoort
PostGeplaatst: Vr 19 Jun 2009, 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

ja voor getunede auto's, wil het echt weten van die mini oldtimers. want zie er veel met spaghetti's en andere carbu's en weet ik veel wa, en die moeten dus ook naar de keuring. maar hoe da die daardoor geraken :s
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Vr 19 Jun 2009, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Alles is mogelijk, zolang het verantwoord en goed ingebouwd is.
Als je helemaal klaar bent kan jeje wagen laten keuren door de rdw met de bijbehorende tests. Kost een paar centen, maar als de ombouw goed gedaan is (en daar horen de remmen en het onderstel etc. dus ook bij) dan zou dat geen probleem moeten zijn.
Ik zou dus eerst eens voor jezelf precies duidelijk krijgen wat je nu wil en dat verhaal eens bij de rdw voorleggen Wink
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 20 Jun 2009, 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

Als je echt specifiek een MINI wilt zou ik mijn licht eens opsteken bij een Mini-club,
zou me verbazen als die er geen is in NL, misschien zelfs wel meerdere...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rietveld
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 25 April 2009
Posts: 36
Woonplaats: Nieuwpoort
PostGeplaatst: Di 23 Jun 2009, 8:21    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:
Alles is mogelijk, zolang het verantwoord en goed ingebouwd is.
Als je helemaal klaar bent kan jeje wagen laten keuren door de rdw met de bijbehorende tests. Kost een paar centen, maar als de ombouw goed gedaan is (en daar horen de remmen en het onderstel etc. dus ook bij) dan zou dat geen probleem moeten zijn.
Ik zou dus eerst eens voor jezelf precies duidelijk krijgen wat je nu wil en dat verhaal eens bij de rdw voorleggen Wink


in NL kan dit, maar in Belgie jammer genoeg niet  Crying or Very sad anders lag er allang een 2.0l in mijn Vectra  Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB