Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Nieuwe remschijven.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rietveld
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 25 April 2009
Posts: 36
Woonplaats: Nieuwpoort
PostGeplaatst: Zo 31 Mei 2009, 20:07    Onderwerp: nieuwe remschijven. Reageer met quote

omdat m'n remschijven bijna op zijn ga ik dus nieuwe moeten kopen.

hoe zit dit bij de belgische keuring? kan ik gewoon een setje op ebay kopen en monteren? uiteraard gemaakt voor een vectra B met zelfde afmetingen als origineel?

ik had deze gezien van Brembo



geventileerd en geperforeerd. origineel zijn ze enkel geventileerd.

maar mag dit wel voor de keuring?

groeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Zo 31 Mei 2009, 23:49    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij mag je niks doen in belgie om je remmen te verbeteren, ze hebben denk ik liever daar dat je tegen de auto voor je op knalt dan tegen de auto achter je  Rolling Eyes
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Ma 1 Jun 2009, 0:09    Onderwerp: Reageer met quote

zou het ook niet weten?? zou het trouwens een belachelijke regel vinden moest dat niet mogen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 1 Jun 2009, 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Kun je die zelf monteren? Want volgens mij zit je ook met het vloeistofsysteem. Als je er lucht in krijgt is dit zeer gevaarlijk.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 1 Jun 2009, 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Remschijven zijn redelijk simpel zelf te monteren.

Het lastigste is het GOED ontluchten van het hele systeem,
maar dat is een kwestie van systematisch werken, bij voorkeur
met twee man of met een perslucht- of vacuüm-ssteem.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Ma 1 Jun 2009, 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Normaal gesproken hoef je niet te ontluchten als je alleen schijven + blokken gaat vervangen. Wel als je ook gelijk je remklauwen een revisie geeft.

1 tip:
Geperforeerde schijven is bull*. Geperforeerde schijven hebben vooral nut bij gewichtsbesparing, maar bij de kleine standaard maat heeft dat eigenlijk helemaal geen nut en kan het misschien zelfs wel kwaad. De gaten kunnen bij stevig gebruik ook haarscheurtjes krijgen, iets dat ik bij menig wagen al heb gezien.
Beste koop je gewoon een goede geventileerde schijf met groeven erin, zoals deze:

_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 1 Jun 2009, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ontluchten is WEL nodig, want om de blokken te kunnen plaatsen moet je de zuigers terugpersen in de
klauwen end aarbij loop je kans dat er luchtbelletjes de leidingen in komen als je alles weer onder druk zet.

Die kans is klein, maar het gaat wel om je remmen, die zijn zelfs belangrijker dan je aandrijving!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Ma 1 Jun 2009, 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

Onzin, ontluchten is niet nodig. Als bij het terugpersen van de zuiger lucht in de leiding komt was er al iets mis met de remmerij of zat er te weinig vloeistof in.

Ik heb al heel wat remblokken vervangen en daarbij nooit hoeven ontluchten.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rietveld
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 25 April 2009
Posts: 36
Woonplaats: Nieuwpoort
PostGeplaatst: Di 2 Jun 2009, 7:56    Onderwerp: Reageer met quote

denk dat ik het best es ga vragen aan de keuring zelf  Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 2 Jun 2009, 9:28    Onderwerp: Reageer met quote

Vraag het dan wel bij een ander station dan waar je laat keuren.

Geen slapende honden wakker maken enzo...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rietveld
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 25 April 2009
Posts: 36
Woonplaats: Nieuwpoort
PostGeplaatst: Di 2 Jun 2009, 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

ga ikd oen. moet toch nog iets vragen voor nieuwe velgen. of ze de nieuwe maten berekenen op de maten in het gelijkvormigheidsattest of die dat er nu standaard opliggen (2 verschillende maten Cool )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Vr 30 Apr 2010, 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:
Onzin, ontluchten is niet nodig. Als bij het terugpersen van de zuiger lucht in de leiding komt was er al iets mis met de remmerij of zat er te weinig vloeistof in.

Ik heb al heel wat remblokken vervangen en daarbij nooit hoeven ontluchten.


Ontluchten is wel nodig, elke garagiest zegt dit, ofdat het nu een wagen brommer of moto is. heb dit vroeger ook moeten doen met mijn brommer, das niet gemakkelijk maar het lukt wel. Je moet dit doen omdat anders de kans is dat je blokken niet goed terug keren en weet ik veel wa nog allemaal....
Want bij mij zaten er nog luchtbelletjes in en toen werke dat nie zo heel goed Confused

Weet zeker 1 ding: ontluchten is nodig Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Vr 30 Apr 2010, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Vertel mij dan eens hoe er lucht in je leiding komt bij een gezond remsysteem wanneer je de zuiger terugduwt of op druk brengt? Waar moet deze lucht vandaan komen dan? Lucht ontstaat niet uit het niets.

Lucht in je systeem komt alleen als je remvloeistof te oud is en/of een rubber ring/kering/etc niet meer goed is. Oude remvloeistof kan bijvoorbeeld je kering aantasten. Bij het terugduwen en op druk brengen van de zuiger kan er lucht in het systeem komen wanneer de kering niet meer goed sluit, door vuil of slijtage.
Dus als er lucht in je remsysteem komt bij het vervangen van je blokken, meteen een revisie setje kopen om je klauwen te reviseren Wink

Heb al behoorlijk veel blokken vervangen en na dit klusje nog nooit ontlucht. Vooral op het circuit had ik er zeker al iets van moeten merken dan!
Dat een garage je dat verteld geloof ik graag, kan die weer wat extra centen op de rekening zetten...
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Za 1 Mei 2010, 7:14    Onderwerp: Reageer met quote

zolang je oliecircuit gesloten blijft ben ik het met spurlie eens
zodra je echter ergens het oliecircuit opend moet je ontluchten .....
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Za 1 Mei 2010, 8:21    Onderwerp: Reageer met quote

Idd dat bedoel ik, neen garagiest heeft me dit niet vertelt dat hij geld mee verdien, ik moest de olie vergangen omdat mijn oliepijl te laag was en ook nieuw in moest... Dus ik deed dat en zoals hierboven omschijft wordt: zolang het oli circuit gesloten blijft geen probleem, eenmaal open dan moet je ontluchten.
Hij had me trouwens verteld hoe ik het moest doen dus zelf heeft hij er niets aan verdiend, juist een busje remolie Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB