Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Zeer tegenvallende testbankrun... Mogelijk kapotten LMM.

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kevin200sx
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Oktober 2008
Posts: 27
Woonplaats: Beverwijk
PostGeplaatst: Di 23 Dec 2008, 11:24    Onderwerp: Zeer tegenvallende testbankrun... Mogelijk kapotten LMM. Reageer met quote

Hey,

Ik heb even een vraagje... Ik ben eigenaar van een 200sx s13(zie profiel) en heb hem gister op de dyno bank bij hurricane racing gehad.

Echter viel mijn meting zoals verwacht ZWAAR tegen... 144 pk  Confused  Shock
en dit met de volgende set-up:
- garret t28 ballbearing turbo
- (grote)intercooler
- horsham stage 2 chip
- walbro benzinepomp
- K&N 57i luchtfilter
- blowoff valve en wastegate (HKS)

Dit alles zou volgens de tuner rond de 250 a 270 pk moeten leveren.

Mijn turbo werkte maar op 0,4 bar (en dat met een horsham stage 2 chip die 1.2 bar zou moeten leveren).

Afijn toen na het omzetten van wat vacuumslangetjes en luchtslangetjes op de boostcontroller (die er waarschijnlijk door een groenteboer zijn ingezet want er klopte geen reet van) had ik de 1.2 bar die hij zou moeten leveren... 1 probleem....

Mijn mengsel storte bij 1.2 bar volledig inelkaar en hij had een brandstof/lucht verhouding van 16:1 ipv een normale 12:1...
De benzinedruk was echter wel normaal (4.0 bar).

De run werd toen ook maar even stilgezet om motorschade te voorkomen.

Ik heb de slangetjes maar weer omgewisseld zodat hij niet hoger komt dan 0,4 bar. Zodat ik in ieder geval niet mijn motor kan slopen.

Volgens hurricane racing kan het aan 2 dingen liggen.
1. De luchtmassameter die kaduuk is.
2. De computer (chip) die niet goed is.

Wat is jullie mening hierover want ik wil die PK's hebben  Twisted Evil

En owjah mijn oliedruk bleef met mazzel 1 kg/cm2... Dus die pomp is waarschijnlijk ook naar zijn mallemoer.

Kan iemand ook een indicatie geven wat deze 2 dingen vervangen moet gaan kosten?

Ciao,
Kevin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 23 Dec 2008, 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Je motor verzoop dus eigenlijk?

En die benzinedruk, is dat voor of na de FPR gemeten?
JE MAF kan idd stuk zijn, maar als je een cat hebt kan ook
de Lambda-sensor niet goed meer zijn volgens mij.

Oliedruk kan ook te laag worden door een dichtklappend oliefilter of iets doms als
een zuigbuis die te lang is en dus bij montage van de carterpan dichtgedrukt raakt.

Maar echt veel verstand heb ik hier eigenlijk niet van.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB