Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Hoe/welke weerstand bij xenon plaatsen?

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Di 9 Dec 2008, 12:28    Onderwerp: Hoe/welke weerstand bij xenon plaatsen? Reageer met quote

Hey mensen.

Vorig jaar heb ik een xenon setje gekocht en daar is een paar weken geleden 1 ballast stuk gegaan. Hiervoor heb ik 2 nieuwe setjes ballasten gekregen op garantie.
Ik heb dat jaar altijd rondgereden zonder er een geschikt weerstandje tussen te plaatsen, waardoor de Check Control dus altijd aangeeft dat het licht het niet doet. Op zich niet heel erg storend, maar nu ga ik beide ballasten + lampen (komen 4300k in) vervangen en wil ik het ook meteen goed doen zodat de Check Control geen melding meer geeft.

Ik heb niet bijster veel verstand van elektronica, dus heb ik 2 vraagjes:
Wat heb ik precies nodig/welke weerstand heb ik nodig?
Waar/hoe moet ik het weerstandje plaatsen?
Volgens mij heb ik een weerstand van 20W nodig om het verschil van 55W naar 35W te overbruggen, klopt dit?
Wat ik mij nog het meeste afvraag is hoe plaats ik nou zo'n weerstandje? Moet die gewoon tussen de aansluiting van de + kabel komen?
Vergeet ik iets?  Razz
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 9 Dec 2008, 15:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou dat lampje eruit draaien.

Met die weerstand ga je puur stroom omzetten in warmte,
daar schiet je dus eigenlijk helemala niets mee op.

Wil je het TOCH doen, koop dan twee vermogensweerstanden van 7 of 8 Ohm en
MINIMAAL 20W (ik zou eerder 50W nemen, kost niet veel meer en is veel betrouwbaarder).
Deze weerstanden moet je dan parrallel aan de stroomverzorging van je ballast hangen.

Zorg wel dat je ze goed monteert, liefst op een stuk metaal en uit de buurt
van bedrading, want je gaat dus 20W pure hitte per kant genereren. Dat komt overeen
met een remlichtje en dat wil je ook niet vasthouden als dat continue aan is...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 9 Dec 2008, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan het je niet precies vertellen, maar wel kan ik je zeggen dat de meeste xenonfabrikanten tegenwoordig standaard weerstandsetjes leveren om te gebruiken voor dit doel. Kwestie van op de standaard stekkers pluggen en klaar.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Di 9 Dec 2008, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn idee van zelf een weerstand er tussen prutsen lijkt me dan niet zo'n goed idee meer! Vooral omdat het weerstandje dan in een kleine dop achter de koplamp geplaatst moet worden en dus niet zijn warmte kwijt kan.

Ik heb het voorlopig dan ook maar gewoon zonder iets ertussen gemonteerd. Daarna ff een paar 100 meter gereden en de CC gaf geen melding. Waarom? Geen idee, dus fingers crossed dat ik niks meer hoef aan te passen!

Overigens heb ik echt VÉÉL meer licht met de 4300K lampen vergeleken met de 8000K lampen! Dus als iemand xenon in zijn wagen zet met het doel meer licht kan ik de 4300K echt aanraden!!!
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB