Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Olie lekken en niet meer starten

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
carisma1800GLX
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Juni 2008
Posts: 33
PostGeplaatst: Di 18 Nov 2008, 16:52    Onderwerp: olie lekken en niet meer starten Reageer met quote

vanmiddag zat ik lekker een stukkie te rijden aardig door lope trappen af en toe leuk leuk.
doe ik niet vaak maar vanmiddag zette ik hem dus thuis neer alles deed het nog perfect en na een urrtje ofzo wou ik weer weg gaan dus ik start hem start een beetje moeizaam en als hij loopt valt hij weer uit dus ik weer starten valt ie weer uit.
dus ik motorkap open zag ik olie op de deksel zitten bovenop de randen en er was flink wat langs gelopen naar beneden.
nu heb ik vorige week olie bijgevuld iets teveel net boven het bovenste stipje(dom!) dus ik denk(hoop) teveel druk en een lekke dekselpakking...
of kan het ook iets anders zijn?
en waarom merkte ik niks toen ik reed en pas een uur nadat ie stil stond?
het olie lampje brande ook niet toen ik reed... ook niet dat ie te heet was.
en waarom viel ie uit een beveiliging of (wat ik me nie kan voorstellen) liep ie vast  Crying or Very sad

het is dus een carisma 1.8 sohc 16v met powerfilter en heb de ecu pas gereset en olie pas bijgevuld
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Wo 19 Nov 2008, 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou eerst eens heel goed checken waar de olie precies vandaan komt!!
Als ergens een olie lekkage zit kan dit voor heel veel vettigheid zorgen en kan het lijken alsof ergens anders een lek zit.

Hoe is het oliepijl nu? Hoe ziet de olie eruit? Zit er koelvloeistof in de olie of zit er olie in de koelvloeistof? Hoor je rare geluiden als je probeerd te starten?
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB