Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Air ride

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
costyard
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 10 November 2008
Posts: 8
Woonplaats: Rotterdam
PostGeplaatst: Wo 12 Nov 2008, 17:09    Onderwerp: Air ride Reageer met quote

Hallo,

Ik wil graag weten wat de voordelen en nadelen zijn van air ride?

Kan je met air ride rijden bijv. elke dag met de auto naar je werk en terug.. is dat slecht voor de veringen of wat?
Ik had ergens gelezen dat het niet goed is voor elke dag rijden.

Ik hoor het graag van iemand  Rolling Eyes
_________________
MG ZR
Peugeot 205 GTI
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 12 Nov 2008, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Wie ben jij?

Er rijden wereldwijd miljoenen vrachtwagens rond op luchtvering.
Die wagens hebben echt wel wat meer te verdragen dan een simpel personen-
wagentje, dus ik denk niet dat dat voor dagelijks gebruik een probleem gaat zijn...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 12 Nov 2008, 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

tis niet slecht voor je veren, maar ik hoor soms dat het de wegligging van sommige autos verneukt *kuch*crx*kuch* maja ik heb nooit met eenzelfde auto met zowel airride als geen airride gereden dus ik kan niet oordelen
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
costyard
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 10 November 2008
Posts: 8
Woonplaats: Rotterdam
PostGeplaatst: Wo 12 Nov 2008, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Aha oke dank jullie wel Very Happy
_________________
MG ZR
Peugeot 205 GTI
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 13 Nov 2008, 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

Kan ook niet uit uitgebreide ervaring spreken, maar ik denk ook dat de wegligging toch minder gaat zijn dan een goed sportonderstel.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
costyard
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 10 November 2008
Posts: 8
Woonplaats: Rotterdam
PostGeplaatst: Do 13 Nov 2008, 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het onder mijn auto zetten, omdat ik dan met 1 druk op de knop alle drempels makkelijk over kan rijden zonder deuken en schrammen.  Razz
_________________
MG ZR
Peugeot 205 GTI
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Holblood
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 27 Augustus 2008
Posts: 147
PostGeplaatst: Do 13 Nov 2008, 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

costyard schreef:
Ik zou het onder mijn auto zetten, omdat ik dan met 1 druk op de knop alle drempels makkelijk over kan rijden zonder deuken en schrammen.  Razz


dat is indd een voordeel...

maar hoorde wel dat air ride een erg slechte weg ligging had..  haat helemaal heen en weer op de snelweg...
_________________

www.Fanatic-Tuners.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
tuniaz
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Maart 2008
Posts: 327
Woonplaats: Haarlem
PostGeplaatst: Do 13 Nov 2008, 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja, persoonlijk ga ik dan liever voor een betere wegligging. Al is dat air ride systeem ook niet verkeerd. Geen beschadigingen meer aan je bumpers enzo.

Het blijft een persoonlijke keuze;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 13 Nov 2008, 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

Airride = comfort, sportonderstel = handling
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Wo 19 Nov 2008, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Een goed sportonderstel heeft beide  Wink
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 19 Nov 2008, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe kan dat nu? Voor handling ga je normaal naar een stuk stugger onderstel, en voor comfort juist niet.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Wo 19 Nov 2008, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ja zit ook wel een kern van waarheid in natuurlijk. Maar een sportonderstel voor op de openbare weg of voor het circuit is heel anders. Een onderstel voor het circuit is idd altijd keihard gedempt, omdat het asfalt op een circuit véél strakker is dan op de openbare weg. Zou je hiermee op de openbare weg gaan rijden schiet je er niet veel mee op en stuitert je wagen meer dan dat 'ie aan de weg plakt.

Mijn vorige onderstel (apex en koni) was behoorlijk hard gedempt voor een setup op de openbare weg. Nu heb ik de bilsteins eronder die echt véél comfortabeler zijn (sterker nog, dit is soms nog even comfortabel als sommige standaard sportonderstellen van sommige merken), en toch ligt de grens nu veel verder.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
markk08
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Januari 2009
Posts: 142
Woonplaats: Rotterdam
PostGeplaatst: Wo 7 Jan 2009, 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

Air Ride is volgens mij bedoeld voor extra zware auto's: Thouareg, MErcedes S klasse en Maybach of Lexus, zodat het 'cruisen' nog comfortabeler is.
Deze auto's wegen een tonnetje of 2 of meer, hierdoor zou de air ride het rijden goed beinvloeden.
Ook rijd het heel soepel, of dit voor een sportieve auto gebruikt kan worden??

Lijkt me wel super gaaf als je de vering in hoogte in kan stellen, hoe laag je auto ook is..
Drempels zijn geen obstakel meer Cool
_________________
Huidige auto:
Citroën DS3 1.6 e-HDI (2012

Verleden:
Honda 1.4 Silverstone (1996)(130pk)
BMW 325 2.5 6 cilinder (1998)(220pk)
Volvo S40 2.0 automaat (1997)(150 pk)
Honda Civic Hybrid 1.3 automaat (2006)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB