Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Dubbele uitlaat voor bmw 330cd
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
crazy_rv
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Mei 2004
Posts: 18
PostGeplaatst: Zo 16 Mei 2004, 21:29    Onderwerp: dubbele uitlaat voor bmw 330cd Reageer met quote

Hoi, ik ben op zoek naar een uitlaat voor mijn 330cd. Ik zou graag langs beide zijden 1 bijna ronde buis hebben, niet te groot. (cfr nissan 350z) Zijn er merken van uitlaten die dit al specifiek hebben voor een 330cd of moet ik die op maat laten maken bij een garage?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 16 Mei 2004, 23:38    Onderwerp: Reageer met quote

Voor kant en klare opties weet ik het zo niet met BMW's. Echter, een maatwerk zal nooit verkeerd zijn. In beperkte maten kun je het geluid bepalen dat je wil, bij EPS hogezand waarmee ik persoonlijk zeer goede ervaringen heb houden ze de dempers aan je auto zodat je kunt horen hoe die klinkt, wil je toch n ander geluid houden ze er een ander dempertje voor, totdat je het geluid hebt zoals jij het wil.

In design is ook dan nagenoeg alles mogelijk, dubbel rond, aan alle twee de zeide van de auto, voor mijn part je hele achterbumper gevuld met brulpijpen (dit zal niet mooi zijn, maar het geeft een beeld van wat mogelijk is).

Ook zal je een uitlaat hebben die op jou wagen gemaakt is, en dus ook optimaal vermogen, hij is immers op jou wagen berekend (geen 2 auto's zijn hetzelfde, ook geen 2 BMW's die op papier gelijk zouden moeten zijn).

Voor de kosten hoef je het in principe ook niet echt te laten, er zijn zeer aantrekkelijke prijzen! Daarbij eindig je ook met iets unieks, je bent dan de enige die die uitlaat onder zn wagen heeft, ook een leuk gevoel.

Alles is gemaakt van RVS (geef aan dat je dit ook wil!), nou, dan gaat je uitlaat even lang mee als je wagen, vaak langer. Dus je koopt m 1 keer en dan ben je klaar. Pas wel op drempels, geen enkele uitlaat is er imuun voor als je m eronder uit rijdt.

GReetZ, MAximus
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
crazy_rv
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Mei 2004
Posts: 18
PostGeplaatst: Ma 17 Mei 2004, 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

Wederom bedankt Maximus voor de tip! EPS Hogezand, waar is dat gelegen? Ik vermoed in Nederland maar ik ben afkomstig van België dus ken ik niet zoveel in Nederland. Maar ik ben wel bereid wat km's af te leggen om degelijk materiaal te hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 17 Mei 2004, 11:22    Onderwerp: Reageer met quote

Oei dan ligt EPS niet naast de deur voor jou, ligt in het plaatsje Hoogezand en da's behoorlijk noord-oostelijk in Nederland. Hun site is overigens http://www.uitlaten.com
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 17 Mei 2004, 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

Tjah, hij tankt toch diesel, dus zo veel maken die kilometers niet uit, doet goed aan het inrijden Laughing
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
veilsidesupra
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Oktober 2003
Posts: 514
Woonplaats: Woerden
PostGeplaatst: Za 22 Mei 2004, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

autostyle hebben ze toch wel in belgië, daar hebben ze hele mooie universele uitlaten, maar ze hebben ook verloopstukken, zoals T-stukken Y-stukken L-stukken etc. erg mooi en goedkoop, en ze hebben ook verschillende dempers
_________________
It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 23 Mei 2004, 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

Autostyle... en dat wil je als alternatief voor EPS...

Dude, dat is appels met peren vergelijken, qua kwaliteit is EPS vele male beter dan Autostyle. Als je zelf een uitlaat wil maken op maat (deze is dan niet berekend op jou auto maar een gewone universele oplossing) dan ga iig voor n goed merk dat je gebruikt zoals Laser ofzo... Wil je voor de maximum performance gaan, dan is n trip naar Hoogezand geen slecht idee.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
crazy_rv
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Mei 2004
Posts: 18
PostGeplaatst: Ma 24 Mei 2004, 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu een kerel leren kennen uit België die uitlaten op maat maakt. Heeft reeds voor een aantal kerels uit het tuningmilieu volledige lijnen gemaakt of enkel de eindstukken. Als ik jouw laatste post lees maximus dan is EPS ook hier in dit geval beter? Of vergis ik mij?
Wat zijn de effecten aan een wagen als de originele lijn vervangen wordt door een nieuwe lijn? Gaat de wagen dan beter of net omgekeerd? Wat zou dit bij mijn wagen teweegbrengen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 24 Mei 2004, 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

Bij EPS wordt er veel aandacht besteed aan maatwerk. Ze kunnen verschillende uitlaten op je wagen passen, berekenen wat het beste is voor je vermogen en je demper zo maken dat ie precies het geluid maakt wat jij wil. Je hebt dan m.a.w. ook echt wat je precies hebben wil, voor jouw auto gemaakt.
Is zowiezo vele malen beter dan een paar van die standaardpijpen van Autostyle zomaar aan mekaar te zetten!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 25 Mei 2004, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Wat je goed in de gaten moet houden, een uitlaat wordt aan je blok aangemeten... Wat je dus in de gaten moet houden is hetvolgende...

Ga je je blok nog verder tunen? In dat geval zou ik gaan voor voorlopig een universele of gewoon te verkrijgen einddemper, en that's it, je hebt dan je looks en een sportiever geluid. Wanneer je blok écht klaar is zoals je t wil hebben dan ga je pas een maatwerk uitlaat laten maken. Ga je dit al van te voren doen, en daarna verander je nog n hoop aan je blok, is dat berekenen voor niks geweest, gezien je blok niet meer het blok is waar je de uitlaatlijn op berekend hebt.

Vooral bij blokken in V vorm (zoals ook mijn V6) is de uitlaatlijn van eenorm belang, met namen de Y pipe vanaf het blok naar de uitlaat toe. Deze verzorgt namelijk het samen komen van de cilinderbanken op 1 uitlaat, wanneer ik alleen al mn standaard Y pipe vervang door een exemplaar van stillen dan win ik al 20 pk, om je maar een schatting te geven van het effect ervan. Een pijp exact op mijn blok berekend geeft nog meer verschil, maar tot mn blok is wat t moet zijn zal er geen maatwerk opkomen.

Maar wat jou plannen zijn kan ik natuurlijk niet voor je invullen.

Succes ermee Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
crazy_rv
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Mei 2004
Posts: 18
PostGeplaatst: Wo 26 Mei 2004, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou mijn blok enkel laten chippen. Dat is het enigste wat ik eraan zou veranderen.... Nu totdat ik hier iets lees van Stillen en die Y pipe. Maar als ik mij niet vergis dan zijn die Stillen onderdelen enkel voor Japanse en Amerikaanse auto's?? Mijn nieuwsgierigheid is in ieder geval gewekt en ik zou dit wel overwegen om te plaatsen! Smile
Zoals je misschien wel merkt, ik heb nog veel te leren op dat vlak maar ik ben enorm leergierig. btw wat kost dat trouwens?
Ik zou mijn blok niet echt aanpassen maar kleine veranderingetjes mogen wel natuurlijk. Naar het schijnt heb ik een 40 % marge om mijn wagen qua pk's omhoog te trekken. Standaard heb ik 204 pk dus dat wil zeggen dat ik 81.4 pk mag bijhebben. Waarvan 46 ingevuld zou worden door een herprogrammatie van mijn originele chip.
En nog een vraagje: Ik vermoed dat mijn auto wel over een katalysator zal beschikken. Wat gebeurt er als je die verwijdert?
Concreet denk ik aan het volgende: Ik zou normaal gezien mijn einddemper verwijderen en een ander eindstuk en misshien ook wel demper monteren. Is het effect beter bij verwijdering van die katalysator?
Moet ik mijn volledige lijn vervangen als ik die Y pipe van Stillen monteer?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
crazy_rv
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Mei 2004
Posts: 18
PostGeplaatst: Wo 26 Mei 2004, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Moet ik bij bovenstaande veranderingen mijn motormanagement laten aanpassen of niet? Want Maximus was daar even over aan het praten in een ander topic op dit forum. Toen ging het over green kelken en andere turbo's steken uiteindelijk.
Maar die kelk zou'k er naar alle waarschijnlijkheid uitlaten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 27 Mei 2004, 10:41    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij gebruikt BMW geen V motoren maar lijn motoren... het verschil is dat je in een V motor de cilinders verdeeld hebt over 2 banken, die in V vorm staan...

Hier een voorbeeld, de o-tjes zijn de cilinders..

V vorm Lijn vorm

o o o 000000
o o o

Wanneer je een lijn blok hebt heb je geen Y pipe nodig, er hoeven immers geen 2 banken op 1 uitlaat te komen.

Ik denk niet dat je je ECU hoeft aan te passen. Je ECU leert zichzelf tot op bepaalde hoogte in, voor enkel sportuitlaat en openluchtfilter heb je geen aanpassingen nodig.

Het verwijderen van je kat... dit heeft altijd een beter resultaat, je verminderd de tegendruk van je uitlaatsysteem. Leg wel je kat opzij voor als je op keuring moet. Wanneer je op turbo motoren gaat voor een betere uitlaat dan is dit effect veel groter dan op een N/A motor. Je turbo krijgt minder tegendruk en 'spoolt' sneller op, waardoor je lager in t toerenberijk op full boost kan zitten.

Die kelk hoef je er niet uit te laten hoor, gaat prima werken.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
crazy_rv
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Mei 2004
Posts: 18
PostGeplaatst: Do 27 Mei 2004, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ok dus als ik het goed begrijp kan ik best het volgende doen:
Katalysator verwijderen ==> lagere toeren betere boost.
Openluchtfilter monteren ==> betere sound.
Best Green ? of K&N?
Volgens de fabriekscijfers is dit standaard
410nm/1,500-3,250 rpm.
Dit is al een behoorlijke boost bij lage toeren? Dus dit zou nog beter worden?
Achteraan het laatste stuk van mijn uitlaat vervangen door een dubbele uitlaat, heb iets m3 achtig in mijn hoofd. Ik vermoed dat ik de m3 achterbumper ga bestellen en dezelfde uitlaat erga onder monteren. Zal waarschijnlijk wel een replica worden. Want originele m3 einddemper zal veel geld kosten en waarschijnlijk niet op diesel passen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 27 Mei 2004, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Merk luchtfilter zijn eindeloze discussies over, Maximus zal Green zeggen, zelf zeg ik K&N Razz Razz
Kan je wel zeggen dat je van beide geen wonderen moet verwachten, maar denk iig wel aan een cold-air intake of inductiebuis naar je filter of je zult er vermogen op gaan inleveren!
Wil je meer vermogenswinst eruit boeken moet je al denken aan een airbox met inductiebuis Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB