Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Luchtfilter voor bmw 330cd
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
crazy_rv
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Mei 2004
Posts: 18
PostGeplaatst: Zo 16 Mei 2004, 21:25    Onderwerp: Luchtfilter voor bmw 330cd Reageer met quote

Iemand enig idee waar ik een luchtfilter kan halen voor mijn 330cd of heeft dit weinig zin dit op een diesel te monteren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 16 Mei 2004, 23:45    Onderwerp: Reageer met quote

Een openluchtfilter... het kan zeker. Wat je ook eerder eens kunt proberen is een Green sport-inlegfilter te nemen. Qua vermogen zal dit weinig schelen met het openluchtfilter.

Wil je een sportiever aanzuiggeluid, dan ga je voor een openluchtfilter, is er niks voor jou wagen te verkrijgen dan zijn er altijd universele luchtfilters, meet de diameter op en neem een filter dat hier op past. Kies voor een Green openluchtfilter in dat geval, als ik je een tip mag geven heet dat. Mr. Green
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
crazy_rv
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Mei 2004
Posts: 18
PostGeplaatst: Ma 17 Mei 2004, 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal eens informeren voor een Green openluchtfilter. Bedankt voor de tip!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 17 Mei 2004, 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

@ Maximus waarom een Green?
Heb zelf een K&N en heb er ook goeie ervaring mee.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 17 Mei 2004, 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

Tjah, ik zeg niet dat t rommel is, maar uit ervaring heb ik betere ervaring met de green filters.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 17 Mei 2004, 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

Zal wel persoonlijk zijn EN sterk per auto verschillen, heb al meerdere discussies K&N vs Green gehoord Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Di 18 Mei 2004, 6:11    Onderwerp: Reageer met quote

Moet daarvoor de ECU niet hermapt worden om rekening te houden met de nieuwe flow karakteristieken?

Vroeger was dat allemaal noodzakelijk omdat de ene component rekening hield met een "voorspeld" gedrag van de andere: wijzig dat en je krijgt niet ideale situaties met als bijwerking (soms) wat meer vermogen. Bel eens naar de BMW garage en vraag daar eens hun mening hieromtrend, beter dat je zeker bent alvorens iets uit te voeren op een dergelijk complexe en dure motor.
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 18 Mei 2004, 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

BMW zal toch wel een flow sensor daarvoor hebben?
De flow hangt immers van wel meer dingen af dus lijkt me sterk dat zo'n ECU zomaar ergens vanuit gaat...
Maar zeker weten doe ik het niet...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Di 18 Mei 2004, 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

vroeger was het enkel een drukafhankelijke pomp die in de fabriek werd afgeregeld op het volledige motorsysteem. Verander een luchtfilter op een turbo diesel en hij draait gewoon armer, in het beste geval kan de turbo een beetje sneller op toeren komen en krijk je enkele Nm enkele 100 toeren vroeger.

De huidige turbo diesels hebben een luchtmassameter die meet hoe veel lucht er naar binnen wordt geslokt. Daarbij zit meestal ook een t° sonde die direct de luchtt° meet. In theorie zou dat allemaal moeten kloppen maar in de praktijk zitten er verschillen op. Als je de luchtfilter verandert verandert het gedrag van de turbo en als die elektronisch wordt gestuurd verandert de elektronische sturing. Het zou best wel eens kunnen dat de ECU dit aanziet als een 'ongewone situatie' en dat de boel in noodloop draait.

Nu, een goede luchtfilter uit de fabriek vormt niet echt een grote barrière, zeker niet voor een turbomotor. De weinige ervaring die ik ermee heb heeft nooit tot vermogenwinst geleidt. En het geluid dat een nieuwe propere filter maakt was quasi hetzelfde als een after market.

Vraag info alvorens je iets doet, zeker bij BMW zodat dat je achteraf niet met klodden zit: tegenwoordig zijn de facturen op dergelijke wagens niet echt meer te pruimen, zal je snel genoeg ondervinden.

Wil je meer power? De wastegate zit binnen handbereik: 100 euro en je hebt een 360d
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 26 Mei 2004, 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

Vroeger... dan spreek je over oude tijden.

Zolang je wagen een Mass Air Flow sensor heeft regelt de ECU de brandstof toever af op de gemete airflow. Een ECU gaat niet zomaar uit van vaste waardes. Ik denk dat je je verward met de Injectie motoren en de Carburateur motoren. De carburateur motoren zullen opnieuw moeten worden afgesteld. Wat ook nog het geval kan zijn is dat je je ECU even moet resetten, bijna alle ECU's zijn zelflerend namelijk, vanaf de standaard instellingen gaat deze zich aanpassen op je rijgedrag en de motorkarakterestiek. Het 'inleren' van een ECU.

Op het moment dat je een dikkere turbo gaat nemen en dat soort zaken dan is het aan te bevelen om je motormanagement idd aan te laten passen op de rollenbank. Doe je dit niet dan kan dit het onmiddelijk einde van je blok betekenen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
MrDivra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Januari 2004
Posts: 26
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Vr 4 Jun 2004, 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

zo lang is dat nog neit geleden.
ik rij een 2.0 TD uit '95
deze is ook nog mechanisch geregeld.
bevalt me prima, is een stuk goedkoper te tunen!!

en het luchtfilter vervangen heeft idd geen merkbaar verschil opgeleverd, misschien dat hij wat sneller op pakt.
maar het geluid is wel bruut geworden!! Cool

maar meer vermogen voor een lage prijs, dan zou ik voor de turbo gaan.
die heb ik iets verhoogt en de afstelling iets minder zuinig gezet en bijna 4 seconden er af naar de 100!!!! Twisted Evil
_________________
Heb jij wel eens een mitsubishi langs de kant zien staan met pech????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 4 Jun 2004, 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Turbo voor een lage prijs? Dacht dat die toch vrij duur waren...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 4 Jun 2004, 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Denk dat Mr.Divra bedoeld dat het goedkoop is de turbodruk te verhogen, omdat Crazy_rv al n turbo heeft (TDI). Dit kan echter niet onbeperkt ongestraft
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 4 Jun 2004, 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

Oops ja, lezen Jess Brick wall
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 5 Jun 2004, 1:05    Onderwerp: Reageer met quote

hehehe Wink no worries pall, were only human Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB