Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

BMW 750i V12 240KW 326pk turbo inbouwen?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
looye29
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 7 September 2008
Posts: 7
PostGeplaatst: Zo 7 Sep 2008, 11:29    Onderwerp: BMW 750i V12 240KW 326pk turbo inbouwen? Reageer met quote

Hoi,

Ik heb een BMW 750i V12 240KW 326pk, kan ik hierin een turbo/supercharger inbouwen?
Ik wil motorblok zo orgineel mogelijk houden.
Ik wil van 326pk naar ruim 550pk hebben, is dit mogelijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Yahoo Messenger MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 7 Sep 2008, 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

Wie ben jij?

Zou het niet handiger zijn dat op een BMW-forum te vragen?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
looye29
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 7 September 2008
Posts: 7
PostGeplaatst: Zo 7 Sep 2008, 11:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben lid van 7-serie forum, maar dat zijn allemaal die hun bmw in OEM status willen houden. Ze veranderen/modden alleen van binnen. Buitenkant en motor laten ze in hun orgineel staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Yahoo Messenger MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Zo 7 Sep 2008, 12:36    Onderwerp: Reageer met quote

Je zal wel mooi wat kwijt zijn aan verzekering en wegenbelasting, ofniet?

Waarom wil je eigenlijk meer pk's? Met ruim 300 pk zou ik al tevreden zijn.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
looye29
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 7 September 2008
Posts: 7
PostGeplaatst: Zo 7 Sep 2008, 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

Chaoth schreef:
Je zal wel mooi wat kwijt zijn aan verzekering en wegenbelasting, ofniet?

Waarom wil je eigenlijk meer pk's? Met ruim 300 pk zou ik al tevreden zijn.


Er is wel een M5 maar geen M7. Dit zou de eerste zijn.
Ik verlies van een M5 (500pk) terwijl die maar een V6 of V10 is. Ik denk dat ik met mijn V12 meer dan 500pk uit moet kunnen halen.

Ik betaal wegenbelasting ongeveer 240 euro per maand en 85 euro verzekering per maand (0 schadejaren, veel lease auto's gehad. Maar heb mijn rijbewijs zo'n 18jaar en 1x schade gehad).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Yahoo Messenger MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Zo 7 Sep 2008, 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

looye29 schreef:
Er is wel een M5 maar geen M7. Dit zou de eerste zijn.
Ik verlies van een M5 (500pk) terwijl die maar een V6 of V10 is. Ik denk dat ik met mijn V12 meer dan 500pk uit moet kunnen halen.

Idd kun je uit een v12 waarschijnlijk makkelijker meer vermogen halen. Maar wat veel mensen vergeten is dat gewicht nog veel belangrijker is dan vermogen, vandaar ook dat er een v10 in de e60 m5 zit. Waarom is een Donkervoort zo ontzettend snel?!
Dus een 500pk v12 legt het waarschijnlijk nog steeds af tegen een 500 pk v10 Wink

Maar met deze vraag kan je misschien beter terecht bij bmwdriversclub. Daar zitten veel mensen die heel veel technische kennis hebben en zich voornamelijk bezighouden met het prepareren van circuitwagens. Moet je wel een beetje geduld hebben op een goed antwoord en niet binnen komen vallen als: "ik heb een 750 en wil een turbo, hoe doe ik dat?"
Ze stellen het op prijs als je zelf ook wat onderzoek doet  Wink


Oh ja. BMW heeft natuurlijk nooit een V6 gemaakt!!! Laughing
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96


Laatst aangepast door spurlie op Zo 7 Sep 2008, 14:29, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 7 Sep 2008, 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom dan geen M5 gekocht ipv een 7?
V6, V10 of V12 zegt natuurlijk helemaal niets, pure paardjes ook niet.
Het zou zomaar eens kunnen dat mijn Aygo met 68 paardjes sneller is dan
jouw 326pk, puur omdat mijn wagentje minder gewicht mee moet sleuren...

BTW: is de site in je signature van jezelf? Zo niet, dan svp verwijderen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
looye29
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 7 September 2008
Posts: 7
PostGeplaatst: Zo 7 Sep 2008, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Waarom dan geen M5 gekocht ipv een 7?

BTW: is de site in je signature van jezelf? Zo niet, dan svp verwijderen...


M5 in dezelfde status als mijn 7 is me te duur.

Ja, de site(s) in mijn signature is van mijzelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Yahoo Messenger MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 7 Sep 2008, 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

Dus je wilt Luxe (status) EN snelheid?
Luxe = gewicht en dat gaat meestal niet echt samen met snelheid...

Maar als ik jou was zou ik Spurlies tip eens bekijken, daar heb je
waarschijnlijk meer aan dan aan dit forumpje met gemengde merken
en relatief weinig ervaring met motorische aanpassingen.

En kijk anders ook eens op http://www.dinancars.com/ zij wisten
uit een 5 liter V12 voor een 850 515 pk en 790 Nm te halen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
looye29
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 7 September 2008
Posts: 7
PostGeplaatst: Zo 7 Sep 2008, 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Niet het een en ander. Maar ik heb in de afgelopen maanden diverse uitdagingen gehad van mede weggebruikers die dachten dat ze mijn "zware bak" uit kon rijden.
Audi A3, A4, A6, A8, R8
Mercedes 220D, 200D, S320, S500
BMW 540i, 540td, 740i, 735i, Z3, Z4
Subaru Imbreza
Opel Omega, Astra, Kadett
Ford Escort
VW Golf, Passat, Phantom, Jetta
Porsch Carrera 4

Al boven genoemde heeft mijn "zware bak" met gemak 200m verschil gewonnen.
Dus ik betwijfel of jou Aygo van mij wint. Ik zal jou 5sec voorsprong geven. Wink

Maar ik ben diverse malen verslagen door BMW M5 Hartig.

Heb diverse sites/forum bezocht en gevraagd hoe je een v12 kan kietelen.

Wat ik al weet is dat ik 2x bi-turbo's, intercooler en modificaties voor luchtfilter nodig heb. Maar wat ik niet terug kon vonden of duidelijk was hoe je turbo's over beide blokken synchronisch krijgt, want ze hebben beide eigen luchtfilter, lucht inlaat, luchtuitlaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Yahoo Messenger MSN Messenger
mike ed9
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 17 Februari 2008
Posts: 519
PostGeplaatst: Zo 7 Sep 2008, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

sorry, ik geloof er NIKS van dat jij een porsche carrera 4 eruit rijd, ook een r8 niet, subaru imprza zou wel kunnen (als het geen sti is)
_________________

antigram schreef:
wat ben ik toch een deugniet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
looye29
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 7 September 2008
Posts: 7
PostGeplaatst: Zo 7 Sep 2008, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Hij reed de eerste 50meter voorop en daarna kwam de kickdown!
Toch was het zo, had 200 op de teller en porsche carrera kon me niet bij houden.
Ik moet wel zeggen dat de mijne 2 standen heeft normaal en sport. Dat was wel in sportstand. Tankinhoud was na dit feest wel 20l leeger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Yahoo Messenger MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 7 Sep 2008, 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik blijf erbij dat je hier niet zult vinden wat je zoekt.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mike ed9
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 17 Februari 2008
Posts: 519
PostGeplaatst: Zo 7 Sep 2008, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

20 LITER??.. hoe lang duurde dat dan?.. wat zuipt dat ding?
_________________

antigram schreef:
wat ben ik toch een deugniet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Zo 7 Sep 2008, 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

Een man van grote verhalen...... Laughing
Ik denk eerder dat die gasten niet eens de moeite namen om je bij te houden....

Ik snap eerlijk gezegd zowizo niet waarom iemand een luxe 7-serie met dikke turbo's wil gaan tunen, enige waar je het kan gebruiken is bij stoplichtsprintjes of ritjes op de autobahn... Zodra je een bocht om moet met dat zware geval lig je een mijl achter. Rolling Eyes
Mijn mening: verkoop die bak bespaar je die centen en koop een wagen die ervoor gemaakt is om snel te zijn.. Wat is er nu zo ruig aan stoplichtsprintjes???
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB