Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Katalysator in geheel nieuw uitlaatsysteem?

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
z18xe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2008
Posts: 31
PostGeplaatst: Za 30 Aug 2008, 13:56    Onderwerp: Katalysator in geheel nieuw uitlaatsysteem? Reageer met quote

Hallo allemaal,

ik ben van plan om mijn uitlaatsysteem te gaan vervangen voor een compleet nieuw sportuitlaatsysteem. Ik denk zelf aan de door M-Tech ontwikkelde 'complete RVS uitlaatsysteem groep A 63mm'.
Ik rij in een Opel Corsa 1.8 GSi

Nu lees ik nog wel eens dat een katalysator in combinatie met een sportuitlaatsysteem vermogensremmend werkt.

Aan de andere kant lees/en hoor ik dat het verplicht is een katalysator te hebben anders kom je niet door de apk.

Klopt dit??? En wat doet een kat-vervanger in dit verhaal...?


groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 30 Aug 2008, 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

De katvervanger is gewoon een rechte pijp die je op de plaats van de katalysator zet, en dat wordt bij tuning inderdaad meestal wel gedaan.

Een aantal oplossingen voor keuring die worden toegepast zijn:
- De dag van keuring gewoon je kat terug ertussen hangen.
- Een kat op de sloop halen, die leegrossen, en er een rechte pijp doorheen lassen, zodat je feitelijk een katvervanger hebt in het jasje van een kat, en het dus oogt alsof die gewoon aanwezig is.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
z18xe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2008
Posts: 31
PostGeplaatst: Za 30 Aug 2008, 15:04    Onderwerp: Reageer met quote

Kat-vervangers kan ik moeilijk vinden voor mijn type wagen.
Ik vind wel 'Motorsport Metaal-Katalysator 200 cell' bij Opel M-Tech voor 350 euro............
Tekst:

Edelstaal met 63mm aansluitingen. Afmetingen: 310x135mm. 200cpi Voor motorvermogens tot 360 pk. Ideaal ter vervanging van de originele  Opel Katalysator. Deze Metaal-Kat heeft nagenoeg geen tegendruk, dus u hoeft uw Katalysator niet meer te verwijderen om vermogen te winnen.
Deze Metaalkatalysator voldoet aan de emissie eisen van moderne autos

Dit lijkt me erg onnodig om aan te schaffen, alsof dat voor mij nodig is tot 360 pk!!! Er is ook een 100 cell maar die past niet bij mijn wagen.
En ook die is tot 350 pk trouwens. ZIjn er geen goedkopere voor minder vermogen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Wo 22 Apr 2009, 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

aangezien hier geen nieuw topic voor nodig is, plaats ik het hier maar Smile iemand ervaring met een pijp door je kat te lassen?geeft dit effectief vermogen winst en  niet meer lawaai aan de uitlaat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Wo 22 Apr 2009, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

En meer milieuvervuiling...  Evil or Very Mad
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Do 23 Apr 2009, 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

nja dat is geweten he Confused want ik denk zelfs dat als ik mij volledig lijn van suppersprint ik toekomst ga steken, daar zelfs een kat bij zit... moet dat nog is op zoeken, want we dragen graag ons steentje bij voor moeder aarde he Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB