Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 1 Sep 2008, 17:58 Onderwerp: |
|
|
|
Ja bij onderhoud moet je wel even aangeven dat ze er vanaf moeten blijven van zo'n sportfilter. Bij K&N zit er zelfs een sticker bij waar het op staat die je er in de buurt kunt plakken.
Sportfilters moeten niet zoals papieren filters regelmatig vervangen worden, en reinigen ervan kun je zelf ook doen met speciaal reinigingsproduct waarna ze ook geolied dienen te worden. Deze reinigingsproduct en olie worden door de filterfabrikanten geleverd. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Ma 1 Sep 2008, 20:12 Onderwerp: |
|
|
|
z18xe schreef: |
Is het verschil tussen een katalysator i.c.m. sportuitlaat en een kat-vervanger i.c.m. sportuitlaat dusdanig groot dat je mij aanraad om een kat-vervanger te nemen of scheelt het niet veel vermogen. Ik zal namelijk niet zo even 1,2,3 de katalysator zelf terug hangen. |
Dat verschilt per merk en type. Bij bmw is de kat heel goed geregeld en win je er bijna niets mee door die weg te halen, hoe dat bij een corsa gsi zit zou ik niet weten. Dat zou je dus het beste eens kunnen vragen bij een opel specialist.
Wat versta jij overigens onder een sportuitlaat? _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| mike ed9 Advanced Member
| Geregistreerd op: 17 Februari 2008 | Posts: 519 | |
|
Geplaatst: Ma 1 Sep 2008, 20:27 Onderwerp: |
|
|
|
spurlie schreef: |
Wat versta jij overigens onder een sportuitlaat? |
DTM, das een dubbele pijp K.U.T
hehe bron: http://nl.youtube.com/watch?v=-H0bjSs2IHs _________________
antigram schreef: |
wat ben ik toch een deugniet |
Laatst aangepast door mike ed9 op Ma 1 Sep 2008, 20:29, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Ma 1 Sep 2008, 20:27 Onderwerp: |
|
|
|
ahhaha mike het nieuwe kind op het blokje _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| z18xe Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Augustus 2008 | Posts: 31 | |
|
Geplaatst: Ma 1 Sep 2008, 22:56 Onderwerp: |
|
|
|
spurlie schreef:
Wat versta jij overigens onder een sportuitlaat?
Dan bedoel ik een geheel nieuw uitlaatsysteem vanaf kat.
Complete RVS (Groep A-63mm) uitlaatsysteem met ovaal eindpijp 120x80mm.
Ik denk dat ik weet wat ze gaan zeggen als ik vraag of het veel uitmaakt als ik die katalysator weghaal.... |
|
Naar boven |
|
|
| z18xe Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Augustus 2008 | Posts: 31 | |
|
Geplaatst: Di 2 Sep 2008, 9:45 Onderwerp: |
|
|
|
En als ik nu een 100 cell sportmetaalkatalysator laat zetten. Komt die wel door de keuring? Zo'n 100 cell kan je gebruiken tot 350 pk en kost 250 euro. Vind ik vrij prijzig, bestaat er geen metaalkatalysator tot 200 pk bijvoorbeeld.
Details van een website van een opel specialist:
"Ideaal ter vervanging van de originele Opel Katalysator. Deze Metaal-Kat heeft nagenoeg geen tegendruk, dus u hoeft uw Katalysator niet meer te verwijderen om vermogen te winnen". |
|
Naar boven |
|
|
|
|