Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Tuning motorblok Z18XE
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 1 Sep 2008, 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ja bij onderhoud moet je wel even aangeven dat ze er vanaf moeten blijven van zo'n sportfilter. Bij K&N zit er zelfs een sticker bij waar het op staat die je er in de buurt kunt plakken.
Sportfilters moeten niet zoals papieren filters regelmatig vervangen worden, en reinigen ervan kun je zelf ook doen met speciaal reinigingsproduct waarna ze ook geolied dienen te worden. Deze reinigingsproduct en olie worden door de filterfabrikanten geleverd.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Ma 1 Sep 2008, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

z18xe schreef:
Is het verschil tussen een katalysator i.c.m. sportuitlaat en een kat-vervanger i.c.m. sportuitlaat dusdanig groot dat je mij aanraad om een kat-vervanger te nemen of scheelt het niet veel vermogen. Ik zal namelijk niet zo even 1,2,3 de katalysator zelf terug hangen.

Dat verschilt per merk en type. Bij bmw is de kat heel goed geregeld en win je er bijna niets mee door die weg te halen, hoe dat bij een corsa gsi zit zou ik niet weten. Dat zou je dus het beste eens kunnen vragen bij een opel specialist.
Wat versta jij overigens onder een sportuitlaat?
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mike ed9
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 17 Februari 2008
Posts: 519
PostGeplaatst: Ma 1 Sep 2008, 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:

Wat versta jij overigens onder een sportuitlaat?


DTM, das een dubbele pijp K.U.T



hehe Razz  bron: http://nl.youtube.com/watch?v=-H0bjSs2IHs
_________________

antigram schreef:
wat ben ik toch een deugniet


Laatst aangepast door mike ed9 op Ma 1 Sep 2008, 20:29, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Ma 1 Sep 2008, 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

ahhaha mike het nieuwe kind op het blokje
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
z18xe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2008
Posts: 31
PostGeplaatst: Ma 1 Sep 2008, 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:

Wat versta jij overigens onder een sportuitlaat?


Dan bedoel ik een geheel nieuw uitlaatsysteem vanaf kat.
Complete RVS (Groep A-63mm) uitlaatsysteem met ovaal eindpijp 120x80mm.

Ik denk dat ik weet wat ze gaan zeggen als ik vraag of het veel uitmaakt als ik die katalysator weghaal.... Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
z18xe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2008
Posts: 31
PostGeplaatst: Di 2 Sep 2008, 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

En als ik nu een 100 cell sportmetaalkatalysator laat zetten. Komt die wel door de keuring? Zo'n 100 cell kan je gebruiken tot 350 pk en kost 250 euro. Vind ik vrij prijzig, bestaat er geen metaalkatalysator tot 200 pk bijvoorbeeld.
Details van een website van een opel specialist:
"Ideaal ter vervanging van de originele Opel Katalysator. Deze Metaal-Kat heeft nagenoeg geen tegendruk, dus u hoeft uw Katalysator niet meer te verwijderen om vermogen te winnen".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB