Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Tuning motorblok Z18XE
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mike ed9
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 17 Februari 2008
Posts: 519
PostGeplaatst: Di 26 Aug 2008, 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

overal kan een turbo op Razz  Cool
_________________

antigram schreef:
wat ben ik toch een deugniet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Di 26 Aug 2008, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, maar als er al niets standaard te krijgen is wordt dit wel weer meer werk. Je moet om een turbo er op te kunnen zetten in ieder geval een aangepast uitlaatspruitstuk hebben, je motor management zal aangepast moeten worden om te kunnen werken met overdruk ipv onderdruk, er komt meestal ook nog een intercooler bij, dit is geen must maar wel aan te raden, alle leidingen zullen onder je kap moeten passen, andere remmen, koppeling enz. is dan ook wel aan te raden.

Ik zou het als ik jou was voorlopig eens bij de upgrades houden die je zo kunt verkrijgen, en maar eens kijken hoe nerveus de auto wordt met 160 Pk. Met zo'n kleine auto moet je daar ook al een hoop lol mee kunnen hebben.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
z18xe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2008
Posts: 31
PostGeplaatst: Wo 27 Aug 2008, 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is duidelijke taal jongens!

Dat klinkt inderdaad wel alsof er veel tijd en geld in gaat zitten, zo'n turbo.
Quote:

alle leidingen zullen onder je kap moeten passen
Er zijn genoeg voorbeelden van 2.0L Turbo ombouw projecten dus ik neem aan dat dat wel moet passen.
Quote:

Ik zou het als ik jou was voorlopig eens bij de upgrades houden die je zo kunt verkrijgen
Hier ga ik inderdaad voor. Al weet ik niet precies wat er allemaal gemakkelijk te verkrijgen is.
Uit alle reacties begrijp ik dat nokkenas, uitlaat, luchtfilter, chip, brandstofpomp en injectoren vrij gemakkelijk te verkrijgen zijn. Vergeet ik nu iets wat voor de hand ligt en al een gemakkelijke tuning is?
Quote:

eens kijken hoe nerveus de auto wordt met 160 Pk
Ik ben inderdaad ook erg benieuwd. En het is ook maar de vraag of 160pk haalbaar is door deze aanpassingen.
Volgens internet: chip: 15 pk, nokkenas: 15 pk, uitlaat: 5% mv, luchtfilter: 5% mv

Ik ben wel benieuwd en enthousiast, jullie hebben me al erg geholpen, bedankt!
Nu volgt nog een heerlijke cliché vraag:

Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mike ed9
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 17 Februari 2008
Posts: 519
PostGeplaatst: Wo 27 Aug 2008, 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

15 pk van een chip is onzin bij een standaard motor zonder turbo, met een turbo zou dit wel kunnen..

als je hem laat chippen alleen .. max 5 pk..
_________________

antigram schreef:
wat ben ik toch een deugniet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
z18xe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2008
Posts: 31
PostGeplaatst: Wo 27 Aug 2008, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

zonder turbo 10-15% en met turbo 20-35% meer motorvermogen.
Check http://www.mathijssentechnics.nl eens en dan chiptuning.
Ik moet zelfs op super gaan rijden dan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mike ed9
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 17 Februari 2008
Posts: 519
PostGeplaatst: Wo 27 Aug 2008, 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

tuurlijk, als ik autos zou chippen zou ik ook zeggen dat je er 400 pk extra bij krijgt.. bij een 1,2 liter motor.. mja is nie waar..

als je echt op een dyno laat doen (helemaal custom chip) zou je wel wat erbij kennen krijgen hoor..

enne mijne is ook gechipt.. (door een jongen van de CRX garage) en ik moet ook 98 tanken.. dat heeft er mee te maken omdat de chip zorgt voor meer voorontsteking.. dus een betere verbranding
_________________

antigram schreef:
wat ben ik toch een deugniet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Wo 27 Aug 2008, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hier kom ik weer even om de hoek zeilen met misschien een domme vraag:

Kan ik ook 98 tanken? Wil gewoon es proberen om te zien of het veel verschil maakt. Smile
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 27 Aug 2008, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

je KAN zelfs diezel tanken....  Laughing
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Wo 27 Aug 2008, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, maar dan gaat die auto niet meer vooruit komen Razz  Laughing
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Wo 27 Aug 2008, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, je kan 98 tanken, over het algemeen genomen is het geen probleem om een hoger octaan nummer te tanken... alleen lager kan problemen veroorzaken (in het buitenland kom je nog wel eens 93 of 91 tegen)
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Wo 27 Aug 2008, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Oké, bedankt.. weer even on-topic.

z18xe schreef:
luchtfilter: 5% mv


Gezien de vele reacties over luchtfilters op dit forum denk ik niet dat je zoveel winst kan behalen door een ander filter te monteren.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
z18xe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2008
Posts: 31
PostGeplaatst: Wo 27 Aug 2008, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga er vanuit dat de informatie op die site wel klopt mbt het chiptunen.
Je betaalt pas zodra je tevreden bent, ze halen de aanpassing er zo weer uit. Als op hun site staat dat er 15 pk bij komt en na de dyno komt er uit dat dat niet zo is dan wil ik daar niet voor betalen. Klaar. Ik neem toch aan dat dat wel goed zit. Dit bedrijf is gespecialiseert in het tunen van opel hè, chiptuning op maat precies voor mijn blok. Ik vertrouw het wel!  Smile

Ik wil nog wel weten wat jullie zouden doen in mijn geval hè!  Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
z18xe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2008
Posts: 31
PostGeplaatst: Wo 27 Aug 2008, 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

Gezien de vele reacties over luchtfilters op dit forum denk ik niet dat je zoveel winst kan behalen door een ander filter te monteren.
Ik moet wel even eerlijk zijn natuurlijk hè... Er staat: TOT 5%  Wink  sorry, dat maakt al een hoop duidelijk zeker   Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Wo 27 Aug 2008, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Met die tot is het al wat beter ja Razz

Hopelijk behoor je dan tot de uitschieters tot 5% Very Happy
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
z18xe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2008
Posts: 31
PostGeplaatst: Wo 27 Aug 2008, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

LOL, ik ben bang van niet... met dit soort dingen behoor ik helaas tot de ondergrens jongen  Very Happy

Ik las even het 1 en ander over luchtfilters in dit forum...staat echt genoeg over geschreven hier dat is wel prettig Wink ....., maar
Ik ben dus van plan om dit artikel te kopen: Green Direct performance kit Corsa-C 1.8L GSI (speciaal voor mijn motorblok dus). Ik las hoe belangrijk het is om je CAI goed te regelen... als je het in laat bouwen hoort dat dan bij de kit??

Ik las ook dat een uitlaatsysteem icm een katalysator vermogensremmend werkt.
Klopt dit? Zo ja, een katvervanger?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB