Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| mike ed9 Advanced Member
| Geregistreerd op: 17 Februari 2008 | Posts: 519 | |
|
Geplaatst: Di 26 Aug 2008, 15:44 Onderwerp: |
|
|
|
overal kan een turbo op _________________
antigram schreef: |
wat ben ik toch een deugniet |
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Di 26 Aug 2008, 19:35 Onderwerp: |
|
|
|
Inderdaad, maar als er al niets standaard te krijgen is wordt dit wel weer meer werk. Je moet om een turbo er op te kunnen zetten in ieder geval een aangepast uitlaatspruitstuk hebben, je motor management zal aangepast moeten worden om te kunnen werken met overdruk ipv onderdruk, er komt meestal ook nog een intercooler bij, dit is geen must maar wel aan te raden, alle leidingen zullen onder je kap moeten passen, andere remmen, koppeling enz. is dan ook wel aan te raden.
Ik zou het als ik jou was voorlopig eens bij de upgrades houden die je zo kunt verkrijgen, en maar eens kijken hoe nerveus de auto wordt met 160 Pk. Met zo'n kleine auto moet je daar ook al een hoop lol mee kunnen hebben. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| z18xe Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Augustus 2008 | Posts: 31 | |
|
Geplaatst: Wo 27 Aug 2008, 15:10 Onderwerp: |
|
|
|
Dat is duidelijke taal jongens!
Dat klinkt inderdaad wel alsof er veel tijd en geld in gaat zitten, zo'n turbo.
Quote: |
alle leidingen zullen onder je kap moeten passen
|
Er zijn genoeg voorbeelden van 2.0L Turbo ombouw projecten dus ik neem aan dat dat wel moet passen.
Quote: |
Ik zou het als ik jou was voorlopig eens bij de upgrades houden die je zo kunt verkrijgen
|
Hier ga ik inderdaad voor. Al weet ik niet precies wat er allemaal gemakkelijk te verkrijgen is.
Uit alle reacties begrijp ik dat nokkenas, uitlaat, luchtfilter, chip, brandstofpomp en injectoren vrij gemakkelijk te verkrijgen zijn. Vergeet ik nu iets wat voor de hand ligt en al een gemakkelijke tuning is?
Quote: |
eens kijken hoe nerveus de auto wordt met 160 Pk
|
Ik ben inderdaad ook erg benieuwd. En het is ook maar de vraag of 160pk haalbaar is door deze aanpassingen.
Volgens internet: chip: 15 pk, nokkenas: 15 pk, uitlaat: 5% mv, luchtfilter: 5% mv
Ik ben wel benieuwd en enthousiast, jullie hebben me al erg geholpen, bedankt!
Nu volgt nog een heerlijke cliché vraag:
Wat zouden jullie doen in mijn geval? |
|
Naar boven |
|
|
| mike ed9 Advanced Member
| Geregistreerd op: 17 Februari 2008 | Posts: 519 | |
|
Geplaatst: Wo 27 Aug 2008, 15:42 Onderwerp: |
|
|
|
15 pk van een chip is onzin bij een standaard motor zonder turbo, met een turbo zou dit wel kunnen..
als je hem laat chippen alleen .. max 5 pk.. _________________
antigram schreef: |
wat ben ik toch een deugniet |
|
|
Naar boven |
|
|
| z18xe Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Augustus 2008 | Posts: 31 | |
|
Geplaatst: Wo 27 Aug 2008, 16:03 Onderwerp: |
|
|
|
zonder turbo 10-15% en met turbo 20-35% meer motorvermogen.
Check http://www.mathijssentechnics.nl eens en dan chiptuning.
Ik moet zelfs op super gaan rijden dan... |
|
Naar boven |
|
|
| mike ed9 Advanced Member
| Geregistreerd op: 17 Februari 2008 | Posts: 519 | |
|
Geplaatst: Wo 27 Aug 2008, 16:13 Onderwerp: |
|
|
|
tuurlijk, als ik autos zou chippen zou ik ook zeggen dat je er 400 pk extra bij krijgt.. bij een 1,2 liter motor.. mja is nie waar..
als je echt op een dyno laat doen (helemaal custom chip) zou je wel wat erbij kennen krijgen hoor..
enne mijne is ook gechipt.. (door een jongen van de CRX garage) en ik moet ook 98 tanken.. dat heeft er mee te maken omdat de chip zorgt voor meer voorontsteking.. dus een betere verbranding _________________
antigram schreef: |
wat ben ik toch een deugniet |
|
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Wo 27 Aug 2008, 20:44 Onderwerp: |
|
|
|
Hier kom ik weer even om de hoek zeilen met misschien een domme vraag:
Kan ik ook 98 tanken? Wil gewoon es proberen om te zien of het veel verschil maakt. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 27 Aug 2008, 21:00 Onderwerp: |
|
|
|
je KAN zelfs diezel tanken.... _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Wo 27 Aug 2008, 21:15 Onderwerp: |
|
|
|
Ja, maar dan gaat die auto niet meer vooruit komen _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Wo 27 Aug 2008, 21:25 Onderwerp: |
|
|
|
Ja, je kan 98 tanken, over het algemeen genomen is het geen probleem om een hoger octaan nummer te tanken... alleen lager kan problemen veroorzaken (in het buitenland kom je nog wel eens 93 of 91 tegen) _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Wo 27 Aug 2008, 21:48 Onderwerp: |
|
|
|
Oké, bedankt.. weer even on-topic.
z18xe schreef: |
luchtfilter: 5% mv |
Gezien de vele reacties over luchtfilters op dit forum denk ik niet dat je zoveel winst kan behalen door een ander filter te monteren. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| z18xe Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Augustus 2008 | Posts: 31 | |
|
Geplaatst: Wo 27 Aug 2008, 21:53 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ga er vanuit dat de informatie op die site wel klopt mbt het chiptunen.
Je betaalt pas zodra je tevreden bent, ze halen de aanpassing er zo weer uit. Als op hun site staat dat er 15 pk bij komt en na de dyno komt er uit dat dat niet zo is dan wil ik daar niet voor betalen. Klaar. Ik neem toch aan dat dat wel goed zit. Dit bedrijf is gespecialiseert in het tunen van opel hè, chiptuning op maat precies voor mijn blok. Ik vertrouw het wel!
Ik wil nog wel weten wat jullie zouden doen in mijn geval hè! |
|
Naar boven |
|
|
| z18xe Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Augustus 2008 | Posts: 31 | |
|
Geplaatst: Wo 27 Aug 2008, 21:57 Onderwerp: |
|
|
|
Quote: |
Gezien de vele reacties over luchtfilters op dit forum denk ik niet dat je zoveel winst kan behalen door een ander filter te monteren.
|
Ik moet wel even eerlijk zijn natuurlijk hè... Er staat: TOT 5% sorry, dat maakt al een hoop duidelijk zeker |
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Wo 27 Aug 2008, 22:14 Onderwerp: |
|
|
|
Met die tot is het al wat beter ja
Hopelijk behoor je dan tot de uitschieters tot 5% _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| z18xe Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Augustus 2008 | Posts: 31 | |
|
Geplaatst: Wo 27 Aug 2008, 22:51 Onderwerp: |
|
|
|
LOL, ik ben bang van niet... met dit soort dingen behoor ik helaas tot de ondergrens jongen
Ik las even het 1 en ander over luchtfilters in dit forum...staat echt genoeg over geschreven hier dat is wel prettig ....., maar
Ik ben dus van plan om dit artikel te kopen: Green Direct performance kit Corsa-C 1.8L GSI (speciaal voor mijn motorblok dus). Ik las hoe belangrijk het is om je CAI goed te regelen... als je het in laat bouwen hoort dat dan bij de kit??
Ik las ook dat een uitlaatsysteem icm een katalysator vermogensremmend werkt.
Klopt dit? Zo ja, een katvervanger? |
|
Naar boven |
|
|
|
|