Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Tuning motorblok Z18XE
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 22 Aug 2008, 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

Qua werk is er eigenlijk niets dat per sé tegelijk hoeft, omdat het enige interne werk
de nokkenassen zijn. Luchtfilter en uitlaat zijn extern, chip moet je echt als laatste
pas laten doen, omdat die dan afgesteld kan worden op het andere modificaties.

Dus als niet alles tegelijk in de knip zit kun je het wat dat betreft ook spreiden,
ik gok dat het uuurloon voor de nokkenassen het hoogst zal zijn; intern werk EN
een heel secuur werkje, want 1 tandje verschil kan het eind van je blok betekenen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 22 Aug 2008, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt beetje eraan hoe je het allemaal gaat doen. Inlaat en uitlaat lijkt me wel een goed begin. Bovendien is een sportfilter monteren iets dat helemaal niet moeilijk is, zou je ook zelf nog kunnen doen.
En anders misschien beter nu even door te sparen en dan alles in 1 keer te laten monteren.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
z18xe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2008
Posts: 31
PostGeplaatst: Za 23 Aug 2008, 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

He Jesse bedankt voor je mening.
Denk ook inderdaad dat ik het in die volgorde doe. Verder doorsparen is trouwens
niet meer nodig ik zou alles gewoon in 1 keer kunnen laten monteren, dat is het punt niet. Zijn er misschien nog aanpassinge mogelijk die niet in mijn lijstje staan?

De Prijzen: (misschien dat jullie daar je mening ook nog over kunnen geven)
Set sportnokkenassen voor Z18XE motor  €475,-
140pk chiptuning Corsa-C 1.8L 16V (Z18XE)  €395,-
GREEN Direct performance kit Corsa-C 1.8L GSI  €110,-
Complete RVS (Groep A-63mm) uitlaatsysteem, ovaal eindpijp 120x80mm  €645,-

Ik kan helaas geen inlaat vinden voor mijn type motor...


Groeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mike ed9
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 17 Februari 2008
Posts: 519
PostGeplaatst: Za 23 Aug 2008, 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

en een ander uitlaat spruitstuk.. Wink
_________________

antigram schreef:
wat ben ik toch een deugniet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Za 23 Aug 2008, 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ander inlaatspruitstuk, andere injectoren, andere brandstofpomp, andere koppeling (want de originele gaat het zwaar krijgen als je gaat tunen) en zo kun je wel even door gaan... mogenlijkheden genoeg... de vraag is alleen hoe snel je hem wilt maken en hoeveel geld je daar voor over hebt.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
jonathan
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Mei 2007
Posts: 26
Woonplaats: Diepenbeek (B)
PostGeplaatst: Ma 25 Aug 2008, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Is het misschien toch niet beter om dan een andere auto te kopen als je echt meer vermogen wil ?

Het is en blijft een winkelwagen zo'n corsa. En je gaat daar eindeloos veel geld en tijd in steken, en het blijft uiteindelijk toch "maar" een corsa.

Je kan met relatief weinig geld veel leukere auto's kopen (2de hands) die sneller, betrouwbaarder en een veel betere wegligging hebben omdat ze simpelweg op zo'n vermogen zijn gemaakt.

Naar mijn inzien in de basis gewoon fout.

Voor 3000 a 4000 euro kan je bv een leuke Toyota MR2 kopen. Dan heb je een middenmotor, een onderstel dat op 250 a 300 pk gemaakt is, remschijven voor en achter, en een heel pak rijplezier.

Ik heb zelf een Opel Vectra GTS, leuke auto, maar geen sportauto. Het gevoel in de MR2 is veel leuker, ook al is die op papier niet zoveel sneller.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Ma 25 Aug 2008, 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ik het niet helemaal mee eens, de basis is weliswaar "slechts" een corsa, maar wel de 1.8 GSi, en mijn persoonlijke ervaring met snelle hatchback's is dat deze toch al wel redelijk voorbereid zijn op wat meer vermogen. Met de corsa zelf heb ik geen ervaring, maar als ik bijvoorbeeld het onderstel en de remmerij van mijn renault 5 GT Turbo vergelijk met die van een standaardt 1.1 renault 5, dan zit hiet toch wel het nodige verschil in. persoonlijk moet ik ook zeggen dat ik een snelle hatchback altijd wel erg gaaf vind.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
jonathan
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Mei 2007
Posts: 26
Woonplaats: Diepenbeek (B)
PostGeplaatst: Ma 25 Aug 2008, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had de motorcode niet opgezocht, ik wist niet dat het de GSi was.
Dan heb je inderdaad al een betere basis klopt.

Maar ook bergen onderstuur Sad
Ik blijft nog even bij de MR2 Smile

Renault heeft ook zo'n clio gemaakt met een 3.2 achterin, dat lijkt me ook nog een plezante auto. Jammer dat ze zo zeldzaam en duur zijn.

Op hoeveel pk gaat die Corsa met wijzigingen dan ongeveer uitkomen ?
Persoonlijk zou ik toch eerder voor de inlaat en uitlaat gaan.
Als die blokken een turbo kunnen verdragen zou dat ook nog wel een leuke upgrade zijn als je echt snel rechtdoor wil kunnen optrekken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
z18xe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2008
Posts: 31
PostGeplaatst: Di 26 Aug 2008, 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Op hoeveel pk gaat die Corsa met wijzigingen dan ongeveer uitkomen ?
Volgens de informatie op de desbetreffende site zal het motorvermogen na ál die aanpassingen ongeveer met 40-50 pk stijgen. Dus dan zit je op ongeveer 170 pk en dan ben je (volgens de kenners op deze site) nog niet uitgetuned.

Quote:
Persoonlijk zou ik toch eerder voor de inlaat en uitlaat gaan.
Wat wordt er precies onder inlaat verstaan?

Quote:
Als die blokken een turbo kunnen verdragen zou dat ook nog wel een leuke upgrade zijn als je echt snel rechtdoor wil kunnen optrekken.
Het is al verschillende keren gedaan door mensen. Een supercharger erop of een turbo. Helaas is het niet 1,2,3 te regelen dat ze even een turbo komen brengen bij je. Als dat een optie zou zijn dan had ik het al wel gedaan. Het geld is het probleem niet, maar je komt niet zo gemakkelijk aan een turbo.

Moet er nog iets veranderd worden aan de veiligheid mochten er zoveel pk's bijkomen? Remmen, koppeling etc?


bedankt voor jullie reacties tot dusver!
Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 26 Aug 2008, 10:50    Onderwerp: Reageer met quote

Als je vermogen flink gaat verhogen zijn onderstel en remmen wel een must.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
z18xe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2008
Posts: 31
PostGeplaatst: Di 26 Aug 2008, 12:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben eens verder gaan zoeken naar turbo's...
Volgens mij is het niet mogelijk om op dit blok een turbo te plaatsen.
Kan iemand dat bevestigen misschien? En welke websites zijn meest informatief ook m.b.t. de prijs etc.

Ik zit hier namelijk op turbodriven.com en daar zocht ik naar Opel, toen kwam corsa er al niet uit (logisch misschien omdat er weinig corsa modelen zijn met turbo, behalve de diesels, de nieuwe gsi en de OPC), maar ik weet niet of bijvoorbeeld de turbo die in de calibra (blok C20LET) of de astra coupe (Y20LET) zit ook op een Z18XE blok kan?
Weet iemand dat?

Ronald
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
z18xe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2008
Posts: 31
PostGeplaatst: Di 26 Aug 2008, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind nu namelijk alleen maar sites die turbo's leveren voor modelen die al een turbo hebben  Surprised bijvoorbeeld de 1.7cdti.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jonathan
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Mei 2007
Posts: 26
Woonplaats: Diepenbeek (B)
PostGeplaatst: Di 26 Aug 2008, 14:11    Onderwerp: Reageer met quote

170 pk zal wel zat zijn voor zo'n klein licht autotje.
Lijkt me niet meer veilig en bestuurbaar als dat > 200 PK heeft Smile

Heb je al eens gereden met een auto van bv 250 a 400 pk ?
Dan zal je begrijpen waarom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
z18xe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2008
Posts: 31
PostGeplaatst: Di 26 Aug 2008, 14:22    Onderwerp: Reageer met quote

170 Pk zal ik ook wel genoegen mee nemen inderdaad!  Surprised
Misschien iets meer is ook nog haalbaar denk ik.

Ik heb een in een V70 T5 met 310 pk gereden (standaard 250pk).
Dat is inderdaad een heerlijk gevoel. Zo'n turbo voelt ook anders.

Weet jij misschien hoe dat zit met die turbo? (zie vorige antwoorden).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter Jansen
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 17 December 2006
Posts: 248
Woonplaats: Zevenaar
PostGeplaatst: Di 26 Aug 2008, 15:38    Onderwerp: Reageer met quote

Zon V70 is anders wel een stuk zwaarder dan die Corsa.....

Groet, Peter
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB