Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

RoadKing met een Auto !!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Za 9 Aug 2008, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Congrats! Zal je wel een project topic moeten openen he  Razz

En voor als jeje rijbewijs hebt, hou de glimmende kant boven!!
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Zo 10 Aug 2008, 2:28    Onderwerp: Reageer met quote

Lang op gewacht,,, grapjas! Wink

Dat die wagen voor 800 euro te koop staat zal wel een aantal redenen hebben, waaronder hoogstwaarschijnlijk roest, evt. verborgen schade, zonder APK, (bijna) kapotte motor en ga zo maar door. Nu lees ik dat je toch een andere motor wilt, in dat geval kun je beter doorzoeken naar een net exemplaar (qua carrosserie) met een kapotte motor of helemaal geen blok.

Lijkt me opzich ook geen verkeerd idee om nu eens op SXOC te kijken en alvorens je de SX koopt daar eens rond te vragen of iemand de auto (kenteken) kent, en misschien oud eigenaar is vd SX. Daar kun je vaak hele handige informatie vandaan halen. Verder zou het ook niet verkeerd zijn als je Michiel of mij vraagt even mee te kijken naar de SX, wij kennen de SX al iets beter (hij uiteraard een stuk meer dan mij) en kunnen je misschien adviseren. Mocht je echter al 100% zeker zijn van je toekomstige auto waar je al jaren op gewacht hebt  Wink  dan kan ik alleen nog zeggen, gefeli en laat me weten wanneer je 'm gaat halen. Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Zo 10 Aug 2008, 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

@ Longbow: morge ga ik nog ff met de eigenaar praten, dus als je wil mag je wel mee samen met max. bel me maar anders ff.
maar technisch is hij helemaal in orde, hij is pas door de APK heen gekomen.maar er zijn idd wat mankementen. kilometerteller is kapot, en zoals gewoonlijk roest onder de spoiler, en hij heeft nog wat schade aan de voorbumper, voor de rest is het interieur nog in goede staat, alleen t kofferbak is bijna helemaal leeg en kapot, en er zit geen radio in.
dus.. en voor de rest tja, ik heb al wat plannen, ik ben al 3 weken bezig met wat blueprints maar ik denk dat ik die hier beter niet kan posten en dat ik het maar voor me zelf moet houden.

ohjah en eh.. bedankt he voor de reacties Very Happy

*edit*

en trouwens.. ik heb alweer een nieuwe aanwinst, ik maak strax of morge wel wat foto's..het is wat illegaals dus.. wat later in mijn auto komt en wat ik van een oud vrouwtje heb gekregen omdat ze niet wist wat het was..
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Zo 10 Aug 2008, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

fotomoment
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 10 Aug 2008, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

Pas door de APK en toch een kapotte snelheidsmeter???
Is die echt pas net kapot of hebben ze een
GPS op de voorruit geplakt voor de APK?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Zo 10 Aug 2008, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

ijt, kan dat ook al  Cool
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 11 Aug 2008, 5:42    Onderwerp: Reageer met quote

Yep.  De eis is dat er EEN werkende snelheidsmeter in zit en dat die 's avonds verlicht is.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Ma 11 Aug 2008, 7:22    Onderwerp: Reageer met quote

hmm.. inderdaad een beetje raar. maar ik ga zometeen ff kijke nog eens.

@anti: foto komt nog, ff geduld hebben ben nu met wat anders bezig Cool
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Ma 11 Aug 2008, 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

hier de foto's van mijn nieuwe aanwinst  Very Happy
haha hij werkt net als die van nfs most wanted  Very Happy





en eh nog een update over mijn toekomstige auto...
mijn ouders zijn steeds harder na aan het denken dr over.. dus het word tijd dat ik m zo snel mogelijk ga halen, alleen het probleem is dat ik nu toch geen plaats heb om hem neer te zetten, garage gaat niet.. en bij mijn oom ook niet  Confused weet iemand nog een plek waar ik m neer kan zetten ???

en nog wat anders.. ik heb al blueprints gemaakt van wat ik op mijn auto wil hebben als ie klaar is. maar eh ik weet niet hoe je excel hier in krijgt Confused
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Ma 11 Aug 2008, 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

huur een garagebox...
wen je ook alvast aan de vaste lasten  Very Happy
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 11 Aug 2008, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ding is voor de US-markt, dus zal hier in NL weinig nut hebben...

Je Excle-ding kun je ergens hosten en downloadbaar maken, of als het puur
om een afbeelding aat even screendumpen en dat op imageshack zetten.

Heb je je trouwens al eens afgevraagd WAAROM jouw ouders nu ineens weer twijfelen?
ZIj zien namelijk toch WEL in (iig een beetje) dat dich echt NIET de slimste move is om te doen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Di 12 Aug 2008, 7:03    Onderwerp: Reageer met quote

mijn ouders willen nu toestemming van longbow & maximus Confused omdat dat die dr meer vanaf weten Confused mrja ben benieuwd, ik ga tegen de middag daar heen dus..
en eh mijn ouders maken zich nu nog alleen maar zorgen waar ik hem neer kan zetten.


en dat dingetje dat werkt ook hier in NL  Wink heb t namelijk al uitgeprobeerd  Smile
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 12 Aug 2008, 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, net terug van een bezichtiging en proefrit.

Waar zullen we eens beginnen.

Het exterieur, de auto heeft roest, op de veerpoten valt het op het oog redelijk mee, maar het zal toch gelast moeten worden, dus of het dan nu erg is op het eerste gezicht of niet maakt dan weinig uit. De kofferklep is gewoonweg weg gerot, water in het koffer tot gevolg, en dus ook daar roest. Oppervlakkig, maar het is er wel. De klep kon ik met de hand stukken plaatwerk vanaf trekken zo rot. De dorpels heb ik niet goed bekeken, maar aan de staat van de klep te zien verwacht ik niet dat die roestvrij zijn.

Het spatbord, helemaal verweerd.

Het interieur, niet heel erg beroerd, maar duidelijk verwaarloosd. Plastic beugeltje in het dash gedraaid met een zelftapper en het knopje van de elektrische ruiten plopt bijna eruit als je erop drukt. De elektronica moet nagelopen worden, de snelheidsmeter is stuk en de elektrische antenne kwam spontaan naar boven zonder dat er uberhaubt een radio in de auto zit.

De proefrit, de motor is op sterven na de dood. Stationair loopt ie redelijk netjes, bij rustig rijden niks aan het handje, maar wanneer je de turbo aanspreekt is het direct stotteren en je hoort de schoepen van de turbo het huis raken. Ook de bekende drijfstanglager ratel die duid op niet tijdige oliewissels in het verleden.

De remmen, er moest behoorlijk hard getrapt worden om stil te komen, maar misschien ben ik gewoon te erg gewend aan de 300ZX remmerij op mijn eigen 200. Toch had ik het idee dat er té hard getrapt moest worden wat niet een erg vetrouwd gevoel geeft.

De wegligging was wel goed te noemen voor een standaard SX, maar dat is dan ook het enige waar ik echt over te spreken was.

Kortom, een auto waar een berg werk aan is, er moet eigenlijk zo ongeveer alles aan gebeuren. Niet de moeite waard, zelfs niet voor 850 euro. Tegen de tijd dat je m helemaal netjes hebt ben je dik 10.000 armer en dan wil je m waarschijnlijk nog wat aanpassen, tel dat er dan maar bovenop.

De APK, ik kan me niet voorstellen dat die legitiem is of dat hij uberhaubt gekeurd is. De remmen waren onvoldoende (de 323 van 323girl remt stukken beter), de auto stinkt gewoonweg bij gas geven, dus het lijkt mij niet dat hij zijn uitstoot haalt en een werkende snelheidsmeter is ook een vereiste op de APK.

Helaas, volgende keer beter.

Mijn advies aan jou:
- Koop een CA18DET blok dat gaar is, volledig met spruitstukken en sensoren.
- Knutsel die lekker uit elkaar, en reviseer hem. Ik zou hem persoonlijk niet direct opvoeren, je hebt nog totaal geen rijervaring en je rijervaring opdoen in een auto van nog geen 1200 kilo met 170 pk aan boord is al onverantwoord genoeg.

Daarbij om heel erg eerlijk te zijn, een 200SX is geen beginners auto... Een 200SX als eerste auto, zelfs in standaard vorm, is een gevaar op de weg. Die SX komt ooit wel als je m echt wil, maar alles op zijn tijd. Eerst eens wat rijervaring opdoen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 12 Aug 2008, 16:29    Onderwerp: Reageer met quote

En nu maar hopen dattie naar jou WEL luistert...  Sad
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Di 12 Aug 2008, 18:05    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:

Mijn advies aan jou:
- Koop een CA18DET blok dat gaar is, volledig met spruitstukken en sensoren.
- Knutsel die lekker uit elkaar, en reviseer hem. Ik zou hem persoonlijk niet direct opvoeren, je hebt nog totaal geen rijervaring en je rijervaring opdoen in een auto van nog geen 1200 kilo met 170 pk aan boord is al onverantwoord genoeg.

Daarbij om heel erg eerlijk te zijn, een 200SX is geen beginners auto... Een 200SX als eerste auto, zelfs in standaard vorm, is een gevaar op de weg. Die SX komt ooit wel als je m echt wil, maar alles op zijn tijd. Eerst eens wat rijervaring opdoen.

+ 1000 Helemaal mee eens!
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB