Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Poetstopic !!!
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Optisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peter Jansen
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 17 December 2006
Posts: 248
Woonplaats: Zevenaar
PostGeplaatst: Do 31 Jul 2008, 14:18    Onderwerp: Poetstopic !!! Reageer met quote

Zo, bij deze het topic der poetsverslaafden. Wie is er hier fan van Meguiars, Poorboys etc etc ?????

Groet, Peter
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Do 31 Jul 2008, 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

Fan is een groot woord, maar momenteel heb ik alleen Meguiars spullen. Komt mede omdat deze makkelijk verkrijgbaar zijn bij de lokale automaterialen zaak en dat ze veel naamsbekendheid hebben. Nu ik wat meer 'into' het detailen ben heb ik van veel andere merken goede/betere ervaringen gehoord.
Als mijn Meguiars vooraad op is wil ik wel eens 1Z of Poorboys gaan proberen.

Wat gebruik jij dan zoal?
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Scuderia 147
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 Juli 2008
Posts: 19
PostGeplaatst: Do 31 Jul 2008, 15:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, hier een kersverse Meguiars verslaafde! Om gelijk even verder te gaan met de vraag van Chaoth:

Chaoth schreef:
Ik heb ook de wereld krassen in mijn lak zitten. Mag ook wel na 12 jaar Razz

Ik heb bordeaux-metallic als kleur.. Iemand een aanrader voor het wegwerken van de krassen?? Of werkt ColorX ook bij mijn lak? Kwil me auto ook graag weer beetje fatsoenlijk hebben.

Kheb trouwens voor het doffe plastic Plastishine gebruikt, maar na een week was het weer wit uitgeslagen Sad Iemand een andere suggestie?


ColorX gaat zeker werken, ook bij jouw kleur. Alleen diepe krassen die volledig door de blanke laklaag heen gaan kan je beter laten voor wat het is zodra je auto van alle swirls ontdaan is. ScratchX van Meguiars werkt ook prima. Zorg er uiteraard voor dat je auto volledig schoon is, anders maken vuildeeltjes er alleen maar krassen bij.

Ik heb zelf de groene light cutting CCS foam pad van Lake Country gebruikt. Deze heb ik op een rond klittenband plateau bevestigd (verkrijgbaar bij de bouwmarkt)en dit op de accuboor gezet. Op die manier heb je voor een paar tientjes een krasvrije auto! Met de hand kan ook, dat bespaart weer geld voor de sportschool. Erg goed voor je conditie  Smile

Wat je NIET moet doen:
- Een hoogtoerige rotary machine of (klop)boor op 220v gebruiken als je dat nog nooit gedaan hebt. Dit kan veel hitte veroorzaken en je lak onherstelbaar beschadigen!!! Is ook niet nodig met dit Meguiar's product.
-Een wollen pad kopen bij de bouwmarkt, dan maak je er alleen maar meer swirls bij!

Kijk ook even op www.carclean.nl en hier: http://www.lakecountrymfg.com/padappguide.html

Voor je zwarte plastic zou ik het niet weten, ik had wat gekocht in Spanje wat ze hier niet hebben voor 3 Euro en het werkt prima... Je kan een mail naar carclean sturen en vragen wat het beste werkt, zij weten het wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter Jansen
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 17 December 2006
Posts: 248
Woonplaats: Zevenaar
PostGeplaatst: Do 31 Jul 2008, 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

Poorboys trim restorer werkt super op stootstrips, rubbers en dergelijke. Dit is echter een middel wat in het plastic trekt en niet erop zit als een laag. Als je de strips een tijd verwaarloost hebt en ze zijn zeer wit, dan kan het nodig zijn om de behandeling een paar keer te herhalen. Gewoon op te brengen met een oude handdoek.

http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Trim_Restorer_473ml_PB-TR16_100730.aspx

Groet, Peter
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 31 Jul 2008, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb gewoon een carwash-abo Very Happy

En doe heel af en toe met de hand de deur-openingen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter Jansen
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 17 December 2006
Posts: 248
Woonplaats: Zevenaar
PostGeplaatst: Do 31 Jul 2008, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Twisted Evil  Evil or Very Mad  Twisted Evil  Evil or Very Mad  Twisted Evil  Evil or Very Mad

Groet, Peter
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Scuderia 147
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 Juli 2008
Posts: 19
PostGeplaatst: Do 31 Jul 2008, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Ik heb gewoon een carwash-abo Very Happy


Dat had de vorige eigenaar van mijn swirl-festijn waarschijnlijk ook. Maar als jij de krasstraat goed genoeg vind vind ik het ook best  2 Thumbs up
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 1 Aug 2008, 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

Scuderia 147 schreef:
Voor je zwarte plastic zou ik het niet weten,

Plastishine werkt daar wel goed op. Dof kunststof krijgt weer glans en kleur daarmee.

Ben zelf ook wel 'n Meguiar's fan nadat ik gezien heb wat dat spul met een verweerde auto kan doen na een goeie poetsbeurt. Maar er zijn ongetwijfeld meer merken op de markt die daaraan kunnen tippen.

Momenteel bestaat mijn collectie uit:
  • Car Star polish... Ken het merk niet maar heb 't eens op een evenement gekocht na het zien van een demo, werkt prima.
  • Meguiar's Gold class wax.
  • Voor behandeling van krassen gebruik ik cleaner van de Hema (net zoiets als de groene Commandant Cleaner). Dat busje is ouder dan ikzelf maar doet de job nog prima Razz

Wassen doe ik niet in de wasstraat, maar meestal in de wasbox ernaast. Je weet wel, zo'n hok met 'n spuit waar je wat kleingeld in mikt Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Vr 1 Aug 2008, 15:28    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Plastishine werkt daar wel goed op. Dof kunststof krijgt weer glans en kleur daarmee.


Na een goede week was het bij mij daarna alweer wit uitgeslagen  Confused

Kheb nog een ander goedje langs zien komen in de reacties.. dat maar es proberen.

Allemaal bedankt voor de informatie.

Owjah en nog even een tip.. wees voorzichtig met het verwijderen van vogelschijt.. door die zooi heb er nu lekker veel swirls bij  Evil or Very Mad
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Vr 1 Aug 2008, 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

Chaoth schreef:
Owjah en nog even een tip.. wees voorzichtig met het verwijderen van vogelschijt.. door die zooi heb er nu lekker veel swirls bij  Evil or Very Mad

Daar idd mee oppassen, altijd met veel water voorzichtig afnemen! Overigens is het wel heel belangrijk dat je snel vogelstront van je lak afhaald, want anders brand het in je lak en krijg je onherstelbare beschadigingen aan je lak!
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Vr 1 Aug 2008, 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

Dat had ik op vakantie.. grote vlek.. meteen veel water erop en voorzichtig afnemen, maar toch nog diepe krassen  Crying or Very sad
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mike ed9
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 17 Februari 2008
Posts: 519
PostGeplaatst: Vr 1 Aug 2008, 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

Chaoth schreef:
Dat had ik op vakantie.. grote vlek.. meteen veel water erop en voorzichtig afnemen, maar toch nog diepe krassen  Crying or Very sad


zeker weer je autostyle schoomaak accesoires gebruikt?  Razz
_________________

antigram schreef:
wat ben ik toch een deugniet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Scuderia 147
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 Juli 2008
Posts: 19
PostGeplaatst: Vr 1 Aug 2008, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Daar zeg je iets... de accessoires, dat vind ik soms wel onzin. Pads voor machines en voor het aanbrengen van polish kan je beter niet op bezuinigen en op produkten (polish enzo) ook niet, maar ik merk echt geen verschil tussen een "Water Magnet" van Meguiars of een gewone oude handdoek. Of een afwasborstel en een speciaal velgenborsteltje dat 30 pleuro moet kosten Shock Een microfiber doek kost ook ineens 20x zoveel als er "auto" op de verpakking staat...

@Chaoth: wel vreemd dat je toch krassen maakt als je zo voorzichtig doet... Je kan misschien proberen om twee emmers te gebruiken, een voor schoon sop en een emmer lauw water om je spons/doek in uit te spoelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Za 2 Aug 2008, 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de velgen gebruik ik gewoon een versleten oude kwast en spons. Dat werkt perfect dus dan ga ik idd geen dure borstel voor kopen...

Overigens merk je het verschil met de microfiber doeken wel heel goed hoor! Veel minder kans op swirls en het product is vele malen beter uit te poetsen dan met andere doeken.

Vogelstront verwijder ik door veel water erop te gieten en dan heel voorzichtig het grofste deel weg halen, dan spuit ik een beetje quick detailer erop en kan ik de rest er zo af wrijven.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Za 2 Aug 2008, 11:44    Onderwerp: Reageer met quote

mijn velgen worden steeds gepoetst met dasty.
voor de rest gewoon autowas/wax niets speciaal en af en toe met polish machien met van het werk erover...
en 1 maal in het jaar echt grote beurt.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Optisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB