Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
wat moet anti nu kopen |
RHD toyota supra twin turbo 6 speed targa |
|
47% |
[ 9 ] |
RHD Honda crx EF8 siR glasstop |
|
0% |
[ 0 ] |
RHD mazda RX7 Type R |
|
21% |
[ 4 ] |
RHD Nissan Skyline R33 GTR vspec (of n 4deurs) |
|
31% |
[ 6 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 19 |
|
Auteur |
Bericht |
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Wo 23 Jul 2008, 22:08 Onderwerp: |
|
|
|
Dan zou ik de Skyline nemen. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| Convirion Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Maart 2008 | Posts: 101 | Woonplaats: Noord-Brabant |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2008, 13:16 Onderwerp: |
|
|
|
Tja mijn ding heb je al gehoord Ik vind een supra best vet, alleen dan moet je hem wel met de orginele koplampen laten of vervangen door glazen koplampen als die er niet op zitten
Een r33 is ook niet verkeerd _________________ Golf MK4 1.6SR
Golf MK4 1.8 20vt |
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2008, 18:23 Onderwerp: |
|
|
|
Convirion schreef: |
Tja mijn ding heb je al gehoord Ik vind een supra best vet, alleen dan moet je hem wel met de orginele koplampen laten of vervangen door glazen koplampen als die er niet op zitten
|
we hebben het over een 30.000 euro supra en jij hebt t over de koplampen het gaat om het vermogen vind ik dan. _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2008, 21:58 Onderwerp: |
|
|
|
RoadKing schreef: |
Convirion schreef: |
Tja mijn ding heb je al gehoord Ik vind een supra best vet, alleen dan moet je hem wel met de orginele koplampen laten of vervangen door glazen koplampen als die er niet op zitten
|
we hebben het over een 30.000 euro supra en jij hebt t over de koplampen het gaat om het vermogen vind ik dan. |
ik weet wel wat ie bedoelt en ik weet ook zeker dat t conviron ook omt vermogen gaat _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Zo 27 Jul 2008, 20:38 Onderwerp: |
|
|
|
En de zuiperij _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Do 31 Jul 2008, 11:34 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zou voor de RX-7 gaan. Het uiterlijk van een echte sportwagen, en ondanks het bouwjaar nog steeds een echte nekkendraaier. Wat het uiterlijk belooft wordt ook waargemaakt door de prestaties. En dan het geluid van die wankelmotor, redline ligt bij 7000 toeren Ook erg laag gewicht, dus je kan er lekker mee gooien. De woorden "er is iets leuks van te maken" zijn op de RX-7 niet van toepassing. Goede wijn behoeft geen krans Wat dat onderhoud betreft, goed de kat uit de boom kijken en stel vragen aan bezitters, neem niks aan van buitenstaanders. Ik geloof er geen bal van dat een auto na 150 dkm "versleten" is. Ik bezit zelf een auto waar veel vooroordelen over gemaakt worden. Als ik iedereen moest geloven die wel precies weet hoe en wat, zou hij morgen in losse roestige onderdelen uit elkaar moeten vallen Bovendien kan je onderhoudskosten meenemen in de onderhandeling bij aanschaf.
En er is nog iets met de RX-7. Stel je de volgende conversatie eens voor: "Ik heb een nieuwe auto gekocht... Nee, gewoon klein autotje hoor, een Mazda'tje blabla... Ja, er zit een 1,3 liter motor in... echt heel pittig hoor, zo'n 1,3..."
Nissan Skyline en CRX: kan je doen als je een auto wil die ook praktisch is, met een kofferbak waar echt iets in kan en een normale achterbank. Verder qua ontwerp en prestaties zie ik niet veel voordelen tegenover de Supra en de RX-7.
Supra: standaarduitrusting completer, prestaties hetzelfde als de RX-7. Het front van de Supra straalt alleen geen agressie uit, en dat vind ik wel een vereiste bij een auto van dit kaliber. |
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Do 31 Jul 2008, 14:16 Onderwerp: |
|
|
|
Scuderia 147 schreef: |
Het front van de Supra straalt alleen geen agressie uit, en dat vind ik wel een vereiste bij een auto van dit kaliber. |
Hoor ik daar een nieuwe, brute bumper erop zetten? _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Do 31 Jul 2008, 20:07 Onderwerp: |
|
|
|
Tsja, een Supra heeft dat wel nodig helaas. En booskijkers. |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Zo 10 Aug 2008, 3:40 Onderwerp: |
|
|
|
Murcielaygo schreef: |
Moet ik dan puur op de looks gaan zou ik TOCH de Skyline kiezen, naar dan
linksgestuurd, want rechts zitten is echt klote in het Nederlandse verkeer...
En Nissan heeft een zeer goede reputatie op gebied van motoren.. |
Verbaast me eigenlijk dat nog niemand hierop gereageerd heeft, maar er bestaan geen LHD Skyline's, tenminste, geen af fabriek LHD Skylines. Er zijn enkele tuning bedrijven over de wereld die het toch geprobeerd hebben om een LHD Skyline te maken. Dit is sommige bedrijven ook gelukt, maar aangezien de originele spruitstukken vd Skyline blokken in de weg zitten voor een LHD stuurkolom is hier meteen ook vanalles aan veranderd, en is er naast een LHD conversie meestal ook een verdriedubbeling van het vermogen 'gemonteerd'. Dit alles zorgt voor zéér veel exclusieviteit, en daarbij een zéér hoog prijskaartje. Daarnaast zijn er dus ook geen originele LHD Skyline dashboards...
Verder lees ik hier nog iemand zeggen dan de rotatie motor vd RX-7 een red-line van 7k rpm is... Erg laag voor een rotatieblok als je het mij vraagt. Met nog niet eens zoveel aanpassingen kun zo'n blok gauw 10-12k rpm draaien.
Over de 4 auto's.
#1
Nissan Skyline R33 GT-R (V-Spec), maar wel 2-deurs, geen 4-deurs. Waarom? Kijk zelf:
2-deurs
4-deurs
Persoonlijk vind ik het de vetste bak vd 4 qua uiterlijk, niet persé enorm mooi, maar wel agressief, bruut, gevaarlijk, hoe je wil. De motoren zijn geweldig en wat betreft toekomstplannen: ga naar youtube en type daar 'Skyline from Hell'. Dit is een behoorlijk opgevoerde Skyline (wel een R32, maar ook de RB26 motor) en dit laat zien wat je 'zou kunnen doen' met je GT-R.
4WD en 4WS voor bizarre grip in bochtjes.
Het interieur van de R33 vind ik persoonlijk best lelijk, maar ondanks dat je daar de hele dag zit, zou ik het totaal niet erg vinden om daar elke dag in te moeten zitten, graag zelfs!
Een 4-deurs is NOT DONE!
#2
Mazda RX-7 FD3S
Zéér mooi exterieur en ook zéér mooi interieur.
Mogelijkheid om de B13 weg te flikkeren en in plaats daarvan een B20 erin te lepelen (de 1.3 twin-rotor weg doen en daarvoor in de plaats een 2.0 tri-rotor nemen).
Standaard mooi, met (de juiste!!!) bodykit nóg mooier
Die rotatie blokjes... Leuk maar behoorlijk slijtage gevoelig. Nu is elke motor waar veel vermogen uit geperst word extra gevoelig voor slijtage, maar een rotatie blok is wat dat betreft nóg erger.
Hij oogt best wel klein in real life vond ik. Had ze toch wat groter geschat.
#3
Toyota Supra MK4 3.0 TwinTurbo Targa
Niet de vetste, maar qua uiterlijk vind ik de Supra wel de mooiste. 't Is gewoon een zeer mooi vorm gegeven beest van een wagen!
Grootste motor inhoud van het stel en daarbij dus ook redelijk safe veel vermogen kunnen draaien.
Het is een Toyota.
Erg leuke kits voor verkrijgbaar.
Het interieur is niet super, al zou ik er wel mee kunnen leven.
Z'n targa dak zorgt ervoor dat de auto een extra verstevigd chassis heeft => extra gewicht wat je alleen maar mee sleept en veel voor betaald per maand
#4
Honda CRX EF8 siR glasstop
Licht gooi-en-smijt-bakkie.
Zuinigste van het stel (gok ik zo ).
Waarschijnlijk ook de uniekste van het stel in NL.
Honda = niet mijn dingetje (sorry mate... Een goedmakertje; kheb ook een hekel aan VW ).
FWD...
Jouw slechte ervaringen met CRX'en
Het feit dat deze CRX'en hier niet te krijgen zijn betekend dus per defenitie import. Daarbij kan vanalles mis gaan, zoals het op kenteken zetten in NL, keuring, en wat ook mogelijk is, is dat de staat van de CRX eenmaal in NL heel anders blijkt te zijn dan de foto's uit Japan deden vermoeden. => CRX is de grootste gok van het stel. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| mike ed9 Advanced Member
| Geregistreerd op: 17 Februari 2008 | Posts: 519 | |
|
Geplaatst: Zo 10 Aug 2008, 5:29 Onderwerp: |
|
|
|
mooi verslagje longbow..
maarre de CRX EF8 siR glasstop is toch zeker we de uniekste van het stel in NL.
voor zover ik weet rijd er geen 1 glasstop in nederland...antigram zal dit beter weten.. _________________
antigram schreef: |
wat ben ik toch een deugniet |
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Zo 10 Aug 2008, 13:09 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
#4
Honda CRX EF8 siR glasstop
<knip>
[b]Waarschijnlijk ook de uniekste van het stel in NL.
<knip>
|
Dat zeg ik toch. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Zo 10 Aug 2008, 17:55 Onderwerp: |
|
|
|
heel mooi textje longbow
respect _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| mike ed9 Advanced Member
| Geregistreerd op: 17 Februari 2008 | Posts: 519 | |
|
Geplaatst: Zo 10 Aug 2008, 19:03 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Longbow schreef: |
#4
Honda CRX EF8 siR glasstop
<knip>
[b]Waarschijnlijk ook de uniekste van het stel in NL.
<knip>
|
Dat zeg ik toch. |
sorry man.. t was nog ochtend he _________________
antigram schreef: |
wat ben ik toch een deugniet |
|
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Za 16 Aug 2008, 20:45 Onderwerp: |
|
|
|
En ben je er al uit _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Za 16 Aug 2008, 23:46 Onderwerp: |
|
|
|
tijdelijk een shuttle aka bezigheidstherapie
daar me crx blok in gooien en vanaf daar kijk ik weer verder _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
|
|