Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Piston92 Junior Member
| Geregistreerd op: 12 April 2008 | Posts: 119 | Woonplaats: Tynje |
|
Geplaatst: Ma 7 Jul 2008, 20:43 Onderwerp: Compressor |
|
|
|
Vandaag is op mijn werk de compressor gesneuveld..
Ik mocht em uit elkaar halen en zag daar iets wat ik niet helemaal verklaren kon..
Ik zag dat er 2 ongelijke cilinders in zaten een grote en een kleine
In deze verhouding ongeveer...
Het is zo'n redelijk grote Airpress industrieele compressor..
Kan iemand mij uitleggen waarom er 2 ONgelijke cilinders in zitten..
Is het bijv. om een hogere druk te cre"eren?
Piston 92 _________________ Honda offroad kart project in Progress |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 7 Jul 2008, 20:51 Onderwerp: |
|
|
|
Ik GOK erop dat het een tweetraps compressor is en dat dat inderdaad is
om hogere drukken te kunnen halen. Ik weet namelijk dankzij Discovery
dat er vroeger stoommachines waren die ook in twee trappen werkten;
trap 1 met een kleine cilinder onder hoge druk en dan trap 2 die werd
aangedreven door de uitlaatstoom van de eerste trap.
Als je dat omkeert zal de grote cilinder de kleine onder druk zetten,
waarna de kleine de druk verder opbouwt en naar de tank afvoert. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Piston92 Junior Member
| Geregistreerd op: 12 April 2008 | Posts: 119 | Woonplaats: Tynje |
|
Geplaatst: Ma 7 Jul 2008, 20:59 Onderwerp: |
|
|
|
Ja murcie zoiets dacht ik al...
Zal morge nog es even kijken.. mis weet een collega monteur et zeker..
Maar alvast bedanktt.. _________________ Honda offroad kart project in Progress |
|
Naar boven |
|
|
|
|