Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

2.0 HDi ombouwen naar 16v?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KDi
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 25 Juni 2006
Posts: 6
PostGeplaatst: Zo 6 Apr 2008, 18:13    Onderwerp: 2.0 HDi ombouwen naar 16v? Reageer met quote

Weet iemand of het mogelijk is om op een standaard HDi blok van Peugeot een cilinderkop van een 2.0 HDi 16 klepper te plaatsen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
axman
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 18 Februari 2005
Posts: 334
PostGeplaatst: Zo 6 Apr 2008, 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat je voor zo een technische vraag echt beter even naar een dealer kan gaan
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
mike ed9
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 17 Februari 2008
Posts: 519
PostGeplaatst: Zo 6 Apr 2008, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

of een peugeot forum raadplegen
_________________

antigram schreef:
wat ben ik toch een deugniet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Ma 7 Apr 2008, 8:18    Onderwerp: Reageer met quote

jerry heeft het hier wel eens overgehad meen ik, vraag hem anders even
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Ma 7 Apr 2008, 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat dit niet mogelijk is. Bij een 16 klepper zal nog het nodige aangepast zijn, is niet alleen even een kop omschroeven en klaar...
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 7 Apr 2008, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:
Ik denk dat dit niet mogelijk is. Bij een 16 klepper zal nog het nodige aangepast zijn, is niet alleen even een kop omschroeven en klaar...


Dat zat ik dus ook al te denken. Lijkt me nogal onlogisch dat t precies gaat passen.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Di 8 Apr 2008, 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet wel dat met 205jes het 'koppen wisselen' redelijk makkelijk was, dat had ik gehoord van een klasgenoot van me een flinke tijd terug, die is helemaal into 205 GTI's. Maar hoe en wat? Geen idee.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 8 Apr 2008, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Een 205 is wel even een heel andere orde van techniek dan een HDi...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Wo 9 Apr 2008, 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn advies.. niet doen
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mike ed9
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 17 Februari 2008
Posts: 519
PostGeplaatst: Wo 9 Apr 2008, 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

Chaoth schreef:
Mijn advies.. niet doen


leg eens uit.. waarom niet?..
_________________

antigram schreef:
wat ben ik toch een deugniet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 10 Apr 2008, 14:33    Onderwerp: Reageer met quote

mike ed..

Ik ga er van uit dat degene die het wil bewerkstelligen niet voldoende kennis in pacht heeft om verbouwingen van dien aard vakkundig uit te kunnen voeren.

Gezien het feit dat het bevestigen van een cilinderkop precies werk is.

Genoeg duur praat Razz
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KDi
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 25 Juni 2006
Posts: 6
PostGeplaatst: Do 10 Apr 2008, 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de antwoorden allemaal!

Ik heb wel eens cilinderkoppen vervangen, en ik dacht, als hier nou eens een expert op dit gebied is die met 16v HDi's ervaring heeft...

Ik denk dat je ook nog eens met je motormanagement zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 10 Apr 2008, 15:27    Onderwerp: Reageer met quote

Zo'n expert is er misschien wel, maar niet hier...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 12 Apr 2008, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom zoek je niet gewoon een 16V blok, gewoon het volledige blok dus inclusief kabelboom, sensoren en ECU?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
KDi
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 25 Juni 2006
Posts: 6
PostGeplaatst: Di 15 Apr 2008, 8:37    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Waarom zoek je niet gewoon een 16V blok, gewoon het volledige blok dus inclusief kabelboom, sensoren en ECU?


Tsja... dan wordt het prijskaartje anders, maar het is misschien wel het beste ja. Thanks!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB