Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Fitna the Movie: Geert Wilders' film over de Koran.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
collie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 1 Juni 2005
Posts: 547
Woonplaats: Puth
PostGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 11:46    Onderwerp: Fitna the Movie: Geert Wilders' film over de Koran. Reageer met quote

http://www.liveleak.com/view?i=ee4_1206625795

Nah daar is hij dan..
Mijn mening is dat hij groot gelijk heeft, maar hij speelt hier met je door haat op te wekken. natuurlijk heb ik mijn eigen dingen gezien en meegemaakt zoals meerderen van jullie weten. Maar deze film zal een hoop teweeg gaan brengen in nederland en europa en hoop dat wilders dat nog allemaal kan memaken.
_________________
Life's a game.... Play it!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

Het zijn feiten die erg selectief uitgekozen zijn. Tevens vind ik de film wel erg haatzaaiend. Hij spiegelt ons voor alsof iedere moslim op de wereld 'ons' wil vernietigen. Dat is natuurlijk de grootste onzin, het zijn slechts een paar rotte appels die aangepakt moeten worden.

Film is wel erg amateuristisch, heeft hij hier zo lang over moeten doen? Iedereen die een beetje met windows movie maker kan werken had dit in een dagje in elkaar kunnen knutselen. Dan worden er ook nog fouten gemaakt zoals een verkeerde foto van 'mohammed b' en het gebruiken van materiaal waar copyright op zit...

Ik ben trouwens benieuwd hoe de extremisten gaan reageren op deze film. Enige winnaar in dit verhaal is LiveLeak...
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben het niet altijd eens met de manier waarop Wilders alles aanpakt... maar die film steekt goed in elkaar.

@spurlie: dat zijn ook niet de groep moslims waar je je druk om moet maken. Ik vergelijk die groep een beetje met sommige christenen, ze geloven wel in god, maar al die upsmuk eromheen als elke zondag in de kerk zitten, dat doen ze niet. Ook de bijbel hebben ze nog nooit gelezen, en toch noemen ze zich katholiek.

De groep die écht geloofd wat in dat boek staat, die geloofd alles daarin. Die groep zullen wij nooit zover krijgen die extreme dingen uit hun koran te scheuren, want tenslotte zijn wij niet-moslims in hun ogen de duivel. Zou een pastoor de bijbel veranderen voor iemand waarvan hij overtuigd is dat het de duivel is, de bron van het kwaad?

Dat is t hele probleem wat de westerlingen niet wil begrijpen, wij kunnen onze idealen niet aan die moslims overbrengen, niet vandaag, niet morgen, en ook niet over 100 jaar.

Wat me wel dwars zit is dat wij Nederlanders die mensen hier gezellig hun moské laten bouwen, om daar vervolgens Allah's boodschap te verkondigen, maar als Allah's boodschap is dat wij er niet meer moeten wezen.... ben ik de enige die dit niet helemaal snapt?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 14:34    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
De groep die écht geloofd wat in dat boek staat, die geloofd alles daarin. Die groep zullen wij nooit zover krijgen die extreme dingen uit hun koran te scheuren, want tenslotte zijn wij niet-moslims in hun ogen de duivel. Zou een pastoor de bijbel veranderen voor iemand waarvan hij overtuigd is dat het de duivel is, de bron van het kwaad?

Christendom heeft wel een oud en een nieuw testament he. Daarin is het oude testament aangepast naar de tijd waarin we leven, precieze inhoud weet ik niet want ik ben totaal niet gelovig. Dat zou de islam ook moeten doen (een nieuw testament), maar dat gaat nu eenmaal niet binnen een paar jaar.
Ik geef je gelijk dat we hier in Nederland niet altijd de Moslims de hand boven het hoofd moeten houden. Onze culturele achtergrond is het christendom en dat moeten we ook zo houden. Als mensen zich daar niet aan aan willen passen of aan kunnen passen dan moeten ze ergens anders gaan wonen waar ze dat wel kunnen, simpel.
Maar wat de film van Wilders (en eigenlijk wilders in het algemeen) vind ik dat hij een wel erg eentonig verhaal verteld, zonder ook naar de goede dingen te kijken. Met modder gooien kan iedereen, goed relativeren niet.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Wilders is briliant, niet dat ik 100% achter hem sta, maar deze film is voor Wilders wel een enorme goede publiciteits-stunt. Iedereen verwachtte dat er Koran's verbrand zouden worden of weet ik wat allemaal nog meer, en wat is het uiteindelijk? Een opsomming van feiten, allemaal best wel schokkende en uiteraard anti-islam feiten, maar meer als feiten is het niet.

Ik vind de film best meevallen, had ook iets veel ergers verwacht. Maar dat (Deense?) plaatje waar een flinke tijd terug enorm veel ophef over was, dat is toch het plaatje van die kerel met een bom op z'n hoofd? Wat the hell is daar beledigend aan? Waarom maken die moslims zich toch allemaal druk over één focking cartoon? Maak een zelfde cartoon over Jesus, dan staan we quite...

Wat ik al vaker gezegd heb, en ook nog wel veel vaker zal herhalen, is dat ik van mening ben dat geloof (in het algemeen) dé motivatie voor oorlogen is. Als ieder mens op deze aardbol gewoon zou leven zoals het leven je voorgeschoteld word, en niet zo stom zouden zijn om te denken dat een geloof je uit de problemen kan helpen, dán zou deze wereld een stuk leukere plaats zijn om te leven.

Nu is ergens in geloven op zich niet erg, maar zodra je mensen gaat veroordelen die niet geloven, of in iets anders geloven, ben je toch flink verkeerd bezig. Laat je medemens toch lekker zoals ie is.

Ik heb vroeger op mn 12de een operatie aan mn hart gehad. Zo'n operatie word uitgevoerd door professionele lui die weten wat ze doen. Mijn opa en oma daarentegen waren geen professionele chirurgen maar gingen de hele week rondom mijn operatie elke dag naar de kerk om een kaarsje voor mij aan te steken. Zij zijn dan ook heilig er van overtuigd dat het vooral door god komt (Jesus in hun geval) dat de operatie geslaagd was, maar ik geloof daar niks van en bedank liever de chirurgen ipv een of ander fictief persoon. Maar moet ik daarom ruzie maken met mn opa en oma? Tuurlijk niet, laat iedereen lekker geloven wat ie wil, of níet geloven wat ie wil.

Mocht een of andere extremistische moslim dit ooit lezen; ik ben ongelovig
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 15:32    Onderwerp: Reageer met quote

ik ga de film niet kijken
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben trouwens ook moslim geweest  Embarassed nu niet meer dus..
en 3 keer raden waarom..
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

RoadKing schreef:
ik ben trouwens ook moslim geweest  Embarassed nu niet meer dus..
en 3 keer raden waarom..


omdat je je liet meeslepen door geert wilders?
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Troublesome96
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 26 Maart 2008
Posts: 11
PostGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

antigram schreef:
RoadKing schreef:
ik ben trouwens ook moslim geweest  Embarassed nu niet meer dus..
en 3 keer raden waarom..


omdat je je liet meeslepen door geert wilders?


hahaha Laughing


ik ben zelf een moslim, niet echt gelovig, maar ben er wel een.
en ik vind dat Nederlanders echt soft zijn wat betreft sommige punten. Tijd geleden was een mus doodgeschoten tijdens domino day, EN er was een ophef.. Heel Nederland was geschokt! Er is een mus doodgeschoten!!
ik bedeol.. er gaan per dag duizenden mensen dood in sommige landen, dat boeit niemand, maar als een mus dood is, ..ooh..dat kunnen we neit hebben.
zelfde geldt voor die moskeeën hier, als ik voor het zeggen had (als moslim) zou ik het verbieden om heir in nederland die tenten te bouwen.
Nederland moet wat strenger worden, maar wel sociaal.

Vrijheid van meningsuiting? Tuurlijk! Maar je woont nu in Nederland, wil je moskee, zou zeggen pech gehad...


ontopic:
Ja plak maar wat jaren oude filmpjes van internet naast elkaar met een droevige muziekje, en blame the muslims.
Wanneer krijgt die vent zijn oscar?

Het ergste is dat sommige mensen hier nog in geloven Sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Troublesome96 schreef:
zelfde geldt voor die moskeeën hier, als ik voor het zeggen had (als moslim) zou ik het verbieden om heir in nederland die tenten te bouwen.

als je dan toch bezig ben keil dan direct alle kerken weg, die vin ik persoonlijk nog n stuk lelijker...
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi


Laatst aangepast door antigram op Vr 28 Mrt 2008, 17:01, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

Troublesome96 schreef:
Ja plak maar wat jaren oude filmpjes van internet naast elkaar met een droevige muziekje, en blame the muslims.
Wanneer krijgt die vent zijn oscar?

Het ergste is dat sommige mensen hier nog in geloven Sad

mee eens
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 17:10    Onderwerp: boeiuh dit leest toch niemand Reageer met quote

antigram schreef:
RoadKing schreef:
ik ben trouwens ook moslim geweest  Embarassed nu niet meer dus..
en 3 keer raden waarom..


omdat je je liet meeslepen door geert wilders?


hahaha Razz grapjas..

nee sinds mijn ouders gescheiden zijn ben ik bij mn moeder gaan wonen en toen heeft mn moeder ervoor gezorgd dat ik nu RK ben.
RK is eigenlijk wel veel beter vind ik, ik heb nu eigenlijk meer vrijheid.
ik mag nu tenminste varkensvlees eten. wat ik ook zo'n onzin vind is dat vrouwen een borka moeten dragen en dat ze voor t huwelijk geen seks mogen hebben. en dat ze niet met andere mannen mogen praten.
maar goed..
ik geloof wel in God maar ik ga bijna nooit naar de kerk, maar dat komt nog wel.. Razz als ik 80 ben en als ik in een getunede rolstoel zit.  (Cool
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
collie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 1 Juni 2005
Posts: 547
Woonplaats: Puth
PostGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 17:23    Onderwerp: Re: boeiuh dit leest toch niemand Reageer met quote

RoadKing schreef:

wat ik ook zo'n onzin vind is dat vrouwen een borka moeten dragen en dat ze voor t huwelijk geen seks mogen hebben. en dat ze niet met andere mannen mogen praten.
maar goed..


Zelf heb ik 5 maanden in een islamitisch land gezeten.. en heb daar welgeteld meschien 10x een vrouw gezien die zig niet probeerde te verbergen en meschien 2x 't gezicht van 'n vrouw. Ik een hoop gezien gedaan en megemaakt daar en in die landen zijn ze allemaal hetzelfde.. ze doen alles wat je wil zolang je ze maar laat denken dat hun daar op 't korte termijn 't meeste profijt van hebben.. enja of dat nu een pak geld is of in de hemel bij allah op schoot met  7 vrouwen dat maakt voor hun allemaal niet uit.
_________________
Life's a game.... Play it!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

antigram schreef:
ik ga de film niet kijken


Lekker kortzichtig om over een film te willen oordelen zonder hem te willen kijken.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

heb em toch gekeken  Laughing anders mag ik niet oordelen idd

ik was toen ff shaggo toen ik dat postte omdat me foon stuk is gegaan  Confused
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB