Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Duitse Vpower octaan100

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Za 16 Feb 2008, 20:42    Onderwerp: Duitse Vpower octaan100 Reageer met quote

Wie heeft ervaring met de Duitse Vpower die ipv 97, 100 octaangehalte heeft?
En kan deze benzine eigenlijk gewoon in oudere motoren gebruikt worden?
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Zo 17 Feb 2008, 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

bij doet ie t, alleen wat langer om te starten
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 18 Feb 2008, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Daar zou je motor zich alleen maar lekkerder mee moeten voelen, hoe hoger het octaan hoe klopvaster de benzine.

Een lager octaan dan voor de auto wordt aanbevolen kan ook, maar dan moet je niet gaan lopen trappen anders loop je risico op pingelen.

Bij mij in de SX kan ik bijvoorbeeld RON95 kiepen, maar als ik hard wil rijden, en dat wil ik, dan moet ik 98 erin mikken gezien de ECU daarop is gemapt.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Ma 18 Feb 2008, 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Maar kan zo'n hoog octaan gehalte niet schadelijk zijn voor je kleppen bijvoorbeeld?

De duitse vpower is namelijk goedkoper dan de euro98 hier in Nederland op het moment...
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Ma 18 Feb 2008, 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

de truk erbij is dat een hoger octaan ervoor zorgt dat je de ontsteking meer kunt vervroegen en een hogere compressie kunt toepassen..

helaas is de benzine aan de pomp vooral afhankelijk van de gebruikte olie...de eene keer is deze van betere kwaliteit dan de andere..
ron(research octane number) is nie zo belangrijk..
tgaat vooral om t mon (motor octane number)het ron is vooral bedoeld voor straatmotoren/half belaste klopvastheid..
het mon getal heeft meer met volbelaste klopvastheid te maken

ikzelf gebruik sinds kort meestal(lees op de ring) een vaatje van 56 liter motorsport 101 van vp racing..
das een mon van 99 en doet t goed tot een compr. van 13:1..

als ik gewoon uit de pomp tank gooi ik er altijd wat octaanverhoger bij, maar hier is niet echt een pijl op te trekken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 19 Feb 2008, 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

Gooi jij racebrandstof in je Opel??? OMFG!  Laughing Laughing

enne, V-power uit DLD is een serieus goede brandstof en op euro 98 heb ik hier zelfs trouwens ook nog nooit een pingelende motor gehad.

Kwaliteitscontrolle bij een tankstation als Shell is dus echt wel dik in orde, dan heb ik het verder niet over Tangoo en dergelijke.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Di 19 Feb 2008, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn renault krijgt ook niks anders als euro 98 (en een scheutje loodvervanger) en ik moet zeggen dat ik in nederland ook nog nooit problemen heb gehad met deze brandstof.. het begint me alleen op te vallen dat de 98 bij steeds meer stations van de pomp af gaat... althans hier in de regio dan
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Di 19 Feb 2008, 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Gooi jij racebrandstof in je Opel??? OMFG!  Laughing Laughing

enne, V-power uit DLD is een serieus goede brandstof en op euro 98 heb ik hier zelfs trouwens ook nog nooit een pingelende motor gehad.

Kwaliteitscontrolle bij een tankstation als Shell is dus echt wel dik in orde, dan heb ik het verder niet over Tangoo en dergelijke.


is nodig met het huidige blokje...
zit op een compr. van 12/11:1 mbv andere zuigers + drijfstangen en vlakken.
als ik er geen octaanverhoger ingooi brand ie gaten in de zuigers..

niet dat ik t 100 pro zeker weet datie dat gaat doen, maar de duitser vanwie ik t blok gekocht heb rade t me ten zeerste aan..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Di 19 Feb 2008, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Duidelijk uitleg. Ik ga het eens een paar tankbeurtjes proberen, eens kijken of ik verschil merk.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 20 Feb 2008, 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

BRYght schreef:
is nodig met het huidige blokje...
zit op een compr. van 12/11:1 mbv andere zuigers + drijfstangen en vlakken.
als ik er geen octaanverhoger ingooi brand ie gaten in de zuigers..


Wat voor blok is het eigenlijk wat je nu hebt dan?

Trouwens ken ik aardig wat SR16VE's en SR20VE's die met compressie's van 12:1 rondrijden. Rijden zonder problemen op de normale Euro 98.

Ligt er ook veel aan hoe die gemapt is in het geval van een wagen met electronische injectie en ontsteking, of de afstelling van ontsteking en carbs in een wagen zonder electronisch motor management.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Za 6 Jun 2009, 23:33    Onderwerp: Reageer met quote

Weet iemand of er ook (injectie) reinigende additieven in de Duitse Vpower 100 octaan zitten?
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB