Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Za 16 Feb 2008, 20:42 Onderwerp: Duitse Vpower octaan100 |
|
|
|
Wie heeft ervaring met de Duitse Vpower die ipv 97, 100 octaangehalte heeft?
En kan deze benzine eigenlijk gewoon in oudere motoren gebruikt worden? _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Zo 17 Feb 2008, 13:08 Onderwerp: |
|
|
|
bij doet ie t, alleen wat langer om te starten _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 18 Feb 2008, 11:31 Onderwerp: |
|
|
|
Daar zou je motor zich alleen maar lekkerder mee moeten voelen, hoe hoger het octaan hoe klopvaster de benzine.
Een lager octaan dan voor de auto wordt aanbevolen kan ook, maar dan moet je niet gaan lopen trappen anders loop je risico op pingelen.
Bij mij in de SX kan ik bijvoorbeeld RON95 kiepen, maar als ik hard wil rijden, en dat wil ik, dan moet ik 98 erin mikken gezien de ECU daarop is gemapt. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Ma 18 Feb 2008, 19:44 Onderwerp: |
|
|
|
Maar kan zo'n hoog octaan gehalte niet schadelijk zijn voor je kleppen bijvoorbeeld?
De duitse vpower is namelijk goedkoper dan de euro98 hier in Nederland op het moment... _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Ma 18 Feb 2008, 20:10 Onderwerp: |
|
|
|
de truk erbij is dat een hoger octaan ervoor zorgt dat je de ontsteking meer kunt vervroegen en een hogere compressie kunt toepassen..
helaas is de benzine aan de pomp vooral afhankelijk van de gebruikte olie...de eene keer is deze van betere kwaliteit dan de andere..
ron(research octane number) is nie zo belangrijk..
tgaat vooral om t mon (motor octane number)het ron is vooral bedoeld voor straatmotoren/half belaste klopvastheid..
het mon getal heeft meer met volbelaste klopvastheid te maken
ikzelf gebruik sinds kort meestal(lees op de ring) een vaatje van 56 liter motorsport 101 van vp racing..
das een mon van 99 en doet t goed tot een compr. van 13:1..
als ik gewoon uit de pomp tank gooi ik er altijd wat octaanverhoger bij, maar hier is niet echt een pijl op te trekken. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 19 Feb 2008, 11:48 Onderwerp: |
|
|
|
Gooi jij racebrandstof in je Opel??? OMFG!
enne, V-power uit DLD is een serieus goede brandstof en op euro 98 heb ik hier zelfs trouwens ook nog nooit een pingelende motor gehad.
Kwaliteitscontrolle bij een tankstation als Shell is dus echt wel dik in orde, dan heb ik het verder niet over Tangoo en dergelijke. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Di 19 Feb 2008, 19:13 Onderwerp: |
|
|
|
Mijn renault krijgt ook niks anders als euro 98 (en een scheutje loodvervanger) en ik moet zeggen dat ik in nederland ook nog nooit problemen heb gehad met deze brandstof.. het begint me alleen op te vallen dat de 98 bij steeds meer stations van de pomp af gaat... althans hier in de regio dan _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Di 19 Feb 2008, 20:13 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Gooi jij racebrandstof in je Opel??? OMFG!
enne, V-power uit DLD is een serieus goede brandstof en op euro 98 heb ik hier zelfs trouwens ook nog nooit een pingelende motor gehad.
Kwaliteitscontrolle bij een tankstation als Shell is dus echt wel dik in orde, dan heb ik het verder niet over Tangoo en dergelijke. |
is nodig met het huidige blokje...
zit op een compr. van 12/11:1 mbv andere zuigers + drijfstangen en vlakken.
als ik er geen octaanverhoger ingooi brand ie gaten in de zuigers..
niet dat ik t 100 pro zeker weet datie dat gaat doen, maar de duitser vanwie ik t blok gekocht heb rade t me ten zeerste aan.. |
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Di 19 Feb 2008, 21:46 Onderwerp: |
|
|
|
Duidelijk uitleg. Ik ga het eens een paar tankbeurtjes proberen, eens kijken of ik verschil merk. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 20 Feb 2008, 15:33 Onderwerp: |
|
|
|
BRYght schreef: |
is nodig met het huidige blokje...
zit op een compr. van 12/11:1 mbv andere zuigers + drijfstangen en vlakken.
als ik er geen octaanverhoger ingooi brand ie gaten in de zuigers.. |
Wat voor blok is het eigenlijk wat je nu hebt dan?
Trouwens ken ik aardig wat SR16VE's en SR20VE's die met compressie's van 12:1 rondrijden. Rijden zonder problemen op de normale Euro 98.
Ligt er ook veel aan hoe die gemapt is in het geval van een wagen met electronische injectie en ontsteking, of de afstelling van ontsteking en carbs in een wagen zonder electronisch motor management. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Za 6 Jun 2009, 23:33 Onderwerp: |
|
|
|
Weet iemand of er ook (injectie) reinigende additieven in de Duitse Vpower 100 octaan zitten? _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
|
|