Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Luchttoevoer verbeteren naar open air en CAI
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 18 Nov 2005, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ik al.

Maa tis niet dat ik perse gelijk wil hebben.

Een eend en een F1 zijn gewoon gelijk, zijn beide auto's. Dat je ze niet met mekaar kunt vergelijken ok. Maar neemt niet weg dat ze beide in de grondprincipes het zelfde werken. Hoe je het ook wil draaien.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Vr 18 Nov 2005, 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

anders raak je een beetje off topic!!!
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 19 Nov 2005, 0:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben al 2 pagina's kwijt waar 't hier over ging oorspronkelijk Laughing Laughing
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Zo 27 Nov 2005, 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

over het verbeteren van luchttoevoer, en het ging over monopoint en multipoint injection, en toen ineens dat een f1 hetzelfde is als 2cv.  Wink

en tog denk ik dat een zundapp en een auto ook hetzelfde is. er zitten wielen onder hebben een motor en een stuur, nou wat zoek je nog meer aan overeenkomsten  Laughing
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Zo 27 Nov 2005, 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

Alert schreef:
over het verbeteren van luchttoevoer, en het ging over monopoint en multipoint injection, en toen ineens dat een f1 hetzelfde is als 2cv.  Wink

en tog denk ik dat een zundapp en een auto ook hetzelfde is. er zitten wielen onder hebben een motor en een stuur, nou wat zoek je nog meer aan overeenkomsten  Laughing


Nette back-on-topic is dit Alert Thumbs up (althans het eerste gedeelte dan) , hier gaan we dan ook over verder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Di 29 Nov 2005, 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

oke laat ik dan maar ff een zetje in de richting doen, want is een luchthapper niet een ideale oplossing om frisse lucht zo dicht bij de motor te krijgen??
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Di 29 Nov 2005, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me inderdaad een luchthappen óf een plaats regelrecht achter de bumper, denk ik dan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Di 29 Nov 2005, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt natuurlijk ook een paddestoeltje boven je motorkap uit laten steken Razz doen ze ook bij trekkers Razz  


_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 29 Nov 2005, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Heb bij getunede auto's ook al eens 'n paddestoeltje half door de motorkap heen zien steken, maar persoonlijk vind ik 't niet echt uitzien.
Denk dat de beste manier is om de weg zo kort mogelijk te houden, en direct voor het luchtfilter een effectieve luchthapper te bouwen.
Dat scheelt een bochtige weg langs een warm motorblok van de grill naar het inlaatspruitstuk.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Di 29 Nov 2005, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

tlijkt mij ook dikke lelijk maja je hebt van die mensen  Rolling Eyes
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 29 Nov 2005, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

Die persoon had 't ook voor de functionaliteit gedaan, niet voor de show Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Di 29 Nov 2005, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

okej, is inderdaad belangrijke informatie  Wink
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
misterT
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Juni 2006
Posts: 66
Woonplaats: hellevoetsluis
PostGeplaatst: Wo 21 Jun 2006, 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben ook van plan een cai te bouwen. waarschijnlijk met een green twister. heb een audi a3 1.8 turbo.

alleen mijn orginele filter zit met een flens aan de aanzuigbuis bevestigd. dus de hele buis moet vervangen worden. maar wat doe ik dan met de maf? op het filterhuis zelf zit ook een soort van sensor, maar ik weet niet waar die voor dient.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Wo 21 Jun 2006, 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

focusR schreef:
Alert schreef:
....[b]over het verbeteren van luchttoevoer, en het ging over monopoint en multipoint injection[/b], en toen ineens dat een f1 hetzelfde is als 2cv.  Wink .....



Nette back-on-topic is dit Alert Thumbs up (althans het eerste gedeelte dan) , hier gaan we dan ook over verder.


Geld dus ook hier! de vraag die je stelt heb je al elders staan misterT en gaat niet over de CAI zelf!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Wo 21 Jun 2006, 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.biesheuvel.nl/shop/cat/73/a3

koop daar een openluchtfilter...
is van pipercross...

zit alles bij wat je nodig hebt+een goede montagehandleiding+foto's voor iedere auto..

zowiezo die buis waar t in t begin over ging zit op veel auto's geeneens..

lucht is idd belangrijk..
maar heb je eenmaal meer lucht...moet je ook wat met je benzine doen he..dit wordt nogal over het hoofd gezien..

als je dus ook een andere benzinedrukregelaar/nog een benzinedrukregelaar gaat monteren zal je zien dat t aanpassen van je luchtinlaat nut heeft gehad(behalve de herrie)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB